Gå til innhold
Hundesonen.no

Vårt første kull :)


Toya

Recommended Posts

Å?

hvorfor sier alle til meg nå da.. at jeg må sitte oppe?

jeg er trøtt haha

Man skal jo aldri si aldri, og valper (babyer generelt, egentlig) blir jo "alltid" født på natta :P Men jeg ville vel tatt det ganske rolig var jeg deg, og heller kanskje sovet sammen med henne, tempen skal jo opp igjen til normalt (står om det her bl.a.

Symptomer på fødsel:

· temperaturfall under 37 C ,fødsel starter når temperaturen er tilbake til det normale -(38,3-38,9)

· uro hos tispa, graver i teppet eller madrassen - tydelig tegn på begynnende oppblokking av fødselsveien, kan ta opp til ett døgn

· økt sliming fra fødselsveien

Den siste uken før forventet fødsel bør en kontrollere kroppstemperaturen til tispa 3-4 ganger i døgnet. Når tispa har hatt en temperatursvingning ned til under 37 C og kommet opp til normaltemperatur, så vil fødselen være i gang innen ett døgn.)

Jeg ville som nevnt prøvd å sove litt i natt, så får du heller stå opp igjen tidlig og sjekke henne eller sove sammen med henne ved valpekassa om du ikke føler for å ta det HELT rolig, det er viktig for dere begge at dere er forholdsvis uthvilte og "fit for fight" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 362
  • Created
  • Siste svar

De kommer som regel på nattestid. eller som Småen på forrige kullet men vi var en kjapp tur i butikken å handlet og kom hjem igjen og fant Tinka med 6 valper mens Småen satte fint å så på bestemor som stakk av med nurkene(hun hadde falsk drektighet så hun hadde jo melk hun også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer som regel på nattestid. eller som Småen på forrige kullet men vi var en kjapp tur i butikken å handlet og kom hjem igjen og fant Tinka med 6 valper mens Småen satte fint å så på bestemor som stakk av med nurkene(hun hadde falsk drektighet så hun hadde jo melk hun også).

Mine kom midt på dagen de :D Mens jeg var alene hjemme med ungene på 6 mnd. og 2 år.. Men det gikk bra det og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...