Gå til innhold
Hundesonen.no

Åsnes-kvinne tiltalt for dyremishandling


Argyr

Recommended Posts

  • Svar 382
  • Created
  • Siste svar

Herregud. Har hun virkelig tatt keisersnitt på egen hund hjemme på kjøkkenbenken?! Jeg er overhodet ikke overrasket da. Husker når hun var her inne og mente hun kunne ting mye bedre enn veterinærer, og aldri hadde latt en hund ligge til observasjon hos en dyrlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Har hun virkelig tatt keisersnitt på egen hund hjemme på kjøkkenbenken?! Jeg er overhodet ikke overrasket da. Husker når hun var her inne og mente hun kunne ting mye bedre enn veterinærer, og aldri hadde latt en hund ligge til observasjon hos en dyrlege.

Jeg kunne fortalt en hel del ting til - førstehånds info fra henne selv *rister bare på hodet*. Og selvsagt kan man ikke la hunden ligge hos veterinæren til observasjon - det koster jo penger på vite :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hun har vel kanskje et liiite poeng? Et snev av hets må vi vel innrømme at foregår. :icon_redface::lol:

Nei, hun har ikke et poeng.

Mennesker som dette fortjener ikke noe bedre. Ja, hun er syk. Men det unnskylder hverken hennes handlinger eller uttalelser. Hun innser ikke at hun har et problem, hun har ikke vett nok til å legge seg flat og innrømme at hun gjorde noe fryktelig, fryktelig galt og søke hjelp for å få bukt med problemet. Og når de i tillegg går til det steget å skifte navn for å få kjøpt seg nye hunder, og gjøre det samme igjen, da mister jeg hvert snev av medlidenhet.

Ren ondskap spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun har ikke et poeng.

Mennesker som dette fortjener ikke noe bedre. Ja, hun er syk. Men det unnskylder hverken hennes handlinger eller uttalelser. Hun innser ikke at hun har et problem, hun har ikke vett nok til å legge seg flat og innrømme at hun gjorde noe fryktelig, fryktelig galt og søke hjelp for å få bukt med problemet. Og når de i tillegg går til det steget å skifte navn for å få kjøpt seg nye hunder, og gjøre det samme igjen, da mister jeg hvert snev av medlidenhet.

Ren ondskap spør du meg...

Jeg uttalte meg ikke om fortjent eller ikke fortjent da jeg skrev

Hun har vel kanskje et liiite poeng? Et snev av hets må vi vel innrømme at foregår

:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfft - sålenge man forteller sannheten så er det da ikke hets? :icon_redface:

Hehe, jeg er helt enig jeg, altså. :aww::lol:

Tenkte bare å leke Djevelens Advokat og helt nøytralt si at kanskje dama muligens har et lite snev av poeng. At det kanskje føles som litt mye sannhet over veeeldig lang periode.:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Pfft - sålenge man forteller sannheten så er det da ikke hets? :blink:

Det er vistnok veldig mange "sannheter" som publiseres på ymse fora. Blant annet at damen var direkte ansvarlig for at Johannes Åsheim fra Torpa i Oppland ble drept av hunder i 2002.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vistnok veldig mange "sannheter" som publiseres på ymse fora. Blant annet at damen var direkte ansvarlig for at Johannes Åsheim fra Torpa i Oppland ble drept av hunder i 2002.

Du må ikke tro alt du leser på internett, vennen :lol:

Jeg er forøvrig en av de som har vidreformidlet informasjon om denne damen, som advarsel til svenske oppdrettere. Hun må gjerne anmelde meg for hets for det altså, jeg skal klare å leve med det :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke tro alt du leser på internett, vennen :lol:

Jeg er forøvrig en av de som har vidreformidlet informasjon om denne damen, som advarsel til svenske oppdrettere. Hun må gjerne anmelde meg for hets for det altså, jeg skal klare å leve med det :blink:

Betaler du boten også?

Nå er det faktisk slik at det ikke blir mer lovlig selv om damen har begått en grov forbrytelse som de fleste tar avstand fra. Man kan synes hva man vil om det, og det gjør jo de fleste, så lenge det ikke gjelder en selv.

Jeg sier ikke at jeg ikke synes damen fortjener det, men jeg tror ikke verden ville være noe godt sted dersom enhver privatperson skulle straffe enhver annen etter eget forgodtbefinnende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forøvrig en av de som har vidreformidlet informasjon om denne damen, som advarsel til svenske oppdrettere. Hun må gjerne anmelde meg for hets for det altså, jeg skal klare å leve med det :blink:

og jeg med deg!

Betaler du boten også?

Nå er det faktisk slik at det ikke blir mer lovlig selv om damen har begått en grov forbrytelse som de fleste tar avstand fra. Man kan synes hva man vil om det, og det gjør jo de fleste, så lenge det ikke gjelder en selv.

Jeg tar den boten, jeg har beskyttet noen liv for å "hetse" ett stk virkelighetsfjernt menneske. Tror mange velger å ta den boten.

