Gå til innhold
Hundesonen.no

X-Factor!

Victoria

Recommended Posts

• Svar 220
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Hvem skal ut i kveld?

Selv stemmer jeg for The Johnsen Sisters

Eller Chand, hvorfor skal han kunne glemme ordene og synge falsk? Men DEEEET gjor ikke noe :flowers:

Digger Muse sangen i dag, hva heter hun igjen?

Skrevet

Var ikke det Mari?

Jeg synes The Johnsen Sisters burde ut i dag. De er virkelig ikke bra, i dag sang de ordentlig surt.

Mine favoritter er Pernille og Lise, Lise var best i dag synes jeg :flowers:

Skrevet
Hvem skal ut i kveld?

Selv stemmer jeg for The Johnsen Sisters

Helt enig! De sang forferdelig surt og burde vært ute forlengst.

Ja, den var bra, den :flowers:. Aner ikke hva hun het, jeg, men hun sang bra.

Forresten synger ikke denne Tommy spesielt bra... surt og uinspirert.

Skrevet

Liker Gabrielle jeg.. og ut med både Tommy og Johnsen sisters. Og Mari som sang Muse-sangen, ikke verst men jeg foretrekker Muse. Og seriøst er det noe jeg absolutt haaaaaater (etter svensktoppar, dansband, ekstrem C&W, 60-talls. 50-talls, blues, jazz, soul, musicals osv etc) så er det Celine Dion og Whitney og det blir ikke noe bedre når sånne amatører synger slike sanger - urk.

Skrevet

Jeg er veldig glad for at hun sang Muse og ikke puddelrock som hun har gjort hele tiden.

Tommy har jeg ikke falt for overhode. Eller syns jeg Gabrielle holder seg jevnt bra :whistle:

Dem to andre jentene blir jeg litt "off" av når dem liksom blir herming etter dem store. Ja vi har skjønnt at dere har stemme liksom, vis det på litt andre måter enn å stå i ro å vise at dere kan hele skalaen med toner.

Skrevet

Han kan jo bare synge en sang omtrendt når han har spilt den Mirror sangen om igjen og om igjen. Skal vi lære oss en sang dritt bra og melde oss på eller :whistle:?

Jeg liker Lise og Pernille. Lise er garantert flinkere enn Pernille, men tenk på alderen hennes!

Skrevet

Neei! Akkurat nå er jeg litt småsur på Mira... :thumbsup::innocent:

Edit: Enig med deg, Viktoria. Synes Tommy kunne vært der i steden for. Han har liksom bare siget litt utover etterhvert..

Skrevet

Og Charlotte begynte å grine. Tragisk programleder. Ho aner jo ikke hva hun driver på med. Idiotiske kommentarer og dårlige spørsmål.

Skrevet
Og Charlotte begynte å grine. Tragisk programleder. Ho aner jo ikke hva hun driver på med. Idiotiske kommentarer og dårlige spørsmål.

Jeg er egentlig mest oppgitt over programlederen.... :innocent:

Det diskuteres her i huset også.. Jesus, hun er jo ikke på bølgelengde med de hu intervjuer i det hele tatt. Talentløs. Passet nok bedre på mtv europe top 20 hvor hun kun introduserte sanger... :thumbsup:

Skrevet

Enig med alle sammen. Programmet heter jo X-faktor! Gabrielle har det! Mari er jo "helt vanlig"...

Og programlederen har jeg aldri likt, og hu blir jo bare mer og mer tragisk...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så dette skjer sammen med andre hunder i huset? Det høres jo ut som hun kan trenger litt tydeligere rammer og trening på ro rundt de andre hundene generelt. Alt dette er jo ting som bør jobbes med, og ikke bare avbrytes og unngåes der og da. Hvis dette allerede har vært sånn i snart to år så vil jeg anbefale å få hjelp av en hundetrener som komme hjem til dere og se på rutinene og hjelpe med et treningsopplegg som kan gjøre henne både tryggere og roligere.
    • Hundene er løse inne så de er ikke i bånd. Har merka at hunden er stresset og ikke helt hva hun skal gjøre med all stresset inne i seg så hopper hun på ryggen. Også eskalerer det. Det samme er i bilen og hundene er i bur. Hunden kan ikke se de andre sitter i bur fordi da bjeffer hun og stresser. Hunden har da eget bur med teppe rundt og det fungerte bedre. Hun må dog hentes ut av bilen sist fordi hun kan ikke se at de andre hundene hopper ut av bilen etter hun er på bakken. Da hopper hun opp på ryggen igjen. Hun er alltid sist ut men noen ganger går heller ikke det og hun blir frustrert. Jeg merka at det var noe med valpen da hunden kom hit og har hatt utfordringer med det senere. Men vi fortsetter å jobbe med dette. Prøver å la hun verken bli overstimulert eller understimulert men med akkurat passe aktivitet. Også det mentale og mentaltrening.
    • Generelt sett ville jeg forøvrig kuttet ut all hilsing i bånd. Sosialisering foregår enten med båndtur sammen uten hilsing, eller løs med maks to andre hunder om gangen, helst med en båndtur uten hilsing før de slippes sammen. Økt frustrasjon på grunn av forventning til hilsing er sannsynligvis en av de vanligste årsakene til passeringsproblemer og aggresjon mot andre hunder. 
    • Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...