Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti


armagnac

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Veldig fornøyd med at Kita fikk sitt andre CERT om søndagen :D Juhuuuu :aww: Nå trenger hun kun ett lite CERT til før hun er champion :D Samme dommeren digget henne som valp, plasserte henne som nr. 4 av 27 valper på GD spesialen, og han hadde ikke forandret så mye mening :D Og han skal dømme på NKK Kristiansand :) Så da tar vi turen dit :D

Kritikken var også knall:

2 år. meget god type, meget gode proposjoner. Velskåret hode. God leppevinkel. Tilstrekkelig snutebredde. Velplassert hals. Velvinklet frem + bak. Brystkasse som kunne hatt noe mer bredde i dybden. Faller en aning i kryss. Effektive bevegelser, noe løs i front. Vakker farge :D

Så nå skal vi jakte det siste CERTET før vi skal ut i det store utlandet :D

Skrevet

Tusen takk :aww: Skal se om jeg finner et bilde av frøken blå :aww: Litt vanskelig å få fine bilder innendørs i disse hallene. Men skal se hva jeg finne :lol:

Bilde tatt på Exporama for 14 dager siden

KitapExporama2011.jpg

Får ta CERT bilde når det blir bra vær ;)

Skrevet

Er så vakker :ahappy:

Takk for det :lol: Hun er enda søtere invendig :cheer:

Brått kommer det GD bilder fra Bø her inne også :) Skal ta turen for å knipse noen bilder på søndagen :heart:

Skrevet

Veldig fornøyd med at Kita fikk sitt andre CERT om søndagen :) Juhuuuu :lol: Nå trenger hun kun ett lite CERT til før hun er champion :) Samme dommeren digget henne som valp, plasserte henne som nr. 4 av 27 valper på GD spesialen, og han hadde ikke forandret så mye mening :lol: Og han skal dømme på NKK Kristiansand :P Så da tar vi turen dit :)

Kritikken var også knall:

2 år. meget god type, meget gode proposjoner. Velskåret hode. God leppevinkel. Tilstrekkelig snutebredde. Velplassert hals. Velvinklet frem + bak. Brystkasse som kunne hatt noe mer bredde i dybden. Faller en aning i kryss. Effektive bevegelser, noe løs i front. Vakker farge :)

Så nå skal vi jakte det siste CERTET før vi skal ut i det store utlandet :P

Gratulerer! :P

Godt du klare å tyde kritikken, jeg var "litt" sliten i hånden når GD var i ringen :)

Skrevet

Takk MrsPowers :lol: Må si meg enig i at hun er ey sjarmerende vesen :) Så utrolig snill og god frøken :P

Var du skriver Anette!?? :) også gir du ikke lyd fra deg eller et tegn på kritikken :lol::P Neste gang ffår du gjøre som soppen, tegne blomst eller smily :) så veit vi at vi har med en sonis å gjøre :P Ikke noe stress å tyde kritikken :)

Skrevet

Var du skriver Anette!?? :P også gir du ikke lyd fra deg eller et tegn på kritikken :P:lol: Neste gang ffår du gjøre som soppen, tegne blomst eller smily :P så veit vi at vi har med en sonis å gjøre :) Ikke noe stress å tyde kritikken :lol:

Jeg hadde tenkt til å lage blomst til alle soniser i løpet av helgen, men det ble litt for knapt med tid, i tillegg til at både dommer og ringsekretær hang over bordet og så på hva som ble skrevet :)

Skrevet

Jeg hadde tenkt til å lage blomst til alle soniser i løpet av helgen, men det ble litt for knapt med tid, i tillegg til at både dommer og ringsekretær hang over bordet og så på hva som ble skrevet :P

Haha ja, så det :lol: Da så du et stk glad meg også :) haha var nesten ikke fornøyd med CERT :P Skal jeg sveve på frem til NKK Bergen :P

Så neste gang får dommer og ringsekretær holde øya for seg selv :lol:

Skrevet

Bilder, hallooo ;) fra BØ ;P

Rakk ikke ta så mange, har kun fra gruppa :) Men kan få se Sophie hvis du vil, skjønne jenta :(

N Uch Two-Lip's Go For It Girl aka Sophie ;) BIR og foreløbig mestvinnende GD i Norge :)

IMG_1116.jpg

IMG_1120.jpg

IMG_1121.jpg

Skrevet

Hvorfor holder dere ørene deres opp?

For å få frem nakkebue, overlinje og parallellitet i hode. Hodet ser mer finskåret ut når de blir holdt :) Og i andre land som USA blir GD'en ørekuppert :D

Skrevet

For å få frem nakkebue, overlinje og parallellitet i hode. Hodet ser mer finskåret ut når de blir holdt :) Og i andre land som USA blir GD'en ørekuppert :D

Flotte hunder altså! Vil se mere bilder av dine!

Forretsen, takk gud for at det ikke er lov å kupere i Norge! Hunder er finest med hele ører :P

Skrevet

Flotte hunder altså! Vil se mere bilder av dine!

Forretsen, takk gud for at det ikke er lov å kupere i Norge! Hunder er finest med hele ører :D

Har en del bilder fra Exporama og Leto jeg kan legge opp senere i dag, hvis det er av interesse?? :P

Ja, fint det ikke er lov å kuppere, samme effekten ved å holde de opp :) Og de kan ha normale ører til vanelig :P

  • 1 month later...
Skrevet

Nanti 11mnd og 2 uker ;) 1årsbilde kommer til uka :D Da skal jeg få litt hjelp til fotografering av jentene igjen :D

Ananti11mndog2uker.jpg

Ananti13mars201111mndgammel.jpg

Også har jeg et av Kitamor da :)

Kita13mars2011.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...