Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan reagerer din hund...


PsychoLynx

Recommended Posts

Tulla bryr seg ikke så mye, Aynï blir fjonete! Hvis vi er ute på sparketur, og Tulla legger sjelen i å trekke sånn at det går himla fort, så ler jeg av og til fordi det er så gøy, og det virker som om hun tar som belønning, for da trekker hun bare enda mer. Aynï tar mer kontakt med meg når jeg ler; skal opp i ansiktet og slikke og nafse i ører og sånt, og blir helt vill. Det kommer litt an på hvordan jeg ler, hvis jeg bare fniser av de, er det sjelden de gidder å bry seg, spesielt hvis de ligger og døser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My ler med meg, legger gjerne forlabbene på meg og "hiver seg med" på det morsomme :) Hun kan også hoppe opp i ansiktet på meg for å slikke eller nafse meg i nesa.. Også logrer hun da, på to forskjellige måter alt etter hvor "med" hun er: enten logrer hun med stumpen så den går som en propell bak på rumpa eller så logrer hun så ekstremt at hun ser ut som en banan. Da er stumpen nesten fremme med hodet hennes. Også gaper hun (ler?)

Emma stirrer på meg med de stoooore mørke øynene sine mens hun logrer. I værste fall kan hun reise seg på bakbeina og støtte seg opptil foten min og hoppe litt opp og ned hvis hun blir veldig ivrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ler sånn skikkelig så kommer hvertfall minstemann Felix bort og glor på meg med store øyne. Ike kikker han og,men kommer sjelden bort. Hvis jeg ler av dem derimot,blir de mer gira og "ojer" seg opp. Jeg ler ofte av dem når de leker,å da blir leken litt ekstra heftig samtidig som de kommer bort for å liksom få meg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My ler med meg, legger gjerne forlabbene på meg og "hiver seg med" på det morsomme :) Hun kan også hoppe opp i ansiktet på meg for å slikke eller nafse meg i nesa.. Også logrer hun da, på to forskjellige måter alt etter hvor "med" hun er: enten logrer hun med stumpen så den går som en propell bak på rumpa eller så logrer hun så ekstremt at hun ser ut som en banan. Da er stumpen nesten fremme med hodet hennes. Også gaper hun (ler?)

hehe, der har du Bridie! Jeg er helt sikker på at hun ler med meg!

Men, det som er moro med Bridie er at hvis vi er på tur, og jeg er stolt av åssen hu oppfører seg, så blir hu ENDA gladere, og ENDA flinkere! Hu virkelig ønsker å gjøre meg glad! Så jeg ler av henne da, og hu logrer avgårde med halen høyt og er virkelig stolt "Se, jeg klarte å få mamma til å le jeg da!"

Men beste hendelsen jeg har for å virkelig få bevis på at Bridie syns det er moro når jeg ler og at det endrer hele bikkja var når det var Gjøvik Marken her i høst.

Kan aldri innbille meg at Bridie har opplevd noe SÅNN før. Folk overalt, karuseller, høy musikk, fulle folk, unger som løp og en forvirret meg som nesten ikke ante hvor jeg selv var.

Bridie gikk rundt med halen ned, ørene litt bakover og virket veldig usikker. Det ble en stund så jeg vurderte å gå ut igjen med henne, fordi dette ble for mye. Men jeg stilte meg litt ut på siden av den værste folkemengden, og oppdaget etterhvert at de drev med ballkast på blikkbokser i bua ved siden av oss. Jeg tenkte Bridie kunne få se på det, og klappet forsiktig på benken og sa "opp" til henne. Altså, MIN plan var å få Bridie til å hoppe opp med framlabbene for å SE.

Bridie derimot tenkte OPP, og hoppet! OPP! HELE bikkja, rett opp på disken og på vei over og inn til de som stod med ballene. JEG knakk i latter, Bente knakk i latter, de so stod bak disken knakk i latter, og alle som gikk forbi og så meg kaste meg etter bikkja opp på disken lo. Og DETTE syns Bridie var moro!!

Hele bikkja endre holdning etterpå! JEg hadde LEDD av henne jo!

Etterpå gikk hun rundt med halen hevet, logret hele tiden, stakk nesen sin bort til alle, og virkelig så ut som hu stortrivdes! Bare fordi jeg hadde ledd av henne!

Her snakker vi KLOVN av vesen vettu, livet er topp når folk ler av hu! :)

Virkelig moro å se henne sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja hvis du mener ler av. Vel, så kan jeg fortelle om setteren til tanten min. Vi dro på han denne kondomdressen (jegerens jaktdekken eller hva den nå enn heter), og vi måtte jo le av ham med sine edlere deler hengene ut under og en bustete hale ut bak. Han så jo forferdelig morsom ut så vi lo og lo, og da ble han skikkelig flau og gikk under bordet!