Jeg sier ikke at jeg ikke synes damen fortjener det, men jeg tror ikke verden ville være noe godt sted dersom enhver privatperson skulle straffe enhver annen etter eget forgodtbefinnende...

Nope, så da skal vi lukke øynene og si at svenskene får klare seg selv? Her i landet vet vi umerket godt hvem hun er, så da kan vi være nisser på berget og ikke si noe. Vi får heller se at det går med noen dyr der, og være stolte av at det ikke skjedde under vårt "tak". Jeg ser poenget ditt Simira, men hvem skal da sørge for at personen ikke forgriper seg på ett forsvarsløst dyr igjen? Jeg ville ønsket det samme om det var en pedofil som flyttet inn i nærmiljøet mitt! Takke meg til narkomane og mordere, men dyremishandlere og pedofile/voldtektsmenn vil jeg bli advart mot!

Mene: hun har byttet navn, og det spres for alle vinder nå. Det er vel kanskje litt på kanten :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler du boten også?

Nå er det faktisk slik at det ikke blir mer lovlig selv om damen har begått en grov forbrytelse som de fleste tar avstand fra. Man kan synes hva man vil om det, og det gjør jo de fleste, så lenge det ikke gjelder en selv.

Hvis jeg får bot for å spre offentlig informasjon, så er det helt greit, da betaler jeg den.

Jeg sier ikke at jeg ikke synes damen fortjener det, men jeg tror ikke verden ville være noe godt sted dersom enhver privatperson skulle straffe enhver annen etter eget forgodtbefinnende...

For det første, jeg er helt for å få en ny sjanse og at når du har sonet dommen din så har du sonet dommen din. Problemet her er jo at hun ikke "soner" dommen sin, hun flytter til Sverige for å unngå den. Hun har ikke lov til å eie hund i Norge, det er en (eller FLERE, faktisk) grunn til det.

For det andre, så er det visse domfellelser som blir sittende for resten av ditt liv. Er du pedofil, får du ikke jobbe med barn. Raner du NOKAS, får du neppe jobb i bank. Leker du dødsengel på gamlehjem, mister du legelisensen. Mishandler du dyr, burde du ikke få eie dyr igjen. Jeg skriver burde, for hun har lov til å ha dyr, hun har bare ikke lov til å ha hund.

Til slutt.. Hadde hun vist bare et ørlite snev av forbedringspotensiale, tatt det litt innover seg hva hun er dømt for, vært litt ydmyk i forhold til dommen sin, så skulle jeg vurdert å ikke spre informasjon om henne videre, gitt henne den nye sjansen. Men så vidt jeg har fått med meg, så er det fortsatt alle andre som tar feil og hun som har rett, i følge henne har hun ikke gjort noe galt, og det første hun gjør etter å ha blitt fradømt retten til å ha hund er å prøve å skaffe seg nye hunder, og da er det faktisk fare for gjentakelse. Det er mye mulig at svenske hunder tåler den slags behandling bedre enn de norske, men jeg ser ikke noen grunn til å teste det ut.

Så igjen. Hvis det er hets å gi svenskene informasjon om dommen hennes, så hetser jeg. Hvis det gir meg en bot, ja da får jeg bot, da. Det er enkelt å leve med det, fremfor å måtte lese i svenske aviser om noen år at hun har gjort akkurat den samme greia der og vite at jeg ikke sa noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Nå liker ikke jeg det damen har gjort. Men det hun har gjort kan gis som informasjon og som hets. Det kommer akurat ann på hvordan vi vile ordlegge oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ingen her på sonen som er anmeldt for hets fordi de har opplyst om de faktiske forhold... hets er noe annet enn det, og som faktisk foregår.

Men det var det jeg skreiv i første innlegget, sant:

Jeg er forøvrig en av de som har vidreformidlet informasjon om denne damen, som advarsel til svenske oppdrettere. Hun må gjerne anmelde meg for hets for det altså, jeg skal klare å leve med det :blink:

Hvorpå du svarte:

Betaler du boten også?

Nå er det faktisk slik at det ikke blir mer lovlig selv om damen har begått en grov forbrytelse som de fleste tar avstand fra. Man kan synes hva man vil om det, og det gjør jo de fleste, så lenge det ikke gjelder en selv.

Jeg sier ikke at jeg ikke synes damen fortjener det, men jeg tror ikke verden ville være noe godt sted dersom enhver privatperson skulle straffe enhver annen etter eget forgodtbefinnende...

Og da sier jeg fortsatt at om jeg skulle bli anmeldt for hets, så kan jeg leve med det. Om jeg skulle bli dømt til å betale bot, kan jeg leve med det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mene: hun har byttet navn, og det spres for alle vinder nå. Det er vel kanskje litt på kanten :(

I know - men er ikke navnet også offentlig? Så lenge det ikke er en offentlig ansatt med taushetsplikt som har røpet det.... "før"navn og "etter"navn altså. :hmm: Dommen gjelder jo fortsatt, samme hva vesenet heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person som er dømt for noe skal selvsagt ikke bare flytte til et annet land også automatisk "oppheves" dommen! DET vitner jo bare om idoiti og såklart vannvittig dårlig rettssikkerhet for (i denne saken: dyrene), og SELVSAGT bør dommen følge henne hvor hun reiser i verden.

