Gå til innhold
Hundesonen.no

Planlagte (eller uplanlagte) blandinger


Lola Pagola

Recommended Posts

Synes det er veldig spennende å se på blandinger av forskjellige raser, særlig av raser jeg liker ekstra godt. Så et bilde av en blanding av gordon setter og dalmatiner, og den var helt nydelig! Så hadde det ikke vært for at jeg ikke føler at jeg kan ha en hund med mye jaktinnstinkt, kunne jeg godt tenkt meg den blandingen. Veldig artig å se blandinger av sin egen hunderase iallefall:)

Har sett litt rundt på nettet, og funnet mange spennende, og merkelige kombinasjoner.

Synes foreksempel denne 8.mnd gaml blandingen mellom dalmatiner og bulldog (engelsk) var ganske flott. (Bullmatian)

BullmatianMack8Months.JPG

Boxweilere har jeg også sansen for. Liker veldig godt utseende på rotweilere, men synes noen av dem er litt for kraftige, og blandes boxer inn blir det bortimot en perfekt hund synes jeg. (Utseendemessig da, vet lite om lynnet)

tiger.jpg

Sanweiler, blanding av st.bernhards og rotweiler. Tja.. utifra dette bildet er det ikke en blanding jeg ville hatt iallefall.

StWeilerMadison2years2.JPG

Hentet fra denne siden, hvor det ligger flere blandinger.

Engels bulldog/ Staffe

MixElvisStaffBullTerrierOldeEnglishBulldogge7Months.JPG

Mange flere bilder av heldige og uheldige (i mine øyne) blandinger http://www.dogbreedinfo.com/mixbreed/muttphotos.htm

Liste over hybrider som er godkjent i american canine hybrid club http://www.achclub.com/modules.php?name=Breeders

Hvilen er din drømmeblanding? Bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Synd jeg ikke har bilder av de. Men ei jeg kjenner hadde for noe når tilbake et kull med blanding av borzoi/curly coaded retriever.. Hun beholdte to selv. .De var knalltøffe :)

Tar jeg veldig feil om jeg sier at Sanweileren ligner på en Broholmer? Eller hva Einstein&Charlie?

*Dobbelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det mange fine og noen ikke fullt så fine blandinger ja! Men det er morsomt se diverse blandinger av sin egen rase. Nå er det vel ikke så ofte rasen min er blandet inn men. Jeg klarte å finne to flotte eksemplarer.

Bilde nummer 1 er blanding av Toller og brun labrador.

Bilde nummer 2 er blanding av Toller og en Spaniel type. Sto ikke mer spesifisert enn det.

post-1141-1218025808_thumb.jpg

post-1141-1218025818_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd jeg ikke har bilder av de. Men ei jeg kjenner hadde for noe når tilbake et kull med blanding av borzoi/curly coaded retriever.. Hun beholdte to selv. .De var knalltøffe :)

OT: De bodde i Oslo, på Ulsrud ikke sant? Kan ikke være så veldig mange av den blandingen der familien hadde to? De var skikkelig knalltøffe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: De bodde i Oslo, på Ulsrud ikke sant? Kan ikke være så veldig mange av den blandingen der familien hadde to? De var skikkelig knalltøffe! :)

Hun er Oslo jente ja, men hun bodde i Askim da jeg ble kjent med henne.. Disse hundene er døde nå. Er sikkert 15 år siden de ble født. men hun hadde jo et helt kull, så kan jo evnt ha vært noen kullsøsken også.. Hvis det er såpass mange år siden med dem du mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er Oslo jente ja, men hun bodde i Askim da jeg ble kjent med henne.. Disse hundene er døde nå. Er sikkert 15 år siden de ble født. men hun hadde jo et helt kull, så kan jo evnt ha vært noen kullsøsken også.. Hvis det er såpass mange år siden med dem du mener :)

Det er såpass lenge siden ja, så enten var det hennes eller noen som hadde to av kullsøsknene. De var ihvertfall uberkule! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går traff jeg en blanding av Thai Ridgeback og Siberian Husky! Den var dritrå! Kan ikke beskrives, må oppleves :) Hehe..

Den blandingen har jeg sett også! Måtte fange en som var på tur alene langs nedrevei til tønsberg engang..! Fant eierne, og så hunden lå til omplassering kort tid etter..

Kanskje det var samme hund vi har sett..?

Den var knallfin hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innpå den 1. linken du oppgav.

Syns mange av dem så driekte stygge ut, og jeg kan heller ikke tenke meg at alle de hundene er "normale".

Syns bare den siste var morsom :)

Har ingen drømmeblanding jeg^^

*edit* klippet vekk noe^^

Ja, enig. Synes særlig krysninger av små raser kan bli merkelige. Uten mål og mening liksom. Men iblandt finner man noen som er virkelig vakre.

Blanding av dvergschnauzer og cavalier her.. Ganske så søt :)

http://www.dogbreedinfo.com/k/kingschnauzer.htm

Får ikke til å kopiere bildet (er vel beskyttet tenker jeg :) )

Du må bare trykke ctrl mens du klikker. (står nederst i den boksen du får når du høyreklikker:) )

Fin den kingschnauzeren da! Men mye rart der inne, guri malla.

Vel selv om blandingen står her fra før av må jeg nesten legge inn ett par bilder av min kjære Turbo som da er boxer/rottweiler mix, verdens herligste hund synes nå jeg personlig :)

DSC_0098.jpg

*klipp*

Han er bare helt nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig. Synes særlig krysninger av små raser kan bli merkelige. Uten mål og mening liksom. Men iblandt finner man noen som er virkelig vakre.

Hvorfor skulle det være noe mindre mål og mening med krysninger av små raser enn med større raser? Jeg har ikke akkurat inntrykk av at det er så mye mål og mening med de fleste krysninger av større raser heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel selv om blandingen står her fra før av må jeg nesten legge inn ett par bilder av min kjære Turbo som da er boxer/rottweiler mix, verdens herligste hund synes nå jeg personlig :)

Kanskje han er en Boxweiler? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så verdens tøffeste blanding på nettet for noen dager siden ( På facebook )

Chinese Crested + Yorki terrier :) Men finner ikke igjen bilde av h*n :)

Men her er Samojed blanda med Border Collie:

her er han nedklipt til sommerværet kom:

DSC_0004.jpg

Vanelig pels:

DSC00154-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...