Gå til innhold
Hundesonen.no

World dog show 2008 i Sverige

Arielle

Recommended Posts

Skrevet

Hittil er 7.500 hunder påmeldt, deriblant 1.000 russiske som SKK "vervet" ved å dra til en stor russisk utstilling.

Pressemelding på SKK

• Svar 621
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Hittil er 7.500 hunder påmeldt, deriblant 1.000 russiske som SKK "vervet" ved å dra til en stor russisk utstilling.

Pressemelding på SKK

:blink: Dette blir "stort" på mange måter! Fikk endelig fikset Likkas påmelding også, har visst ikke visakort som funker på onlinebetaling, men fikk Likkas svenske eier til å melde på for meg, hadde vært surt å betale enda mer enn de 540 kr da!

Skrevet

Yes! Da er vi også påmeldt (Saeta altså). Dette blir stort bare å få med seg! Nå blir det hyppig bading, børsting og mosjonering utover våren for å få pelsen og musklene på plass etter valper.

Skrevet

Jeg har ikke meldt på ennå, vurderer fortsatt hele greia. Det ender garantert med at jeg melder på, og da er det jo litt surt å betale ekstra. Men men ;)

Skrevet

Vi skal bedrive masse ringtrening framover. Har meldt oss på handlerkurs med Helge Kvivesen, og kommer til å delta på alt vi kommer over av utstilling. Må jo være fit for fight til WDS! (Har til og med sittet og lurt på om jeg tør spørre oppdretteren om hun kan handle Symra hvis hun går videre i konkurransen ;) ). Galskapen lenge leve!

Skrevet

Vi har meldt på juniorhannen vår. Han vil ikke være mer enn 10 måneder gammel, og siden juniorklassen går opp til 18 måneder så sier det seg selv at hans sjanse til tittelen ikke er allverden. Men jeg følte meg igrunn litt forpliktet; når man har en junior og verdensutstillingen er i nabolandet så man jo bare melde på ;)

Skrevet
Vi har meldt på juniorhannen vår. Han vil ikke være mer enn 10 måneder gammel, og siden juniorklassen går opp til 18 måneder så sier det seg selv at hans sjanse til tittelen ikke er allverden. Men jeg følte meg igrunn litt forpliktet; når man har en junior og verdensutstillingen er i nabolandet så man jo bare melde på ;)

Helt enig. Litt snurt fordi min junior snart er unghund og min valp fremdeles er valp under WDS <_< Da melder man heller på den nå pelsløse championen i AK og håper pelsen faller fra himmelen eller noe sånt :rolleyes:

Skrevet

Jeg valgte unghundklasse for min "valp". Hun kunne gått i junior (blir 18 mnd 12.juli), men vet det er mange som skal stille i junior i håp om tittelen, og den har vi ikke sjans på, så da ble det unghundklasse. Er mest ute etter hederlig omtale.

Skrevet

Tror ikke vi har spesielt stor sjanse heller, Norma er 10 1/2 måned da. Så det blir for opplevelsens skyld... ;)

...men så et dumt spørsmål, det står plutselig helt stille for meg her: norske hunder trenger vel ikke rabiesvaksine til utstilling i Sverige?

Skrevet

Junior tittel ja. "Valpene" er 17 og 1/2 mnd på den tiden, men tør ikke drømme en gang (eller kanskje :rolleyes: )

Men er sikkert 50 stk i JK tispe ;)

Skrevet
Puh...

Da har jeg meldt på, iallefall til selve WDS. Meldte jaggu på alle de 3 som skal være med til Sverige... Var lenge i tvil om veteranen, men pytt... Og så er det nok stor sjanse for at det blir dommerendring på shiba.

Å?

Hvorfor tror du det er stor sjanse for dommerendring?

Har meldt min shiba på både WDS og begge circuit-utstillingene, som junior.

Skrevet

Jeg kjenner at jeg blir svett og stressa og sliten bare av å TENKE på det kaoset som kommer til å oppstå når ørtenogfjørti hundeeiere med ditto hunder ++ skal finne p-plass og komme seg inn til utstillingen med alt utstyr man må ha med seg for en dag rundt ringen... ohhhhhh... jeg gruer meg faktisk allerede jeg.. hehehhe.

Skrevet

HJELP!

Har meldt på denne store greia!Og Corsospecial i tillegg!Spennende og nervepirrende ja..Huff...

Var på Messan i desember...Utrolig imponerene plass med mye hunder!Kan ikke sammenlignes med det lille vi har her...

Skrevet
Hurra for buss fra campingplassen! Slipper å tenke på parkering i det minste ;)

Lurer på hvordan de har tenkt å få plass til X antall hunder med eiere, bur, og diverse annet utstyr på en BUSS ? Ja, jeg ser de setter opp busser, men altså - hvordan går dette i praksis mon tro ?