Det KAN jo ikke være slik at hun bare kan flytte rundt fra land til land og opprettholde sin sin kennelvirksomhet, liksom?

Det samme med pedofile - også de andre spesielt "slemme" forbrytere som voldtektsmenn, mordere, etc? Kanskje også voldelige tyver/ranere - a'la Nokas-ranerne??

Såklart skal de fanges og straffes (eller utvises fra Norge hvis de har gjort disse tingene i sitt eget hjemland). Uansett hvilke kriminelle ting de har gjort så får de selvsagt se til å få sonet straffen sin der de hører hjemme.

Men det gjelder kanskje ikke andre veien? Folk som kommer TIL Norge, mener jeg?

Dyremishandlere fra Sverige? Såklart skal de også ha dyreforbud i Norge.

En ung "whatever" utlending som er yrkeskriminell fra et Østblokkland skal selvsagt tas hånd om og enten fengsles eller sendes hjem igjen for å sone sin straff. (Fortrinnsvis sendes hjem, såfremt han ikke risikerer dødstraff - det tilsier lovene våre i alle fall)

Men hva med en kvinne som er dømt til steining for å ha blitt voldtatt i Afghanistan, da? Loven hos oss tilsier at hun IKKE skal sendes hjem (pga henrettelsesfare). Men skal vi da fengsle henne for livstid her, da? Hun HAR faktisk gjort noe straffbart iflg lovene i sitt land, og der hun faktisk gjorde det.

Eller den unge gutten/jenta som er dømt til å få kuttet av hendene sine for tyveri...?

Dustelover, sier du sikkert - dè gjelder jo ikke her! Det går da ikke an å se SÅNN på det!

Javel - men hvis denne dyreplageren da reiser til Kina, eller hvorsomhelst hvor de faktisk IKKE har dyrevernlover i det hele tatt, da. Er det DA greit at hun fortsetter med sin kennel og hundeoppdrett?

Eller vil vi fortsette å tipse folk slik at de ikke skal selge til henne?

Åh, det er så lett å sitte og skrive når man sitter trygt i sin lille rettsstat, sitt eget hjem og synser så lettvint om alle andre.

Skulle ønske verden virkelig var så sort og hvit som det er her på Sonen, jeg..

Dessverre har man blitt for gammel for slikt.

Damen skulle blitt dømt til psykisk behandling, selvsagt heller ikke fått lov til å flytte utenlands så lenge man har en betinget dom, og så etter myyye om og men kanskje bli skikket til å ha en kosehund eller to igjen.

Heksejakt, brenning på bål, hets og skrik funket dårlig på 15-1600-tallet, men det går sikkert bedre denne gangen!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgi meg for å være dum, SusanneL, men hvor ville du egentlig hen med det innlegget der?

Jeg antar du kjenner en del svenske oppdrettere, du ville kanskje ikke sagt noe om en av de hadde henne på valpeliste hos seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ser her inne det er veldig mye interesse for denne saken, og hvordan det går med oppdretter og hennes liv videre, men ingen som bryr seg om hvordan hundene faktisk har det... Synes det er meget rart, da alle synes så synd på de og at oppdretter er en som skulle vært skutt, hengt, offentlig gapestokk, aldri ha dyr mer og masse mer.. jeg er sjokkert over folks tankegang innimellom, tør å vedde på at hundene deres ikke er 100% perfekt til enhver tid, har neppe mye utstillings- og konkuransepremier, som hun hadde på noen av hundene sine..

nå blir jeg sikkert hengt ut her jeg å, men det får jeg også leve med ;)

og dette innlegget er ENESTE grunn til at jeg gadd å bli medlem her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her inne det er veldig mye interesse for denne saken, og hvordan det går med oppdretter og hennes liv videre, men ingen som bryr seg om hvordan hundene faktisk har det... Synes det er meget rart, da alle synes så synd på de og at oppdretter er en som skulle vært skutt, hengt, offentlig gapestokk, aldri ha dyr mer og masse mer.. jeg er sjokkert over folks tankegang innimellom, tør å vedde på at hundene deres ikke er 100% perfekt til enhver tid, har neppe mye utstillings- og konkuransepremier, som hun hadde på noen av hundene sine..

nå blir jeg sikkert hengt ut her jeg å, men det får jeg også leve med ;)

og dette innlegget er ENESTE grunn til at jeg gadd å bli medlem her inne...

Nei hundene mine er ikke perfekte bestandig de heller, men så er det ikke mishandling som er grunnen til feila dems heller :rolleyes2:

She`s back :blink::lol:

Fikk den samme følelsen gitt :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...