Nikitaf Skrevet 17. September 2011 Rapporter Skrevet 17. September 2011 Jeg har au noen bilder , så bare å si hva dere syntes Siter
Guest vivere Skrevet 18. September 2011 Rapporter Skrevet 18. September 2011 Vakkert, klart og dramatisk bilde. Flott fanget! Skulle gjerne sett ørnen litt mer til høyre i bildeflaten, men vet hvor vanskelig det er å få ville dyr dit du vil. Er vanskelig nok med de tamme. Takk skal du ha. Skal prøve å gjøre det bedre neste gang Siter
Rocket Skrevet 18. September 2011 Rapporter Skrevet 18. September 2011 Søteste Orry En nydelig Isis fra Seljord stevnet min søteste Siter
Bjerknez Skrevet 19. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 19. Oktober 2011 Synes det er mange flotte bilder i denne tråden, og de fleste er naturlig nok av hunder, men selv så prøver jeg meg med et bilde av en Geit, som er tatt i en "dyrehage" ikke langtfra her jeg bor. Geit'a heter Domino. Litt bildedata for spesielt interisserte: Kamera: Canon 5D Mark II Objektiv: Canon 24-105mm f/4.0L Brennvidde: 105mm Lukkertid: 1/2000 Blender: f/4.0 ISO: 200 Etterbehandling: Bildet er tatt i RAW-formatet og justert i Lightroom 3. B/W konverteringen er gjort ved hjelp av Nik Silver Efex Pro 2. 1 Siter
Ingridhw Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2011 Synes det er mange flotte bilder i denne tråden, og de fleste er naturlig nok av hunder, men selv så prøver jeg meg med et bilde av en Geit, som er tatt i en "dyrehage" ikke langtfra her jeg bor. Geit'a heter Domino. *bilde* Litt bildedata for spesielt interisserte: Kamera: Canon 5D Mark II Objektiv: Canon 24-105mm f/4.0L Brennvidde: 105mm Lukkertid: 1/2000 Blender: f/4.0 ISO: 200 Etterbehandling: Bildet er tatt i RAW-formatet og justert i Lightroom 3. B/W konverteringen er gjort ved hjelp av Nik Silver Efex Pro 2. Veldig fint bilde, med fokus på helt rett sted. Men lurer litt på hvorfor du har gjort det svart/hvitt.. Nå skal det kanskje nevnes at jeg liker svært få svart/hvitt bilder så det er nok ikke særlig objektivt. Men jeg synes en del av detaljene forsvinner når man det er svart/hvitt. Siter
Bjerknez Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2011 Veldig fint bilde, med fokus på helt rett sted. Men lurer litt på hvorfor du har gjort det svart/hvitt.. Nå skal det kanskje nevnes at jeg liker svært få svart/hvitt bilder så det er nok ikke særlig objektivt. Men jeg synes en del av detaljene forsvinner når man det er svart/hvitt. Grunnen til at jeg har gjort det svart/hvitt er rett og slett for å få frem "bondegård-antikk-gammledager"-aktig utseende på bildet. Vurderte å gjøre det kornete også, men fant ut at det ble best slik. I mine øyne vel og merke Siter
Guest vivere Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2011 Noen som vil kommentere/kritisere denne pusen? Siter
Kaja Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2011 Noen som vil kommentere/kritisere denne pusen? Har ikke annet å si enn WOW! Hvor er den fotografert? Siter
Ingridhw Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2011 Noen som vil kommentere/kritisere denne pusen? Flott bilde! Synes du har fanget et morsomt øyeblikk. Eneste å pirke på er at fargen er veldig blå, noe det kan bli når man tar bilde ute. Kameraet ditt har nok en innstilling for sollys. Har ikke annet å si enn WOW! Hvor er den fotografert? *bilde* Synes det er et flott bilde med god belysning. Nå vet jeg ikke hva du har prøvd av utsnitt, men kanskje å ha hunden mer til høyre hadde gjort det en smule mer interessant? Må nok nevnes at nå sitter jeg å småpirker på alle tre bildene jeg har kommentert på. Blir fort slik når man kjeder deg. Siter
Guest vivere Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2011 Flott bilde! Synes du har fanget et morsomt øyeblikk. Eneste å pirke på er at fargen er veldig blå, noe det kan bli når man tar bilde ute. Kameraet ditt har nok en innstilling for sollys. Takk for tilbakemelding Hvitbalansen var satt til auto. At bildet virker blått kan kanskje skyldes at det er tatt i "den blå skumringstimen", ei stund etter at sola gikk ned. Siter
