Gå til innhold
Hundesonen.no

Djervekvinnens valpetråd


Djervekvinnen

Recommended Posts

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk! Ja jeg er helt enig. Moren er helt skjønn! :P

Åssen går det med valpene?

De vokser og trives. De får mye mat, så få som de er :) Venter spent på når de skal avgjøre hvilken tispe oppdretterne selv skal ha, slik at vi vet hvem som blir vår. Og ikke mist når de begynner å få øynene opp og begynner å vandre omkring. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite idag at det mest sannynlig blir den blåbrindle på oss. Men desverre har det skjedd et uhell og den har knekt foten sin ;) Opdpretter skjønte ikke helt hvordand et har skjedd siden hun har fulgt veldig med, men det må ha skjedd noe med at mora kanskje har snudd seg og kommet over foten eller noe, men nå har de fått støtta det opp og bandasjert og skal tilbake til rønken om 1 uke, så da får vi se hvordan det går. Det pleide somregel å gå bra med såpass små valper og brudd, men det er ikke 110 % sikkert. Så hvis det ikke blir bedre etter et par uker, må de kanskje avlive den... Jeg håper virkelig ikke det! Men isåfall kunne vi vurdere hannvalpen. Men jeg tar en ting av gangen og det er å se om valpen blir bedre. Kryss fingrene for meg! ;) Ble jammen meg ikke noe enkelt kull dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen har brudd i vekstsonen, så beinet vil ikke bli 100% bra. :wub: Så derfor ønsket de ikke å selge valpen.

Så derfor blir det en liten gutt istedet. Vi har tenkt mye og vurdert det, og en hanne vil nok gå bra. Vi ønsket en avlstispe, så da blir det en avls hann istedet (hvis han blir knallbra). Det er en rødbrindle gutt, og navn har vi ikke peiling på, siden vi har hatt tispenavnet klart hele tiden. Jeg ville gå for Oddvar, men samboer nektet. hehe.

De har åpnet øynene nå, så gleder meg til bilder! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns oppdretterne gjør rett i å ikke selge valpen. For brudd i vekstsonen kan påvirke så mye! Til og med på store hunder der en halv cm ikke virker som så mye.. men det blir feilbelastninger, går ut over rygg/nakke osv. I know!

Det blir nok fint med en gutt også :P Har dere funnet noe navn? Oscar? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen har brudd i vekstsonen, så beinet vil ikke bli 100% bra. :wub: Så derfor ønsket de ikke å selge valpen.

Så derfor blir det en liten gutt istedet. Vi har tenkt mye og vurdert det, og en hanne vil nok gå bra. Vi ønsket en avlstispe, så da blir det en avls hann istedet (hvis han blir knallbra). Det er en rødbrindle gutt, og navn har vi ikke peiling på, siden vi har hatt tispenavnet klart hele tiden. Jeg ville gå for Oddvar, men samboer nektet. hehe.

De har åpnet øynene nå, så gleder meg til bilder! :P

Så synd med tispevalpen. Men en gutteknott må da vel gå bra:)

Men du; jeg må si det samme til deg som til vennina mi som har så lyst på en Greyhound ved navn Rambo...; Man kaller ikke noe så edelt,vakkert og elegant for verken Oddvar eller Rambo(!)! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall han for Ducati ! (motorsykkel for dem som ikke vet.)Syns det hadde vært fint på en mynde.

Oddvar er noe jeg kunne funnet på å kalle en slaskete nappe for,hah.Ikke en mynde nei,fysj!

Synd at det gikk som det gikk med kulet å sånt,men det ordner seg nok.Jeg lurer også på hva som skjer med den lille tispa???

Gleder meg til å følge valpebildene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja disse navnene er ganske artige. :wub: Vanskelig å finne ut. Har bare hatt en haug tispenavn i hodet, så omstillingen til hann navn tar litt tid. Takk for tips da:) Jeg likte godt Oddvar da, det høres så koselig ut. Det samme med Laban. Hehe. Men det ender vel opp med noe mer tradisjonellt vil jeg tro, slik at jeg og sambo blir enige.

Oppdretter vil kanskje beholde tispa selv, eller sette den på halvfor til noen som vil ha en kosevofs, siden det ikke blir noen utstillingshund.

Det beste er å få et friskt utgangspunkt. Vil ikke risikere noe i fremtiden. Tror det skal bli bra å få erfaring med hannhund også, og jeg håper ikke løpetidene blir så ille hehe. Har fått mage gode tips hos oppdretter, så føler meg mer trygg enn jeg har vært fra før. Har ikke vært å sett på den, det er for langt unna. Nå er det oppsparing til hunden og reisen nedover for henting.

Jeg skal legge ut bilde så snart jeg får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...