Gå til innhold
Hundesonen.no

Fibi og Scilos sin tråd.

ida

Recommended Posts

Tur til Skraperudtjern i dag 15 03 08:

Årets første bad... :ahappy:

IMG_4735.jpg

IMG_4724.jpg

Solo plompa!

IMG_4734.jpg

Fibi plompa!

IMG_4738.jpg

Scilos hopper på land. (Rare bilder er litt fine noen ganger)

IMG_4741.jpg

Kan jeg få låne pinnen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 435
  • Created
  • Siste svar
Han så fin, er vild med hans farver, men jeg har svært ved at komme migover at han faktisk kun vejer 10 kg, når jeg sammenligner han og Charlie, da Charlie vejer 15kg(ikke 100 gr for meget fedt på ham),Synes han ser så høj ud.

Han la på seg 600 gram da han gikk på post op. fôr og tok det med ro i et par uker. Forhåpentligvis er han oppe i 11 kilo nå. ;)

For en NYDELIG hund :ahappy: Han har vokst en del siden sist gang jeg så bilder av han. Hvor høy er han nå? :)

Han har nok ikke vokst i høyden, men lagt seg ut litt. Vet ikke hvor høy han er, jeg. :ahappy: Litt lavere enn tollerdamene og mye spinklere. Det skal han nok være også, men litt kjøtt på beina er det fint at han har fått.

Han var mindre en den whippetdamen han lekte med i dag...

Prøver et par bilder til, jeg.

IMG_4712-1.jpg

IMG_4726.jpg

IMG_4719.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte bilder og hunder! Men jeg fryser ved tanken på å bade i skraperutjern på denne tida. Var på skullerud selv i dag, men kom oss ikke så langt på pittesmå valpeføtter, men kasnkje vi ramler borti dere en annen dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte bilder og hunder! Men jeg fryser ved tanken på å bade i skraperutjern på denne tida. Var på skullerud selv i dag, men kom oss ikke så langt på pittesmå valpeføtter, men kasnkje vi ramler borti dere en annen dag!

Tollere fryser ikke før de er ferdige å bade og egentlig ikke så veldig da heller. De tråkka høl i isen for å få bada..... Det lå en centimeter tykk hinne på den innerste delen av vannet.

EDIT: Fjernet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Fibi var så lykkelig de første par timene i dag da hun måtte sitte i bilen, mens vi ordnet med bål og pølser. Men hun koste seg veldig da hun fikk være med å vise sine "kunster", tigge pølser av damene i utdrikningslaget og baaaade. :ahappy: Kan lese mer om det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag feiret vi våren med å ta en treningstur nede på fotballbanen. Fibi gikk tre spor og hadde slett ikke glemt gamel kunster, men er nok klar for nye utfordringer på den fronten. I tillegg trente vi litt på ymse utfordringer. Noen av dem ble foreviget:

IMG_4836.jpg

Se hva prinsen kan! :lol:

IMG_4867.jpg

Hopp

IMG_4868.jpg

Hoppetihopp

IMG_4863.jpg

Mellom mellom mellom

IMG_4865.jpg

Er ikke helt sikker på hva som forgår her, men det er sikkert noe viktig. :)

IMG_4853.jpg

Kan dere sitte pent ved siden av hverandre, eller... Nehei, ikke det.

IMG_4851.jpg

Nå gidder vi ikke trene mer!

IMG_4854.jpg

IMG_4857.jpg

IMG_4861.jpg

Vi avslutter med den undervurderte øvelsen: "Grave oss til Kina sammen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scilos er en vakring, både utenpå og inni. Nå har han og fått litt kjøtt på kroppen, og litt lenger pels, så han er og veldig deilig å ta på. Og han er fortsatt knøtt liten i forhold til de andre store barna....

Noen bilder fra skogstur søndag:

IMG_0896.jpg

IMG_0898.jpg

IMG_0899.jpg

IMG_0934.jpg

IMG_0937_edited-1.jpg

IMG_0940_edited-1.jpg

IMG_0946_edited-1.jpg

IMG_0954.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scilos er bare vakker... personligheten lyser gjennom bildene :lol: Når jeg ser bilder av han leke får jeg alltid lyst på en Scilos som hund nr 2. Synd det bare finnes en av han <_< Vakre lille morsomme grekeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scilos er bare vakker... personligheten lyser gjennom bildene :lol: Når jeg ser bilder av han leke får jeg alltid lyst på en Scilos som hund nr 2. Synd det bare finnes en av han <_< Vakre lille morsomme grekeren :)

Han er den perfekte hund nummer 2. :) Jeg var full av skrekk og gru ved tanken på å få en hund til i hus og så for meg masse mas, stress og en sur og "ego" Fibi. Så viser det seg at Fibi er verdens snilleste "storesøster" og alt er bare gøy. Selvom han er både søt og svært solid mentalt, mener du vel ikke sånn egentlig at vi burde laget flere som han? Sånn egentlig...

Han er nydelig. :P

Hvordan uttaler du navnet hans forresten? Skilos rett og slett?

Navnet uttales Skilås med trykk som i "kake". Det betyr rett og slett hund på gresk. Jeg kaller ham stort sett Skilaki, som betyr valp. :P Det var Ingvild som ønsket at vi skulle skrive det med "c" istedenfor "k" og da ble det sånn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vakker!

Sjelden jeg sier det om blandinger (selvom mange er søte).

11 kg hørtes ut som en ypperlig hendig størrelse. Basenji hannhundene mine veier omtrent det samme. Rundt 11 kg. (Og er ca 43-45 cm høye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er virkelig vakker, og jeg har veldig lyst på en liten kopi. Aldri sett en så skjønn blandingshund, han har et knallfint uttrykk. Lurer på hva han tenker om alt jeg, fra å være gatehund i Hellas til å være familiehund med mennesker og andre hunder og bånd og klikker og pølsebiter.. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er den perfekte hund nummer 2. :P Jeg var full av skrekk og gru ved tanken på å få en hund til i hus og så for meg masse mas, stress og en sur og "ego" Fibi. Så viser det seg at Fibi er verdens snilleste "storesøster" og alt er bare gøy. Selvom han er både søt og svært solid mentalt, mener du vel ikke sånn egentlig at vi burde laget flere som han? Sånn egentlig...

Synes du burde lage en egen rase jeg :P Gresk Scilos er vel et fint rasenavn? Jeg VIL ha en sånn! :brr:

Han er direkte lekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...