Gå til innhold
Hundesonen.no

Djervekvinnens valpetråd


Djervekvinnen

Recommended Posts

Okei, jeg tar sjangsen på å lage min egen valptråd her. Jeg har vært på forumet i noen år nå, og har sittet og lest utallige valpetråder og sett folk gått igjennom prosessen med å få seg nytt nurk og all gleden med det. Jeg kan ikke legge sjul på at jeg har vært litt misunnelig iblandt. :closedeyes: Men jeg har heller ikke planlagt valp før tiden føltes moden for det, og ikke minst at Hera ble voksen nok. Nå som hun er snart 5 år føler jeg at det passer bra, og vi har det siste året sett oss rundt etter oppdrettere.

Vi har vært innom et par ulike raser, men vi endte opp med min skapfasinasjon: Greyhound! jeg har brukt utallige timer på å lese om rasen og snakket med folk. Har det siste året vært i kontakt med flere, og samtidig vært ganske usikker. Jeg er ikke kjent i rasemiljøet så det gjorde det litt værre.

Men etter om og men og besøk her og der fant vi endelig ut hvilken oppdretter vi skulle satse på! Og det ble en kennel i Hamar/ Sverige (samarbeid). Vi likte tispen veldig godt da vi besøkte dem, og ikke minst folkene.

Før helgen ble tispa parret i Danmark med en flott hanne, så nå er det offisielt igang!

Jeg krysser fingrer for at alt går som normalt nå, og hvis det går bra ventes valpene i begynnelsen av Desember!

Så her skriver jeg ting som skjer, helt til vi forhåpentligvis ender opp med vår ønskevalp om noen måneder. Vi gleder oss sånn til å se hvordan de blir.

Endelig er det min tur til å dele dette med dere! :)

Bilder av foreldrene på min hjemmeiside: Klikk her under Ny valp.

* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Moro at dere skal ha hund fra Siw :) Hun driver med portugisisk vannhund også. Har en hel del vinnende hunder både av den ene og den andre rasen seru.

Det blir spennende å følge med på, spesielt siden jeg vet godt hvem oppdretteren er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Dette blir spennende, vet jo du har brukt lang tid på dette :)

Er det tispe eller hanne dere ønsker dere?

Vi vil ha tispe. Men skulle det bare bli hanner så blir vi å vurdere det. Men tispe er førstevalget.

Moro at dere skal ha hund fra Siw :) Hun driver med portugisisk vannhund også. Har en hel del vinnende hunder både av den ene og den andre rasen seru.

Det blir spennende å følge med på, spesielt siden jeg vet godt hvem oppdretteren er :D

Så arti at du kjenner til henne. Hun hadde en portis der når vi var på besøk. En morsom liten sak som hoppet rett opp i fanget mitt og tok seg tilrette. søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre for noen nydelige foreldre. Deler din fasinasjon av greyhounds. Litt synd at jeg ikke helt føler jeg har det som kreves for en slik rase...enda. Lykke til med ventingen. Er bare til å legge MASSE bilder ut her når det blir tatt noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...