Gå til innhold
Hundesonen.no

Planlagte (eller uplanlagte) blandinger


Lola Pagola

Recommended Posts

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Må skryte litt av min blanding også da :)

Chicka er 50% Flat, 25% BC og 25% Husky

Jeg liker best blandinger mellom Retrivere og BC, og HELST litt Dalmatiner i.

Chicka:

4717.JPG

4721.JPG

4921.JPG

Her er Vov-vov/Marco, 9mnd gammel Schafer/Rottweiler blanding

4849.JPG

4853.JPG

Tassen, Springer, BC og Lundehund

tassramme.jpg

Im000926.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går traff jeg en blanding av Thai Ridgeback og Siberian Husky! Den var dritrå! Kan ikke beskrives, må oppleves :cool: Hehe..

Blanding av ulvehund, resten ukjent (tør vi tippe afghaner?).

jewel.jpg

(funnet her, tilfelle kopiretten slår til http://www.earthdog.com/)

Den var bare helt utrolig vakker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må jo si det e Blanding av Border collie og schæfer (siden je har det)

Men ellers . tror kanskje border collie & Samjoed kanskje hadde bltt bra.

fant en fin just: Det var Aussie og alaskan malamute...

har ikke noe bilde. men skal få lagt inn :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første hund var en blanding mellom engelsk bulldog og BC,jeg kunne desverre ikke ha han så lenge pga lite erfaring og det var en krevende hund for meg på det tidspunktet...Tenker på han hver dag å kunne virkelig ønske jeg kunne det jeg kan å vet i dag,for da hadde jeg hatt han enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Kragerø for noen år tilbake hilste jeg på en majestetisk, virkelig vakker hund - flatcoated/newfoundlander :cool: Den var som en slank nuffe, med litt mindre pels, og skikkelig flat-hode (i litt større format riktignok!). Traff den igjen året etter :P Fikk dessverre ikke tatt bilder av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at dette her står under westie forklaringen på Canis, men man kan alikevel ikke kalle en westie for en hvit cairn.. Det blir som å kalle en irsk setter for en rød engelsk setter.. De er jo to forskjellige raser..

Historikk

I likhet med cairn- og sky terrier stammer west highland white terrieren fra de gamle skotske jaktterriere. Enkelte mener at opprinnelsen til rasen var hvite cairn terriere. De fleste skotske oppdrettere var lite begeistret for den hvite fargen, og de ønsket at en jaktterrier skulle gå i ett med naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at et hundelesikon skriver så missvisende :lol: Kan man også skrive at engelsk setter og irsk setter er samme rase bare forskjellig farge da eller? :) men greit kristiin, jeg forstår jo at du bare legger ut hva du har lest. Er jo ikke din feil at forfatteren har uttrykket seg så klønete :D han kunne jo feks skrive at de stammet fra samme opphavsraser og var nært beslektet eller noe. Eller at de en gang i tiden var samme rase. .men å kalle de for samme rase med forskjellig farge den dag i dag blir veldig feil for meg men.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange fine blandinger! Spesielt likte jeg ulvehundblandingen, den var som en superskinny Labbetuss :ahappy: Jeg er ekstra glad i sjegg og bart-hunder, de er så sinnsykt sjarmerende!

Ellers likte jeg denne veldig godt, blanding av Boston terrier og mops(pug) = Buggs

BuggsHarley1.jpg

BuggsNicky1HaflYearsBostonPug.jpg

Denne hunden kom min venninne over på Kroatia tidligere i sommer, det er en blanding av schæfer og chihuahua!

n506485310_3323575_7928.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to tidligere blandingshunder var vel neppe særlig planlagte.

Men i mine øyne ble det flotte hunder likevel.

Jonasogpusi.jpg

Jonas, blanding Golden retrivier og Grønnlandshund.

IMG_0026.jpg

Rambo, 3 /4 Karelsk bjørnehund og 1/4 border collie.

Copy1ofIMG_0012.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...