Gå til innhold
Hundesonen.no

Planlagte (eller uplanlagte) blandinger


Lola Pagola

Recommended Posts

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Får vel legge ut bilde av eventyrblandingen min å da. Donna blir 11 nå. Hun er sterrilisert pga hun fikk livmorbetennelse i alder av 9. Hun er veldig rund i kantene og å slanke henne er håpløst. Bortsett fra kiloene er hun den sprekeste i flokken, den som gjerne er med på flere turer selv om hun akkurat har vært ute på en lang tur. Hun er mammaen i huset, kommer det nye dyr hit er hun den første som tar seg av dem. Skulle nesten tro de var hennes egne unger. Når hun var 1 år fikk vår nabo valper, men moren til valpene klarte ikke alle sammen alene. Donna fikk hilse og hun bodde sammen med valpene i 8 uker. 1 år og "mor". Aldri vært borti en hund som er mer voksen i 1 års alderenfør. Donna kom til verden uplanlagt etter at moren hennes hadde tatt seg en tur på egenhånd. Donna er blanding an langhåret Shæfer, Bearded Collie, Berner Sennen, Labrador og rottwiler.

Donnaapril.jpg

DSC_0225.jpg

DSC_0213.jpg

DSC_0139.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blanding mellom Australian shepherd og Border collie, og ifølge megselv, er det verdens fineste blanding :wub:

*klippe bilder for å ikke lage så stort innlegg*

Ellers så lurer jeg litt på hvordan blanding av Aussie og en liteen hunderase hadde sett ut :cry:

Han er jo kjempefin! Vakker :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange pene (og en god del mindre pene) blandinger ute å går altså... :wub:

syns denne whippet-dalmatiner mixen ser ut som en tøff, og ganske spretten hund.. hehe

http://markrogersphotography.smugmug.com/k...180773318_4szaH

Oj, skikkelig spretten ja! Og ganske fin egentlig.

DENNE (den sorte) var utrolig flott syntes jeg, akkurat etter min smak :console:

Jaaa nydelig!! (den andre og da, men spesielt den svarte, glinset så fint) :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en blanding mellom flat coated retriver og dobermann. Snilleste pøbelgutten i verden :)

IMG_4028_edited-1.jpg

IMG_4295_Fixed.jpg

Fra jeg var 7 til jeg var 15 hadde vi en liten, og sær, blanding mellom labrador, schæfer og lundehund hjemme. Litt dårlige bilder men:

bonso2.jpg

bonso1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blanding av flat/ bordis

Blanding avsheltie/ bordis

Blanding av aussie( bordis)

Har sett noen bilder av disse på net.. Og de er helt herlige!" (Kunne faktisk tenkt meg blanding av BC/flat)

Jeg har en flat/bc og litt husky, utrolig flott hund på alle måter :blink:

4921.JPG

4721.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nhåå Mimre! Det var fine tider ;) Buster er den fineste flat /dobbis blandingen jeg vet om! :lol:

Døh, er ikke han den eneste du vet om? *ler* Men ja, fine tider. :lol:

knall fin!

Ville gjerne sett ett profil-bilde av han ..

Takker ;)

Enig, en skikkelig majestet :lol:

Takktakk ;)

Jaa jeg har!

*klippe bilde*

Fine gutten!

Ja sant han er fin? Selv når han er nedsiklet (garantert Hera-sikkel :closedeyes: ) og våt :blink:

Har et annet profilbilde av ham, som er ett av favorittbildene mine av gutten:

IMG_0870_Fixcopy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, klarer ikke helt å se for meg hvordan en chihuahua å en shäfer parre sg jeg asså :blink:

Gulesider..... :lol:

Fikk en mms idag med bilde av en miks mellom Border Collie, Staffordshire Bullterrier og Rottweiler. Skal høre om jeg kan legge ut det bildet her. Den ser super søt ut!

edit: her er bildene

DSC00504.jpg

DSC00521.jpg

DSC00526.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett noen morsomme mops blandinger? :D

så bare den boston terrier/mops blandingen.. syns ikke den var særlig fin da.. :D

Men den langhårede hvite blandingen tidlig i tråden var NYDELIG :D

Jeg er imot planlagte blandingskull da, men de som bare kom til verden er velkommen så det holder.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Showtime :)

Hun røyter 2 ganger i året og det er en smule hårete kan man si... :rolleyes: Men ved å være aktiv med børsten da så går det hele greit unna på en ukes tid eller så.

Ellers hverken bader eller børster jeg henne - pelsen er helt vedlikeholdsfri (noe tover på halen og langs beina men de får heller være).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...