Gå til innhold
Hundesonen.no

X-Factor!

Victoria

Recommended Posts

• Svar 220
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Det synes jeg virkelig ikke hadde vært my urettferdig! Da hadde hun vært med i konkurransen videre på lik linje som alle andre og konkurrert om førsteplassen/platekontrakten.

Selvfølgelig hadde det vært urettferdig for alle de andre 12 som ikke kom videre fra semifinalen.

Det hadde jno vært spesial behandling å lage en ekstra plass til hun!

Skrevet
Hva **** har du gjort med pokerface sangen? Shame on de altså! Men hun er flink syns jeg :whistle:

Hun tok en drittsang og gjorde den litt mindre dritt. :whistle: Syns det var genialt jeg.

Og jeg er enig i at det var urettferdig å gi Elin platekontrakt. Et idiotisk pr-stunt. Selvfølgelig er det Karlsen som kom ridenede på sin hvite hest når folkefavoritten blir sendt hjem og det blir masse mediastyr rundt det. :icon_redface: Når det er sagt så synes jeg Elin fortjener platekontrakt mye mer enn alle de gjenværende deltakerne - men etter at programmet var ferdig, og ikke på Senkveld. :icon_redface:

Skrevet

Ang platekontraken så er det selvfølgelig helt bevisst fra Karlsen sin side å gå ut med dette nå - masse gratis PR. Mannen driver jo butikk, og ønsker selvfølgelig å få mest mulig igjen for investeringen sin.

Av de som har vært med i dette sirkuset i tillegg til Elin så er det etter min mening bare to som kan bli noe, og det er Chand og Pernille.

Skrevet
Jeg heier på Rikke jeg, bare fordi at ingen liker henne fordi at Elin gikk ut.. Det er jammen meg ikke hennes feil, så jeg heier på henne på trass :hyper:

ÆÆææ nja, fikk ikke med meg at det var hun som kom inn istedet for Elin jeg da. Men jeg liker fortsatt ikke Rikke :wub:

Forøvrig så syns ikke ikke jeg det er så mye å rope "joho" over av Elin heller. Hun er dyktig, men jeg har ikke helt sett den super-duper stjernen alle snakker om egentlig.

Ang platekontraken så er det selvfølgelig helt bevisst fra Karlsen sin side å gå ut med dette nå - masse gratis PR. Mannen driver jo butikk, og ønsker selvfølgelig å få mest mulig igjen for investeringen sin.

Jeg havner litt på den teorien også. Hun har fått så mye pr og skapt så mye føleser at hun vil selge den første cd'en sin. Om den er bra eller ikke, og det ser JF.

Jeg liker Stine jeg..og hun rare nerdejenta. Også er jo Chand (eller hvordan det skrives) helt fantastisk! Han er jo en blanding av Åge Aleksandersen og postmann Pat ( :whistle: ) Skikkelig godgutt :icon_redface::icon_redface:

Rare nerdejenta liker jeg også, Gabriella heter hun.

Chand derimot klarer jeg bare ikke. Men så klarer jeg ikke Åge Aleksander og Postmann Pat heller :whistle:

Skrevet
Forøvrig så syns ikke ikke jeg det er så mye å rope "joho" over av Elin heller. Hun er dyktig, men jeg har ikke helt sett den super-duper stjernen alle snakker om egentlig.

:icon_redface: Helt enig! Ser ikke helt superstjernen jeg. Hun er sjarmerende, søt og har en grei stemme. Men hun er nervøs og det syns alt for godt på henne. Det hele blir alt for sentimentalt etter min smak.. *dykker*

Skrevet
:icon_redface: Helt enig! Ser ikke helt superstjernen jeg. Hun er sjarmerende, søt og har en grei stemme. Men hun er nervøs og det syns alt for godt på henne. Det hele blir alt for sentimentalt etter min smak.. *dykker*

Enig med dere begge. Hun har ikke det jeg vil kalle x-faktor hvert fall, og det var jo nettopp det dommerne var så opptatt av hele veien..

Skrevet

Aner ikke, men det virker ikke som noen i denne tråden har nevnt jentegruppa? Synes de er de absolutt stødigste artistene!

Skrevet
Aner ikke, men det virker ikke som noen i denne tråden har nevnt jentegruppa? Synes de er de absolutt stødigste artistene!

Enig i at de er flinke! Syns dog det ble litt masete i kveld, men det har jo litt med låten å gjøre og!

Skrevet

shackells eller noe sånt ja. De klarer seg jo bra de. Men syns de har fordelen av at de ble laget til gruppe siden de ikke kom

videre som enkelt personer.

Skrevet
Jeg håper Rikke, Chand eller No name no fame ryker - synes ikke de har noe i norsk musikkbilde å gjøre..

Syns No name no fame er litt kule jeg :lol:

Syns ikke de skal vinne, men de kan gått holde ut litt til :lol:

Rikke derimot kan gått ryke ut ASAP! Takler ikke at hun synge rog opfører seg som en baby. ARGH

Skrevet

Nå fikk jeg for en gangs skyld sett hele programmet, og kan konkludere med at ingen av deltagerne appellerer til meg. Foreløpig i hvert fall.

Skrevet

Så lenge Jan Fredrik og Peter har vær sin deltager det skal velges i mellom, så blir det jo Mira som må ta avgjørelsen.

Det er lagt opp litt dumt når det blir sånn syns jeg.

Skrevet

Heldigvis var jeg i dusjen mens Rikke sang, så henne så jeg ikke. :lol: Jeg liker ikke X-Factor! Siste gangen jeg ser det frivillig. Teite program. Jeg vil ha tilbake Idol...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så dette skjer sammen med andre hunder i huset? Det høres jo ut som hun kan trenger litt tydeligere rammer og trening på ro rundt de andre hundene generelt. Alt dette er jo ting som bør jobbes med, og ikke bare avbrytes og unngåes der og da. Hvis dette allerede har vært sånn i snart to år så vil jeg anbefale å få hjelp av en hundetrener som komme hjem til dere og se på rutinene og hjelpe med et treningsopplegg som kan gjøre henne både tryggere og roligere.
    • Hundene er løse inne så de er ikke i bånd. Har merka at hunden er stresset og ikke helt hva hun skal gjøre med all stresset inne i seg så hopper hun på ryggen. Også eskalerer det. Det samme er i bilen og hundene er i bur. Hunden kan ikke se de andre sitter i bur fordi da bjeffer hun og stresser. Hunden har da eget bur med teppe rundt og det fungerte bedre. Hun må dog hentes ut av bilen sist fordi hun kan ikke se at de andre hundene hopper ut av bilen etter hun er på bakken. Da hopper hun opp på ryggen igjen. Hun er alltid sist ut men noen ganger går heller ikke det og hun blir frustrert. Jeg merka at det var noe med valpen da hunden kom hit og har hatt utfordringer med det senere. Men vi fortsetter å jobbe med dette. Prøver å la hun verken bli overstimulert eller understimulert men med akkurat passe aktivitet. Også det mentale og mentaltrening.
    • Generelt sett ville jeg forøvrig kuttet ut all hilsing i bånd. Sosialisering foregår enten med båndtur sammen uten hilsing, eller løs med maks to andre hunder om gangen, helst med en båndtur uten hilsing før de slippes sammen. Økt frustrasjon på grunn av forventning til hilsing er sannsynligvis en av de vanligste årsakene til passeringsproblemer og aggresjon mot andre hunder. 
    • Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...