Gå til innhold
Hundesonen.no

Ailo og Tahlly

Ingidano
 Share

Recommended Posts

En presentasjon av knøttet er vel på sin plass?

Benedict, eller i min verden, Ailo, er en Eurasiervalp, han er i skrivende stund 9 uker gammel. Han er halvt dansk (far), og halvt møring. Hentet han i helgen som var, og han taklet kjøreturen på ca seks timer ganske bra. Er godt i gang med miljøtrening/sosialisering og andre ting som bør læres :ahappy:

Nyfødt

gronn.jpg

3 uker

gron.jpg

6 uker

gron_fulfig.jpg

9 uker

002.JPG

017.JPG

003.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen nye bilder av en voksende fleeceball. Midt i pelsbytte og tannfelling...

Ailo fikk sitt siste cert på NKK Hordaland forrige helg, og er dermed Norsk Utstillingschampion. Dermed blir gutten pensjonert fra utstillingsringen, og vi satser mer mot lydighet i stedet for

Ailo bestod bronsemerket i går med 162 poeng. Flink gutt! Han fikk ti på tannvisning, dekk fra holdt, stå under marsj og enkeldekk. 7 på innkalling og lineføring, 9 i helhet.

• 1 month later...

På tide med noen nye bilder? Dyret er jo snart fire mnd gammel her :) Hvor ble ukene av... Han vokser jevnt og trutt, og er nå ca 13 kg, med andre ord dobbel så stor som da eg hentet han. Ser ut til å bli en sosial og lykkelig sak, en aldri så liten duracellkanin i forkledning.

012.JPG

007.JPG

004.JPG

Voksenpelsen har begynt å komme, han driver stadig vekk og får nye farger rundt omkring. Lurer på hvordan han ender opp som voksen... Tennene har han også begynt å skifte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Guttebassen har nå rukket å bli 11 mnd gammel :) Ailo har vert på sin første utstilling som junior, og fått sitt første cert.

Untitled+1.jpg

ailo er fortsatt en sosial og lykkelig hund, glad i både andre hunder og de fleste mennesker. Han har hatt litt issues med mannfolk, men ser ut som om det er på vei vekk nå. Vettet begynner nå å returnere etter å ha vert litt fraværende noen måneder. Damer er mye mer spennende enn å trene, se... HD/AA/Patella sjekk står snart for tur, håper det går bra :) Har allerede fått forespørsel om å bruke han i avl. Damene må nok ha tålmodighet i ett lite år til, da eg selv ønsker å se hvordan han utvikler seg når han får litt mer tid på seg, både mentalt og kroppslig.

Ellers planlegger vi noen utstillinger til i løpet av året, MH til høsten, og antageligvis starter vi opp med agility-trening til høsten.

Spamme med noen bilder...

016.JPG

002.JPG

050.JPG

DSC_0002.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...