Gå til innhold
Hundesonen.no

Vårt første kull :)


Toya

Recommended Posts

  • Svar 362
  • Created
  • Siste svar

Ohh, Nå venter vi på oppdatering! ;)

Har vært borte siden 13:00 og til nå 19:50, så det første jeg gjorde var når jeg kom inn, og sette meg på PC'en og sjekke om Ronja hadde valpet.

Hele veien hjem, så spurte jeg meg selv og moren min, "Kanksje har hun valpet!(Selvfølgelig hvet moren min om det, for jeg har bare mast og det hele tiden "Hun valper snart.")

Men det var nå litt flaks at hun ikke velpet når jeg var borte ! xD

Men hun våger og valpe i natt eller i morgen til 1-tiden,! For da er jeg borte.. ;)

Vil jo få med meg spenningen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh, Nå venter vi på oppdatering!

Har vært borte siden 13:00 og til nå 19:50, så det første jeg gjorde var når jeg kom inn, og sette meg på PC'en og sjekke om Ronja hadde valpet.

Hele veien hjem, så spurte jeg meg selv og moren min, "Kanksje har hun valpet!(Selvfølgelig hvet moren min om det, for jeg har bare mast og det hele tiden "Hun valper snart.")

Men det var nå litt flaks at hun ikke velpet når jeg var borte !

Men hun våger og valpe i natt eller i morgen til 1-tiden,! For da er jeg borte..

Vil jo få med meg spenningen

nei her står det påå stedet hvil... og det irriterer meg, for jeg er litt forberedt på det her nå...

koselig å se at så mange er interessert i å følge valpingen til Ronja

Får hjelp med fødsel, så er mye mulig det blir live fødsel også, assistenen er også her på sonen, så kan hende det blir løpende opptateringer til dere ;)

ja nå venter jeg på oppdatering:D har vært borte fra 15.00 til nå og rett på pcn. . .

håper de kommer i morgen på kvelden. . (da er jeg hjemme

hihi :P Tenk hvordan det er å sitte her du... VENTE VENTE VENTE... tolmodighet er en dyd sier de hihi... jeg begynner å skjønne hvorfor :P

Nå er det vel ikke lenge til, forhåpentlig vis!

Tenker du er spent!

skjer nok ikke noe i natt. Temp er som nevnt under her av mona ikke sunket lavt nok enda.

Uff, nå begynner jeg å bli litt nervøs her jeg. Noen som vet om det har skjedd noe?

Ikke bli nervøs Vala :P

Det er min oppgave hihi :P ( neida... ) har det helt fint ejg Syntes bare at de kan komme snart :P

Ingen valper enda. Tempen er på 37,4.

Ååh, så spent jeg er! Du har ikke lyst på et nattebesøk den NKK Bø helga?? ;)

Bare å komme Mona :P Der det er hjerterom er det husrom :P ( noe flere ander soniser har erfart hos meg )) har ikke så kjempe stor plass, men åpner opp selvom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde godt nytte av slike "kladder" man putter under sengen til de syke sånne bleier/laken De kunne jeg bare bytte ut når det ble veldig grisete. En annen ting var sånn antiseptisk til hendene miine i tilfelle jeg måtte ta på "inni" der hos tispa slik at jeg ikke tok med bakterier inn via hendene mine.

Vel det var ine tips i hvertfall.

Takk for tips, kladder og desinnfeksjon til fingrene er allerede kjøpt... ( man får visse ideer av å gå på sykepleien...) Har bakterier på hjernen gitt hihi...

Kjøp boken "Valping" av Anne L. Buvik & Tove Solberg.

Der står det elimentære, og det viktigste en bør vite. Både om fødsler som går "etter planen" og om ting går galt.

Litt mer avansert er "Genetikk Avl og Oppdrett" fra kennel klubben, og Obsteretikk for hund og katt (husker ikke forfatter i farta). Sistnevnte er egentlig en vetrinær fagbok, som jeg har hørt at de murrer litt om at går ut til oppdretterne, men jeg har hatt stor glede av den. :P

Lykke til, går nok så fint atte.

Jeg har de to sistnevnte bøkene, og de er lest fra perm til perm... jeg er bare litt sånn "redd" pga at sist var det nød snitt, og at jeg ALDRI har hatt orntlig fødsel bla bla bla... du husker nok din egen første? Var det ikke ekkelt?

Jeg anbefaler å kjøpe en bok (tror den er fra dogwise eller NKK) som inneholder skjemaer og slikt. Der kan du føre inn vekt osv. gjennom hele periodene valpene er hos deg, og det er lett å holde styr på ting om du har denne. Skal se om jeg finner ut hva den heter, for akkurat nå husker jeg ikke. Den er å få kjøpt hos de fleste veterinærer.

EDIT. Boka heter "Håndbok – valping".

Et hefte på 34 sider som oppsummerer det viktigste omkring drektighet og fødsel. Heftet inneholder noteringsskjema slik at du kan ha full oversikt over kullet ditt fra paring til levering.

http://www.dogwise.no/Default.asp?CatID=1161

Jeg har ikke fått kjøpt noe så fancy noe hihi...

arg :P syns jeg har ventet i spenning på de valpene i daaages vis :P

nei... vente er kjeeedelig...

Uuhh. spennende! Lykke til! Kan tenke meg at ventingen er noe herk! :closedeyes:

VENTE ER KJEDELIG!

og de vil ikke komme å se meg gitt...

Tipper de kommer i natt jeg :P Og at swt blir fire stk, 3 hannhunder og ei tispe :P

hannhunden, som bestemmer kjønnene...

og han har en KNALL tispe statestikk...

siste kullet etter han var det 9 valper, og 8 av de var tisper :P

Jeg trenger tisper..

er det alle vil ha :P

Dobbeltpost mod. Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hannhunden, som bestemmer kjønnene...

og han har en KNALL tispe statestikk...

siste kullet etter han var det 9 valper, og 8 av de var tisper :P

Jeg trenger tisper..

er det alle vil ha :P

Dobbeltpost mod. Einstein&Charlie

Dessverre er det ikke så enkelt som det :P Andre faktorer som f.eks parringstidspunkt spiller også inn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, husker godt min første. Heldigvis var min mor med på den, selvom også hun var uerfaren på området da.

Tipper 4 tisper og 1- 2 hanner jeg :P

De kommer på Onsdag (eller natt til torsdag) Så du må nok smøre deg med tålmodighet litt til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...