Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn


Guest Christine

Recommended Posts

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar
Jeg kom på et megasøtt navn i dag:

Linus! :ahappy:

Uvisst om hunden blir hetende dette, men jeg elsker navnet!

Hihi.. For et sammentreff. Har også tenkt på navnet Linus i det siste :shocked::innocent: . Tenkte min neste hund skulle begynne på L, siden Labbetuss begynner på L lixom :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo nesten bli Omo, Zalo, Ajax, Ultra etc...fatter ikke at du vurderer noe annet jeg <_<

Hva med Jif? :P

Synes det bør matche navnet til Milo på en eller annen måte, noen av de kuleste navnene jeg vet om tilhørte hundene til mine tidligere naboer : Gordon (hannhund) og Setter (tispe)..de var ganske riktig Gordon settere *knis*

Hvis du ikke vil ta den helt ut på vaskemiddelfronten (som jeg seriøst mener du bør!) så ville jeg fortsatt med M. Jeg vurderte i sin tid navnene Manko og Micro ?

Eller så kan du faktisk bare kalle han Million. Milo og Million..men det blir vel kanskje for likt? Det blir vel kanskje Lilo også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Det må jo nesten bli Omo, Zalo, Ajax, Ultra etc...fatter ikke at du vurderer noe annet jeg <_<

Hva med Jif? :P

Synes det bør matche navnet til Milo på en eller annen måte, noen av de kuleste navnene jeg vet om tilhørte hundene til mine tidligere naboer : Gordon (hannhund) og Setter (tispe)..de var ganske riktig Gordon settere *knis*

Hvis du ikke vil ta den helt ut på vaskemiddelfronten (som jeg seriøst mener du bør!) så ville jeg fortsatt med M. Jeg vurderte i sin tid navnene Manko og Micro ?

Eller så kan du faktisk bare kalle han Million. Milo og Million..men det blir vel kanskje for likt? Det blir vel kanskje Lilo også?

Hehe, altså.. Hadde vært kult med vaskemiddel, ja... Men jeg vil da ikke stå på åkeren og rope det :P

Okai, jeg trodde jo jeg hadde bestemt meg for navn, men etter en tur i hexikon og ha lest alle M-navna så hadde jeg visst ikke det uansett jeg :P

Og jo, Lano er da fint det.. Men dog et fint vaskemiddellnavn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, altså.. Hadde vært kult med vaskemiddel, ja... Men jeg vil da ikke stå på åkeren og rope det :P

Okai, jeg trodde jo jeg hadde bestemt meg for navn, men etter en tur i hexikon og ha lest alle M-navna så hadde jeg visst ikke det uansett jeg :P

Og jo, Lano er da fint det.. Men dog et fint vaskemiddellnavn :P

Neiii, Lano er et fint hundenavn. Helt perfekt å rope i åkern! Vi har jo en Solo og hadde jeg hatt Fibi fra hun var liten, hadde hun garantert hett Pepsi, Fanta eller Bris. Det hadde jeg kauka i åkern hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også Lano veldig godt. Det vokser på deg etterhvert - de første gangene jeg hørte deg rope på Milo tenkte jeg "vaskemiddel", men nå er det bare "Milo - hunden" liksom. Sånn vil det også bli med valpen. De du tilfeldigvis møter på ute vil synes det er artig at de heter Milo og Lano, mens selv og blant de som er sammen med valpen regelmessig, så vil Lano bli et navn som tilhører valpen... På lik linje med alle andre hundenavn. Milo og Lano klinger godt sammen, og Lano er enkelt å rope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også Lano veldig godt. Det vokser på deg etterhvert - de første gangene jeg hørte deg rope på Milo tenkte jeg "vaskemiddel", men nå er det bare "Milo - hunden" liksom. Sånn vil det også bli med valpen. De du tilfeldigvis møter på ute vil synes det er artig at de heter Milo og Lano, mens selv og blant de som er sammen med valpen regelmessig, så vil Lano bli et navn som tilhører valpen... På lik linje med alle andre hundenavn. Milo og Lano klinger godt sammen, og Lano er enkelt å rope.

Enig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Haha, glad jeg ikke lovte at jeg skulle kalle valpen det flest folk vil! :rolleyes:

Seriøst, jeg vil ikke stå å rope: "LANO!"

Fant liksom et så flott navn i hexicon som jeg forelsket meg i. Desverre blir det litt for lang å rope, og eventuell forkortning hadde blitt: "Muza" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt at det skal være mer pinlig å rope Lano enn Milo. Vaskemiddelnavn er jo begge. Stemmer fortsatt for Lano fordi:

1. Det høres fint ut

2. Det er originalt

3. Du ville jo ha et navn som ikke "alle" jakthundeiere har, og jeg har i hvert fall ikke hørt om fuglehunder med navnet Lano.

4. Det går superbra sammen med Milo.

5. Det går helt fint å rope det høyt ute. (Det blir jo ropt Oscar i det vide og det brede her hjemme, og det er et av de styggeste navnene jeg vet om! :P )

6. Flertallet på sonen bestemmer :P

Heia Lano! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt, jeg er helt enig angående Lano! Lett å rope, fint navn og klinger bra med Milo. Hva er det du ikke liker ved navnet? Har en følelse av du hadde likt det bedre dersom Milo ikke het Milo fra før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Dere rotter jo dere sammen :P

Hva jeg ikke liker med navnet?

Tja, for det første så har Milo ingenting med vaskemiddelet å gjøre, han er oppkalt etter masken's Milo.

Dessuten vil jeg ha noe på M.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stamtavlenavnet jeg vil ha har million i seg.

Skal spørre de andre i familien i dag hva de liker best, så får jeg sett hva alle og hvermann liker. (Blir jo selvfølgelig det navnet jeg liker best, men greit med innspill fra andre også)

aaa!

Stamtavlenavnet kan være:

Looks Like a Million :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
aaa!

Stamtavlenavnet kan være:

Looks Like a Million :P

Hehe, tenkte på:

"It's better than a million" men leste i en annen tråd her at NKK ofte ikke godkjente så lange stamtavlenavn.. Så blir nok ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tenkte på:

"It's better than a million" men leste i en annen tråd her at NKK ofte ikke godkjente så lange stamtavlenavn.. Så blir nok ikke det.

Jeg vet om hunder som heter det jeg! Og enda lengre navn som I'm Just A Pretty Face osv.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere rotter jo dere sammen :P

Hva jeg ikke liker med navnet?

Tja, for det første så har Milo ingenting med vaskemiddelet å gjøre, han er oppkalt etter masken's Milo.

Dessuten vil jeg ha noe på M.. :P

Hva er maskens Milo for noe? :P

Hva med "One in a million"? (Kallenavn Lano selvsagt)

Likte veldig godt "Lano for liten, Lano for stor"! :P

Andre forslag:

Omo

Krystal

Bio-Tex

Ajax

Zalo

Jif

Sunsilk

Herbal Essens

Finesse

Wella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri engasjert med så fælt i disse navnetrådene, men just nu forstår jeg ikke helt at du vurderer andre navn enn Lano. <_< Det er jo et herlig navn! :P

Neida.. Det er klart du skal velge ett navn du selv virkelig faller for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...