Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Okai, jeg vet at enkelte er rimeilg leie av navnetråder men trenger litt hjelp jeg også.. :)

Engelsk Setter hannhund...

Jeg står imellom disse navnene nå, og om noen vil gi meg en tilbake melding på hva de liker så skriv :)

Sir Winston (Evnt. Winnie til dagligdags?!)

Charmør

Storm

Bris

Frost

Chess

Inferno

Mister Millet

Mozart

Chess

Terror

Seier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine

Liker Frost, Bris og Storm veldig bra jeg også, men kom på at en annen ES jeg vet av heter Frost, så tror nok ikke de blir det..

Hvorfor må navn være så vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chess :)

(Storm er mitt! :angel: Hadde ikke de dustete foreldrene mine satt seg på bakbenene så hadde ikke hunden vår hatt to forskjellige navn, og hadde hatt navnet Storm i stedet! :) )

Ps: Det måtte jo ha blitt Sir Winston Churchill, ikke Sir Winston.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Liker Mozart og Inferno godt også (haha, okai. Jeg liker alle navnene!)

Tenker automatisk på en ES når jeg tenker på navnet Mozart.. Vet ikke hvorfor..

Virvelvind blir kanskje litt vanskelig å rope da.

Haha, Storm er ditt ja- MrsPowers? Det jeg tenkte meg :) Liker ikke Churchillnavnet så hadde nok blitt Sir Winston. (Er ikke fra Churchill jeg har det altså!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Hehe, bare ta det, det er fint :) Er ofte lettere å velge navn etter å ha sett valpen... (Men det er jo kjempegøy å planlegge!)

Ja, det er ofte sånn at man endrer navn når man han møtt hunden.. Men vil ha et navn klart, også se om det blir det etter å ha møtt den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai, jeg vet at enkelte er rimeilg leie av navnetråder men trenger litt hjelp jeg også.. :)

Engelsk Setter hannhund...

Jeg står imellom disse navnene nå, og om noen vil gi meg en tilbake melding på hva de liker så skriv :)

Sir Winston (Evnt. Winnie til dagligdags?!)

Charmør

Storm

Bris

Frost

Chess

Inferno

Mister Millet

Mozart

Chess

Terror

Seier

Jeg liker Storm, bris og frost. Ellers så er jo Terror tøft, men tenk om den faktisk lever opp til navnet?

Men hva med:

Joker

Kenzo

Snickers ;)

Turbo

Trym

Virre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jeg liker Storm, bris og frost. Ellers så er jo Terror tøft, men tenk om den faktisk lever opp til navnet?

Men hva med:

Joker

Kenzo

Snickers :)

Turbo

Trym

Virre

Om den lever opp til navnet så har jeg jo en fin unnskylding om den ikke fungerer da! Uff, neida..

Kenzo var egentlig litt kult, men minner meg om Kelzo fra en viss TV-serie :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE Storm.. :P Vet om såå mange settere med det navnet!

Jeg synes det hadde vært kult om det matchet Milo jeg! :P

Ellers liker jeg f.eks Darwin, som betyr Beloved friend.

Sir Winston (Evnt. Winnie til dagligdags?!)

Charmør

Storm

Bris

Frost

Chess

Inferno

Mister Millet

Mozart

Chess

Terror

Seier

Av disse liker jeg best Bris og Mozart. Chessea kalles Chess til daglig, så jeg kan ikke helt se det for meg på en hannhund.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistral er også en type vind, men det klinger kanskje litt unorsk. Troll er fint, settere passer godt til å hete noe som kan assosieres med norsk skog og mark. Lyng er fint, men det er det visst en annen hund her på sonen som heter? Hva med Stein? Molte? Kantarell? :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Duncan! ELSKER det navnet gitt. Passer jo litt til setter og da? :)

Men men, jeg skal uansett bruke det til min neste hannhund (det, eller IFA).

Hadde det vært tispe kunne det vært Ulla.. "Ulla har det best med Milo" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hehe, mange bra navn her :)

Jeg nok ikke ha noe vanlig navn som Troll, Lyng osv osv.. Det heter halve jakthundnorge sine hunder liksom :P

Mistral synes jeg var ganske så fint, egentlig det samme med Sjakk, men det het den gamle fôrhesten min så det navnet kommer ikke på tale.

Som Maria nevnte vil jeg ha noe som står i stil til Milo eller noe..Ikke oppvaskmiddel, bare så det er sagt!

Gjenstår å møte vindunderene, velge også se om jeg har en annen mening da... Merkelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Terror er utrolig tøft, jeg altså. Aldri hørt om noen andre hunder som heter det og det er greit å rope det. Om hunden blir en engel så er det jo kjempekult at han heter Terror, og om han faktisk blir forferdelig å ha i hus (neida, han blir ikke det), så er det jo morsomt det også syns jeg.

Ellers så har du jo allerede fått min liste med forslag: Zalo, Ajax og Omo. Men neeeida.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...