Men ellers så pleier familiehunden som regel og hoppe oss over ende hvis vi jentene i familien sitter på gulvet og ler! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arn kommer som oftes løpende for å se hva jeg ler av og vil gjerne opp i fanget eller så vimser han rundt og logrer seg nesten av på midten ;) Ler jeg av ham skjer vel omtrent det samme, eller han øker atferden i intensitet. Ia på sin side stopper helt opp med det hun gjør og bare SER på meg. Noe ala: "Hva i huleste er det der slags grimaser?!" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... har tenkt litt over dette nå og jeg kan igrunnen ikke si at jeg har merket noen særlig endring på hundene. Kanskje (med veldig "kanskje") så blir de gira.. men jeg er ikke så sikker på den. Høres kanskje søkt ut, men det er så sinnsykt mye latter og lyder i denne leiligheten at jeg tviler igrunnen på at en latterkule gjør særlig inntrykk på dem *flire*

Men det jeg har merket er at hvis jeg gråter, så er de der med en gang! Kanskje fordi jeg da med "ett" blir så stille?

Sofus er ekstrem på det der. Har også hatt besøk av endel venninner som har søkt "tilflukt" (ikke fra noe alvorlig altså, bare ja.. jenteintriger osv osv) og benyttet seg av kjøkkenet mitt for å gråte litt.. Og da er det hunder der på en, to, tre.... Og da skal det koses og trøstes og gjøres gla' igjen...

Søteste pelsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaaaaat :lol:

Nei, men hun lager så utrolig mye rare lyder. Prøver stadig vekk å få det på film.

øff øff øf øøøøøøømnnhhhhh mmmmmhhh

Litt OT men vi har en her og som lager slik lyd, dæven det er en merkelig lyd! :D

vi fjoller endel her hjemme, så da skal hundene "være" med...

Ellers bryr de seg sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på.. Sitter jeg med venner etc og ler sammen med dem så bryr han seg ikke. Ler jeg når vi tuller sammen så ler han sammen med meg. Han flekker tennene og vifter med kjeften i mens han kommer med prustelyder. Dette blir alltid avløst av at han griper rundt armen min før han klør meg med fortenna. Noen ganger gir han meg et nuss med snuta (ikke tunga) når det er noe ekstra festlig...

Ler jeg av han så har han mye samme reaksjon bortsett fra hvis det er noe han synes er ubehagelig. Da får jeg et stygt blikk og han går vekk. Han er fryktelig lett å lese, som belgere flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på.. Sitter jeg med venner etc og ler sammen med dem så bryr han seg ikke. Ler jeg når vi tuller sammen så ler han sammen med meg. Han flekker tennene og vifter med kjeften i mens han kommer med prustelyder. Dette blir alltid avløst av at han griper rundt armen min før han klør meg med fortenna. Noen ganger gir han meg et nuss med snuta (ikke tunga) når det er noe ekstra festlig...

Ler jeg av han så har han mye samme reaksjon bortsett fra hvis det er noe han synes er ubehagelig. Da får jeg et stygt blikk og han går vekk. Han er fryktelig lett å lese, som belgere flest.

hehe... kjenner igjen den... Om de tøyser og klovner seg og jeg ler av det, gliser de med hele tanngarden og logrer med hele seg (lettere ekstatisk.... "mor syns vi er gøy") men om de har gjort noe "flaut", og jeg er så dum å le av det, får jeg furtne blikk og de lunter vekk og legger seg... Om jeg ler uten at de har noe med det å gjøre, gløtter de bort på meg og ser om det er noe gøy som skjer... Om det bare er av tv'en, så bryr de seg heller lite.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler jeg av/med Chessea fordi hun er søt f.eks. så sitter hun og ser på meg og logrer sittende. Hele kroppen vugger som en båt, og bikkja smiler med hele ansiktet. Og da må jo selvsagt jeg le ennå mer av henne, så da hopper hun opp i ansiktet mitt. Noen ganger ser hun på meg heeelt oppe i ansiktet. Stikker snuta si opp i ansiktet mitt og ser på meg med mandeløynene sine, noen ganger med et sånt "hva ER det du egentlig driver du med?"-uttrykk (nesten litt sånn "du er dum du" :) ), og andre ganger med et skikkelig ivrig uttrykk, alltid mens hun logrer og spiller litt ekstra klovn (hun elsker å vise seg frem må skjønne). Søteste <3 Men hun har aldri vært typen som logrer med hele kroppen liksom. Hun logrer mer i "sirkler" om man kan kalle det det.

Jeg synes, nå som jeg kjenner henne ordentlig godt, at det er veldig moro å se hu skifte sinnstemning sånn generelt. Du ser veldig godt på uttrykkene hennes i hvilket humør hun er og på haleføringen. Hvis hun er skikkelig, skikkelig ivrig (sånn hun ofte er når hun driver og viser seg frem) er halen som en stram grisekrøll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...