Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder på minstall.no

Mirai

Recommended Posts

• Svar 314
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Neida, men har rapportert det i går kveld. For andre gang.

Hmm, hos meg tok det bare noen minutter så var alle bildene borte!

Skrevet

Hvis dere vil få bildene fjernet, så hjelper det sikkert ikke å skrive på eller mail. Rapporter det som Tuppetroll (?) skrev i starten :

menyen øverst, velg HJELP --> DRAMA

Nå kan du velge hva du vil rapporetere fra en rullegardin. Nokså enkle greier, men du må ha link til siden hvor bildet opprinnelig befinner seg.

Skrevet

Okay, det er muligens bare meg som har et ordentlig avslappa forhold til dette med "mine bilder", men er det virkelig en så big deal at en haug med småjenter leker at de eier hunder på internett? At RenateA reagerer på at hun plutselig har fått seg en datter osv, skjønner jeg, men at de rapper bilder av hundene og gir de nytt navn, kjønn og rase, er det virkelig noe å henge seg opp i? Hva galt får de gjort, liksom? :blink:

Skrevet

Jeg har bladd gjennom en del bilder av min rase nå, for moro skyld, og kjenner igjen svært få. Lurer på om de kan ha dratt til utenlandske sider, da jeg føler at jeg kjenner rimelig mange av de norske i rasen og stadig er innom hjemmesider. Jeg vet flere oppdrettere har fått henvendelser i gjestebøker, og svart negativt på disse, så det kan jo tenkes at noen respekterer svarene de får.

Men: Jeg finner også bilder hvor opprinnelig eier har redigert de, slik at det framgår hva hunden heter og hjemmesidens adresse. Det er jo egentlig himla lurt, sånn for markedsføring og PR. Hvis det da sitter en unge der inne som VIL ha hund av denne rasen, så har den da noen linker å gå direkte til når foreldrene gir etter og kjøper valp. I stedet for tenners gnissel kan man se på det som en måte å få flere treff på siden - hvis man da synes det er greit at hunden bytter både navn, kjønn, hobby og endog rase.

P.S. Det som virkelig irriterer meg, er når jeg finner bilder av vakre raserepresentanter, og jeg ikke vet hvem der er! :blink:

Skrevet

Fått svar nå av admin av minstall

Jeg beklager dette på det sterkeste. Jeg har slettet presentasjonene

hennes, og jeg har slettet hunden.

Jeg har også sendt en skarp mail til stallen med viktigheten av

copyright, samt advarsel om politianmeldelse dersom dette skjer igjen.

Så nå er heldigvis mitt problem løst :blink:

Skrevet
Det er brukeren som har lagt ut bildet på nytt, ikke support som er trege :blink:

Aha, men er ikke brukeren utestengt da? De sa nemlig til meg at alle "bildetyver" blir utestengt en tid.

Skrevet

Både Buffy og Bridie er der inne så jeg... Skal ta en tit i kveld, og klage litt. men, Bridie var jo blitt en sheltie, så ikke lett å si hvor man kan finne dem igjen.. :S

Guest Christine
Skrevet

De er jo litt søte disse barna da.. Startet grand prix med hundene deres og greier.. :blink:

Skrevet

Sett flere bilder av hunder jeg kjenner igjen samt av Gizmo & Beauty :blink: Sendt mail til de som driver,håper de virkelig gjør noe.

Skrevet

Da har de endelig fått fjernet det jeg fant, ser det ut til. Håper det varer.

Skrevet

Jøss, nå fant jeg Tinka under mudi (ja, hun ligner jo på en to år gammel mudi-hann, jeg forstår det). Jeg orker virkelig ikke å lete meg gjennom 3000 labradorer + de andre rasene, så som sagt: Jeg setter pris på om noen sier i fra om de finner bilder av duste-labradoren min. :blink:

Edit: Det verste er jo at det står at jeg har gitt tillatelse..... Noe jeg selvsagt ikke har.

Skrevet
Okay, det er muligens bare meg som har et ordentlig avslappa forhold til dette med "mine bilder", men er det virkelig en så big deal at en haug med småjenter leker at de eier hunder på internett? At RenateA reagerer på at hun plutselig har fått seg en datter osv, skjønner jeg, men at de rapper bilder av hundene og gir de nytt navn, kjønn og rase, er det virkelig noe å henge seg opp i? Hva galt får de gjort, liksom? :blink:

Det er ikke at det er så grusomt at de leker at de eier hundene. Det er jo det at de ikke har fått lov når de har spurt, og bare har tatt bildene uten lov. Det er noe med holdningene, kanskje?