Tricolor Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2011 ] Dette er noen av mine første skudd med speilrefleksen. Hvorfor 70-300mm objektivet ble hjemme vet jeg ikke, men er rimelig fornøyd med disse amatørbildene likevel. De er tatt før jeg hadde lest meg opp på fokusering og annet fototeknisk vitenskap. Og objektivet er kiten 18-55. Siter
Tricolor Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2011 To slengere. Jeg mislyktes av en eller annen grunn med å få lagt inn disse. Siter
Bjerknez Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2011 Ser ikke så galt ut detta Tricolor Flott liten kattepus detta! Bare så synd at bildet er tatt med fugleperspektiv. Ovenfra og ned bilder blir sjelden veldig interessante synes jeg. Men ser jo begrensningene med tanke på og hive seg ned på alle fire forran denne pusen... hehe. Fototeknisk med tanke på kontrast/skarphet etc. ser det veldig bra ut! Denne kritikken gjelder da bildet i post nr. #537 Siter
Tricolor Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2011 (endret) Ja, sånn blir det når man må være henvist til publikumplass! Hadde det vært nå, 2 år etter, vile jeg nok forsøkt å sitte på kne og knipset gjennom et nettinghull. Men man lærer så lenge man lever! Endret 20. Oktober 2011 av Tricolor Siter
Bjerknez Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2011 Hehe, neste gang du skal forevige denne pusen, så ta med deg 1kg. med kjøttdeig, og still inn kameraet på sport før du kaster den over gjerdet Siter
MegaMarie Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2011 En nydelig Isis fra Seljord stevnet Nydelig hest Liker fargene i bildet veldig godt! Og lyset Siter
Riz Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2011 Masse pusebilder. Måtte grave langt ned i arkivet mitt å finne frem. Nå for tiden går det mest i bilder av barna Devon Rex Kayla Palan (Ragdoll) Ta med to av barna også Jonah Ane 2 Siter
Anette Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2011 Nå er jeg overhodet ikke god på dette men legger inn et bilde jeg tok her om dagen. Siter
Bjerknez Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2011 Nå er jeg overhodet ikke god på dette men legger inn et bilde jeg tok her om dagen. Dette var jo skikkelig bra Anette! Det beste bildet jeg har sett fra deg så langt vertfall Siter
Anette Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2011 Dette var jo skikkelig bra Anette! Det beste bildet jeg har sett fra deg så langt vertfall Oi! Takk har drevet og satt til liv alt du lærte meg når jeg har løpt rundt i skogen etter hundene Siter
Guest vivere Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2011 Prøver meg på kritikk et bilde av Ida Marie Siter
Cattn Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2011 (endret) Fb har ødelagt kvaliteten litt.. Sitter ikke med pc som orginalen ligger på.. Endret 20. Oktober 2011 av Cattn Siter
Tricolor Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2011 (endret) Prøver meg på kritikk et bilde av Ida Marie Jeg ville hatt blikket hennes inn i kamera. Og kanskje litt mer dybdeskarphet så håret på begge sidene ble klarere. Såfremt du ikke bevisst ville ha det sånn? Hvilket blendertall har du brukt? Det er kanskje skjermen min som er litt misvisende, men jeg synes det er en dash for mye magenta i huden, spesielt kinn og hake? Ellers fint portrettbilde. Endret 20. Oktober 2011 av Tricolor Siter
Tricolor Skrevet 20. Oktober 2011 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2011 Cattn: Med en annen bakgrunn hadde du hatt et bra portrettbilde av jenta. Hunden kunne jeg tenkt meg knipset fra knestående. Men jeg vet det er en utfordring. Setter jeg meg på huk kommer begge sporenstreks hit til meg:) Brudebuketten tror jeg kunne med fordel hatt et tettere utsnitt. Kanskje bare litt av hendene og hele buketten? Siter
Recommended Posts