Gå til innhold
Hundesonen.no

Djervekvinnens valpetråd


Djervekvinnen

Recommended Posts

Åhh, takk som spør. jaa de er rett rundt hjørnet! Neste helg er termin, kanskje allerede på Torsdag. :P Jeg er så spent at jeg ikke klarer å vente nesten. Lurer sånn på hvor mange det blir. Oppdretter mente det ikke ble et veldig stort kull. De har ikke tatt ultralyd, så det blir ren gjetting. Jeg håper inderlig at det blir noen tiper der..

Nå ser man jo at man ikke skal la seg lure av str på magen (ref.røngen av Blaze)

Blir spennende å følge, det er en nydelig rase!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk, det er så koselig å dele dette med dere! :P Egentlig ganske utrolig hvor fort tiden går, samtidig som den er så lang. Tror det blir værst når man venter på selve valpen og leveringstiden. hehe

Jeg skal legge ut bilder så snart jeg har fått! Drektige mynder er ikke såå pene, hehe. Det ser litt feil ut med en så stor mage på en så tynn kropp.*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med greyhoundvalp...

Finnes jo ikke noe søtere enn greyhoundbebiser :icon_confused: *glede seg til valpebilder*

men drektig mynde, uff, de ser skikkelig, skikkelig rare ut med den svære magen i forhold til den tynne, elegante kroppen :P

Selvom den tispa der ikke så så ille ut da, har sett verre drektig mynde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Ja jeg syns også hun var søt og hadde kledelig mage :) hehe. Har også sett mye værre, på de som har fått 12-13 valper. Åh er så spent på hvor mange det bliiiir!

Hehe ja hun var ikke så ille stor. Gratulerer med å skulle få just a dog da! Pene er de :) Jeg så en grey på NKK Tromsø tidligere i høst som jeg nesten forelska meg litt i. Snakk om muskuløs og elegan sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera mi har en Greyhund og han er sort med litt hvit på, og han kommer fra Neverneverland sånn omplasserings sted, han har gått løp i Irland og blitt mishandla, men nå er han bare en god kose gutt. :)

Det var med han jeg fikk en aha opplevelse når det gjalt kaninene mine, så da fant vi ut at han var vant til å få en levende kanin som belønnin når han var flink til å løpe i Irland, så etter den hendelsen måtte vi være litt mere ops når han var i nærheten av kaninene mine. :) Så lenge dyrene var i bura sine brøy han seg ikke noe om dem, men så snart bura var åpne eller en kanin var på ytersiden ble han i hundre og skulle ta den. :)

Men han var jo lært opp sånn så da måtte vi jo ta tinga som det kom. :P

67642.jpg

Shemmy. :) Det er dattera mi som har tatt dette bilde. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg syns mammaen ser kjempe vakker og sunn ut jeg :) Tisper "gløder" nesten når de har valper i magen syns jeg. Tipper du gleder deg massemasse :) Du må si ifra hvis dere er i byen når den lille søte har kommet hvis hun vil sosialiseres litt med My. :) Ser for meg greyhound-valper er ganske store og har ganske lange bein *fnis* så jeg tror vi sparer Emma for det møtet kanskje. Hun syns valper er søte og kule helt til hun får en labb i trynet nemlig.. My derimot er snill som et lam med valper og lar de gjøre akkurat som de vil med henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte foreldre,og kult kennelnavn!Tenker det blir bra ja..Stor flott hund!Likte pappan best jeg..selv om moren var fin så er jeg ikke fan av hvitt.Er nok litt fargeblind akkurat der!Håper å få se bilder av denne lille skapningen din når han/hun kommer...Har aldri sette en greyhound valp..

Imponerende hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innspill alle!

Anniken: ja seff skal det bli sosialisering! trenger mange ulike, og spesiellt Emma som er så lita kan være nyttig å møte. :) Grey valper er ganske lik dobermannvalper, med litt klumpete, kraftige bein, og så vokser de til og blir tynne. Super søte :)

Jeg er heller ikke fan av Hvit, og jeg håper ikke det blir helhvite tisper i kullet. Har sagt at farger ikke spiller noen rolle for meg, men for å være ærlig, liker jeg ikke helt hvite så godt.. :) De blir fort så gjennomsiktige og flekkete. Moren er faktisk ganske så fin med sin hvite farge, så hun hadde gått an. Men gosh hvor mye hvite hår det blir overalt! Jeg var helt dekket etter besøket.

:closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har tispa fått valper. Det ble ikke helt som planlagt for hun måtte ta keisersnitt pga to valper som ville ut samtidig. Det ble bare 3 valper! Alle ble ganske så overrasket at de bare var 3 der inne. 1 hannhund og 2 tisper. Jeg ble jo ganske bekymra og måtte ringe med en gang å høre hvordan dette skulle bli. De skal beholde en tispe selv, så det ble det bare en igjen, og jeg var så usikker om vi hadde noen sjangs. Det var 6 på tispeventeliste også.. Men heldigvis da hun at de hadde bestemt seg for at vi skulle få kjøpe den andre tispa, hvis de vokste opp uten promblemer. Hurra! Ble ganske så lettet jah... Da gjenstår det enda et par-3 uker igjen før man vet om de vokser opp på normalt vis. Hater venting!

Det ble 3 store valper. Tispene lå på 600 gram. Vanlig var det 3-400 gram sa hun, så de var veldig kraftige og flotte.

En rødbrindle og en blå brindle. (og hannen også rødbrindle)

Jeg krysser alt jeg har (igjen :rolleyes: ) for at valpene vokser seg friske og raske, for da kan man vel gå ut offentlig med at vi har fått valp! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være enkelt med disse hundefødslene!

Men det høres jo lovende ut da, siden valpene hadde god vekt og virket livskraftige? :lol: Og ikke minst at de hadde fin farge og ( alt positivt er positivt, sant? :D ).

Gratulerer så langt iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Ja jeg håper det vil gå bra med dem og at de gror bra :lol: Skal bli så moro å se bilde av dem. :D Fargene hørtes bra ut. Liker best rødbrindle, men blåbrindle er ikke så værst det heller. Er bare glad for å få en valp hos dem i det hele tatt. Føler meg så heldig, siden det var så mange interesserte på denne kombinasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...