Skrevet

Det er jo lasterom under i bussen ;) Sheltiene går vel stort sett på fanget. Jeg har bare med meg selv og én sheltie, så det blir nok bra. Bord tar jeg ikke med, det er sikkert flere hundre påmeldte og alltids et bord å låne, ellers bruker vi bakken ;) Og tøybur. Travelling light ;)

Skrevet
Å?

Hvorfor tror du det er stor sjanse for dommerendring?

Har meldt min shiba på både WDS og begge circuit-utstillingene, som junior.

Siden Christen er satt opp som dommer både på lundehund og shiba, vil jeg tro at det fort kan bli over 90 hunder totalt, og da blir det dommerendring...

Ja, jeg regner det det blir ganske fullt i juniorklasse både hanner og tisper på shiba, har hørt mange som velger den klassen ja...

Skrevet
Lurer på hvordan de har tenkt å få plass til X antall hunder med eiere, bur, og diverse annet utstyr på en BUSS ? Ja, jeg ser de setter opp busser, men altså - hvordan går dette i praksis mon tro ?

Jeg har ikke noe svar, for jeg har vært med på å ta buss fra utstillingsområdet på Crufts til parkeringsplassen, og det var ingen stor fornøyelse... Busser er ikke konstruert for å ha hunder over en viss størrelse i, selv om disse ikke var vanlige rutebusser. Veskehunder ja, andre hunder nei.

En får satse på å være der syv, så går det nok bra.

Skrevet

Pressemelding på SKK

Forbausende få som har meldt på innen første frist egentlig.

Spesielt med tanke på de høye avgiftene.

Blir spennende å se hvor mange det blir totalt da, er jo ganske lang tid igjen til siste fristen går ut.

På "hund 2007 " var det i overkant av 15 000 hunder fordelt på 2 dager.

Man kan da vel forvente at WDS skal bli en hel del større?

Skrevet

Jeg skal dit med Bestevenninna mi og moren hennes og deres hund som skal stilles to dager etter hværandre så vi skal være der i 4 dager tror jeg hihi blir morsomt ;) mange fra sonen og se også ja hihi ;)

kanskje jeg skal ta med meg Bonnie om det blir plass i bilen til en hund til

Skrevet
Jeg skal dit med Bestevenninna mi og moren hennes og deres hund som skal stilles to dager etter hværandre så vi skal være der i 4 dager tror jeg hihi blir morsomt :) mange fra sonen og se også ja hihi :)

kanskje jeg skal ta med meg Bonnie om det blir plass i bilen til en hund til

Vær oppmeksom på at hunder som ikke er påmeldt ikke kan være med inn på utstilingen.

Skrevet
Forbausende få som har meldt på innen første frist egentlig.

Spesielt med tanke på de høye avgiftene.

Blir spennende å se hvor mange det blir totalt da, er jo ganske lang tid igjen til siste fristen går ut.

På "hund 2007 " var det i overkant av 15 000 hunder fordelt på 2 dager.

Man kan da vel forvente at WDS skal bli en hel del større?

Man må ha 16.000 for at budsjettet skal gå opp, men drømmer om å slå de 20.000 som var i Poznan i 2006. Dog er jo Polen noe mer sentralt, og har mildere innførselsregler.

Det var 9195 hunder på Stora Stockholm...

Tja, jeg synes ikke det er så veldig rart at ikke flere har meldt på. Det er fremdeles fire måneder til utstillingen, og mange vil nok være interessert i å vite om hunden er i pels, kommer i kondisjon etter valpekull, utvikler seg i riktig retning, venter på nødvendige titler for å stille i ønsket klasse, må få avklart blodprøve etter rabiesvaksine, osv. Er man genuint interessert i å vise det beste - ikke bare stille for moro skyld, som en del av oss her nok gjør - så betaler man heller ekstra for å være sikker på å melde på riktige hunder. Trur eg.

Dessuten lider jo hundefolk av deadlineskrekk. Har selv vært med på å ta imot påmeldinger, og de aller aller fleste kommer siste uka, og det kommer jaggu en hel del etter at fristen har gått ut også. Så ikke alle hundeeiere er i stand til å planlegge.

Skrevet

Jeg prøver igjen jeg: man trenger ikke rabiesvaksine på norske hunder? Fant ingen fornuftige svar etter et raskt søk...

Skrevet
Jeg prøver igjen jeg: man trenger ikke rabiesvaksine på norske hunder? Fant ingen fornuftige svar etter et raskt søk...

Nei ? Det har vertfall aldri jeg hørt noe om. Mulig jeg tar feil :closedeyes:

Skrevet

Neida, du trenger ikke noe som helst for å ta med hund over grensa. For å stille hund i Sverige trenger du å vise vaksinasjonskort som viser at hunden har vanlig parvovaksine (er det ikke det den heter?).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...