Skrevet

Er enig med IW. For meg må de gjerne skrive at Kelly er en hannhund og hun kan gjerne hete Max eller Fido, det er greia med å ta bilder uten tillatelse vi reagerer på.

Skrevet
Det er ikke at det er så grusomt at de leker at de eier hundene. Det er jo det at de ikke har fått lov når de har spurt, og bare har tatt bildene uten lov. Det er noe med holdningene, kanskje?

Er enig med IW. For meg må de gjerne skrive at Kelly er en hannhund og hun kan gjerne hete Max eller Fido, det er greia med å ta bilder uten tillatelse vi reagerer på.

Jeg skjønner fortsatt ikke at det skal være en sånn big deal.. Da er det vel ikke verre enn at man gjør så det ikke bare er å høyreklikke og lagre bildene da? For så superduperflinke på pc er neppe disse drittungene (beklager) som henger på sånne steder?

Skrevet

Jeg fant flere titallsbilder av hundene mine, men det er tre jenter som har spurt om lov (og de fikk JA til svar, så sant de sitter opp at jeg har tatt bildet), og disse jentene hadde laget flere hunder ut i fra forskjellige bilder av hundene, så det var forsåvidt greit.

Det er mange profiler å bla igjennom hvis man skal finne alle, men er det slik at hvis jeg søker etter hunder som er tilsalgs og fyller innrasenavn, kommer alle av den rasen opp (altså er hundene alltid "tilsalgs" på minstalll?)?

Skrevet
Har ikke sett Kaizer til nå hvertfall, men jeg fant Chica til Karina her inne... Fatter ikke hvorfor de er så dumme at de lager en sånn side, de BER jo om at folk tar andres bilder. Kan ikke akkurat forvente seg at alle som har lyst på f.eks en tibbe der inne har bilde av en tibbe som de har lov til å bruke? :ahappy: Teit, teit og atter teit.

Er det sant? Det må jeg få sjekket ut, men gidder ikke å bli bruker der inne.. Kunne jeg lånt din bruker for å sjekke? For å få det bekreftet? :P

Guest Christine
Skrevet
Jeg fant flere titallsbilder av hundene mine, men det er tre jenter som har spurt om lov (og de fikk JA til svar, så sant de sitter opp at jeg har tatt bildet), og disse jentene hadde laget flere hunder ut i fra forskjellige bilder av hundene, så det var forsåvidt greit.

Det er mange profiler å bla igjennom hvis man skal finne alle, men er det slik at hvis jeg søker etter hunder som er tilsalgs og fyller innrasenavn, kommer alle av den rasen opp (altså er hundene alltid "tilsalgs" på minstalll?)?

Ta heller bare å søk- hund-rase-Australian Sheperd. Da får du opp absolutt alle.

Ligger forøvrig et bilde av Amira som valp inne på Engelsk Setter også..

Skrevet
Jeg skjønner fortsatt ikke at det skal være en sånn big deal.. Da er det vel ikke verre enn at man gjør så det ikke bare er å høyreklikke og lagre bildene da? For så superduperflinke på pc er neppe disse drittungene (beklager) som henger på sånne steder?

Akkurat det tenkte jeg også.. Mulig derfor jeg ikke fant noen av mine bilder? Jeg har den koden på de eldste bildesidene mine (på de nye funka det ikke), og tror ikke småtassene har så gode PC-ferdigheter utover høyreklikking.

Skrevet

Noen som vil sjekke Kelpie der inne da :P jeg er mer nyfiken om det er noen småjenter som vet om rasen jeg :ahappy:

Skrevet

Enig med deg, hadde det kun vært bilder av Chicka så hadde jeg ikke brydd meg da kunne de lekt så mye de ville.

Det som plaget meg var at hun hadde gått ut med fulle navn, hadde hun ikke gjort det med meg og bare brukt bildene av Chicka så hadde jeg gitt blanke, la dem ha det gøy, får ikke gjort så store ting for man vet at alt der inne er bare lek :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...