Gå til innhold
Hundesonen.no

Positive ting om deg selv!


HildeM

Recommended Posts

Jeg har en tid slitt med litt dårlig selvtillit, og noe jeg synes hjelper er å rett og slett lage en liste over positive ting ved meg selv.

Ikke vær redd for å ta i litt, det er lov til å være god i noe! Velg deg ut minst fem punkt, gjerne flere!

Og husk: Det er juks å spørre en venn!

---

Her er mine:

* Jeg er flink på skolen

* Jeg er fornøyd med kroppen min

* Jeg er flink med hjemmesider

* Jeg følger mine egne meninger, og gjør ikke det "alle andre gjør", men respekterer andre i den grad de fortjener det.

* Jeg har ikke så dårlig selvtillit lenger.

Men nå må dere komme med deres lister, for jeg vil ikke stå her helt alene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm here I go er jo skammelig hvor vanskelig dette skal være:

Eg er flink på skolen

Eg er flink til å holde på hemmeligheter

Eg er tøff (type tåler mye og liker å utfordre emg selv)

Eg tar den utdanningen eg vil

Eg er flink til å vise vennene mine at eg setter pris på dem

puh det var ganske vanskelig det ja. Jajaj øvelse gjer mester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vanskelig, men jeg prøver:

* Jeg er flink til å håndtere Luna (i forskjell til søskenene mine)

* Jeg er flink til å tåle en støyt

* Jeg er flink til å holde på hemmeligheter

* Jeg er flink til å passe dyrene mine

* jeg er flink til å skrive fortellinger (det var vanskelig å innrømme :) )

EDIT: Byttet den ene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...Dette blir ikke lett.... :)

*Jeg er flink til å holde det pent hjemme

*Jeg er til å stole på

*Jeg er empatisk, omsorgsfull og en god lytter

*Jeg er tøff, tåler en støyt og er ikke redd for å ta i et tak

*Jeg er god til å snakke for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  1. Er meget god i senga
  2. Er meg selv på godt og vondt
  3. 100% å stole på
  4. Er veldig hjelpsom (nesten så det det slår over til negativt ^^) (endel områder er jeg dog dårlig)
  5. Gjør jeg feil, så er jeg flink til å si unnskyld og lære av feilen.
  6. Flink til å gi skryt når det er på sin plass. (mye å gå på ennå, men ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg tar ting veldig fort, og husker dem for alltid. Nesten.

- Jeg er flink til å lese, tolke og få raskt oversikten over situasjoner (dette henger jo fint sammen med mitt enorme behov for nettopp det å ha kontroll over ting og tang, men her skulle man bare skrive positive ting, ja).

- Jeg er flink til å drøfte og analysere, og å se sammenhenger.

- Jeg er flink på skolen (men alt for dårlig til å være fornøyd med det jeg presterer).

- Jeg er flink til å forstå hva andre mener, og til å sette meg inn i deres situasjon.

- Jeg er flink til å tørre og si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Jeg er flink til å dele senga med bikkjene. (Sover godt med 90cm bred seng og to bikkjer i tillegg til meg selv)
  • Er lite fordommsfull. (Særlig mot de jeg er enige med)
  • Er sprekere enn de fleste unge på jobben (Ikke si noe fordomsfullt om overvekt, kosthold og aktivitet nå)
  • Er glad i å lese god litteratur
  • Er flink i faget mitt
  • Har et stort hjerte for de som måtte ha bruk for det.
  • Er lite forfengelig (kanskje litt for lite)

Jeg hadde veldig lyst til å si at jeg er god i senga, bare fordi det ikke er forbeholdt menn. Men så lurer jeg litt på hvordan man kan vite det sånn egentlig. Sånt juger man jo om når man blir spurt, ja dere vet hva jeg mener. Dere over 16 og kanskje enda litt eldre, da. Dessuten bør man vel være praktiserende for å påstå noe sånt. Skriver jeg "var god i senga" høres jeg jo dau ut og det er jeg jo ikke. Ikke helt, iallfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig lyst til å si at jeg er god i senga, bare fordi det ikke er forbeholdt menn. Men så lurer jeg litt på hvordan man kan vite det sånn egentlig.

Ved hva man mener selv og stemmer dette med tilbakemeldinger(man stoler på), så vet man det jo. Det er mange damer/kvinner som er gode og selvfølgelig er ikke det forbeholdt menn å si det. Vi menn ser det kanskje på som stadfesting av fakta og kvinner som skryt(?) og/eller for privat å si noe om kanskje? Synd i så fall, men det får være opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm skal vi se om vi kommer på noe :)

-jeg er flink til å lytte.

-jeg er flink med dyr

-jeg er flink til å hjelpe andre (noen ganger litt for mye)

-jeg er flink til å være tolmodig, mer med dyr enn med folk, men forstatt en laaaang lunte:)

.jeg er flink økonomisk

måtte tenke en stund nå for å komme på 5 ting, lettere med 3:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg også og det å starte ett slikt emne er jo også bare å applaudere, for vi?(jeg) er nok litt for flinke til å kritisere og henge oss opp i negative ting. Det er vel kanskje derfor vi?(jeg) langt lettere har fått en lang liste på negative ting om oss?(meg) enn positive - selv om jeg dog har flere en 6 ting å si positivt om meg selv (skrev en for mye i innlegg ^^)

edit: først nå så jeg du skrev "gjerne flere" .... ser ikke skogen for bare trær jeg ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde: Hva med "Flink til bilderedigering og pålitelig?

Mine... kremt...

*God til å lytte

*God mor/ omsorgsfull

*God rytter

*God handler

*Lett å snakke med

*Flink til å finne positive ting i det meste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..

- jeg er flink til å skrive (når jeg bare vil...)

- jeg er veldig omsorgsfull

- jeg har ikke så lett for å åpne meg, men når jeg slipper noen inn, så kommer de aldri ut igjen, altså holder jeg på venner på godt og vont.

- jeg er flink til å fortelle folk jeg er glad i at jeg bryr meg om dem, og viser det gjerne ved å hjelpe, lage middag eller gjøre noe koselig for personen(e) det gjelder

- jeg er flink i journalistikk *den var hard å innrømme...*

- jeg føler selv at jeg er flink i å håndtere hunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er utrolig vanskelig, det er nesten sånn at man har lyst til å sette ett "men" bak hvert punkt. Det er alltid sånn (hvertfall for meg) at ting jeg mener selv at jeg er flink til tør jeg ikke vise andre. Det er også mye jeg kan, men er for sjenert og stille til å ville gå inn og fortelle noen... tenk om jeg alikvell tar feil liksom Trenger å jobbe mer med meg selv her skjønner jeg :) Men here goes:

* Flink til å trene hund og hest

* Snill

* Pålitelig

* Flink på jobben min

* Lærer veldig fort/tar ting lett

* Tålmodig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoff sliter med dårlig selvtillit jeg også men får da prøve da :)

- jeg er flink til å inkludere andre (ikke altid positivt når de blir så avhengie av meg at de isolerer meg fra andre. har blitt MYE mobba (skjer fortsatt) så klarer ikke se at noen blir stengt ute :))

- jeg er flink med hunder (dyr)

- gjør mitt beste på skolen

- og jeg tror jeg er ganske tøff (tåler mye) i forhold til oppveksten min.

og det var det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...