Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Oberst er stygt! Skaff den jakthund sjæl, Kjersti! <_<

Folk spurte liksom i konfirmasjonen min hva jeg skulle kalle dyret, og da jeg svarte: "vurderer Terror" ble reaksjonene som følger:

Enten:

A) Hhahahahahahahahahahahahahahahahaha, driiiiit kult navn

Eller:

B) Nei, fy å meg. Tenk å rope Terror da!

Vanskeligstilte slekta mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine

Ja, endelig har du forstått det! Passer så aboslutt ikke på en ES.

Tips til andre her: ALDRI spør Ingvild og Kjersti om navnehjelp..(mimre tilbake på Ladesti-tur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Oberst er stygt! Skaff den jakthund sjæl, Kjersti! <_<

Folk spurte liksom i konfirmasjonen min hva jeg skulle kalle dyret, og da jeg svarte: "vurderer Terror" ble reaksjonene som følger:

Enten:

A) Hhahahahahahahahahahahahahahahahaha, driiiiit kult navn

Eller:

B) Nei, fy å meg. Tenk å rope Terror da!

Vanskeligstilte slekta mi!

Pus eller Pysa *fnis*

Robin er også ett fint ES navn synes jeg, men sikkert bare fordi første ES'en jeg ble kjent med het det og han var en knakanes kjekk kar.

Milo og .... hmmm... Mobben (Moby Dick)

Milo og Pysa høres veldig bra ut synes jeg

Milo og Pus også ........

Milo og Myggen

Milo og Malte (har en skikkelig kul strihårsdachs på kurs som heter Malte)

Milo og Match

Milo og Mysak

Milo og Mistral

Vel, jeg har stor tro på navn som det går ant å bruke jeg da - så av de du har ramset opp selv så må jeg nok gå for Storm eller Bris - hvis du da ikke går for det unike og velger Pus eller Pysa (veldig kule navn)....

Min neste hannhund skal imidlertid hete Isac så det får du ikke stjele *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Pus eller Pysa *fnis*

Robin er også ett fint ES navn synes jeg, men sikkert bare fordi første ES'en jeg ble kjent med het det og han var en knakanes kjekk kar.

Milo og .... hmmm... Mobben (Moby Dick)

Milo og Pysa høres veldig bra ut synes jeg

Milo og Pus også ........

Milo og Myggen

Milo og Malte (har en skikkelig kul strihårsdachs på kurs som heter Malte)

Milo og Match

Milo og Mysak

Milo og Mistral

Vel, jeg har stor tro på navn som det går ant å bruke jeg da - så av de du har ramset opp selv så må jeg nok gå for Storm eller Bris - hvis du da ikke går for det unike og velger Pus eller Pysa (veldig kule navn)....

Min neste hannhund skal imidlertid hete Isac så det får du ikke stjele *ler*

Falt egentlig helt langflat for Mistral jeg.. :) *Føre opp på lista*

Pysa eller pus skal jeg nok aldri kalle han nei, jeg skal nemmelig ha en tøff, kul og sta hund som lever opp til navnet sitt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terror er jo tøft da :P

Men får du en hund som stikker av og du er nødt til å springe etter ham i skogen å rope "terror terror" tror jeg folk vil skue litt rart bort på deg!

:)

Mistral var ikke helt min type navn da... virker så feminint og jentete... nei, du må nok går for noe tøffere! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Falt egentlig helt langflat for Mistral jeg.. :) *Føre opp på lista*

Pysa eller pus skal jeg nok aldri kalle han nei, jeg skal nemmelig ha en tøff, kul og sta hund som lever opp til navnet sitt! :P

Hallo??

Det er jo akkurat det som er kult da - å ha navn som bare er helt feil... *ler*

Myggen vår var en enorm hannhund på nesten 70cm - og Musa vår, vel hun så ut som ei mus når hun var lita men det er intet museaktig over henne egentlig *ler*

Tjukken er ikke tjukk heller...... tvert imot han er en stor elegant hannhund.......

Mistral er ett relativt ubrukelig navn da - bare sånn at du har det i tankene. Det er vanskelig å rope, det går ikke an å bruke i alle toneleier osv. Sånt er viktig å ta i betraktning.

For de som sa at de aldri hadde hørt om hunder som het Mistral - vel, vi har hatt flere i klubben *ler* - dog har man aldri hørt om det på setter faktisk......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe her var det mange gode forslag! Får vel hive meg inn i det jeg og da.

Jeg kjente en gang en setter - en gordon setter riktignok - og han var en utrolig herlig gutt med godt humør og stor sjarme. Han het Santo og var kronisk forelska i tispene mine.

Smak på det.

Milo og Santo. Klinger bra det vel? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Hallo??

Det er jo akkurat det som er kult da - å ha navn som bare er helt feil... *ler*

Myggen vår var en enorm hannhund på nesten 70cm - og Musa vår, vel hun så ut som ei mus når hun var lita men det er intet museaktig over henne egentlig *ler*

Tjukken er ikke tjukk heller...... tvert imot han er en stor elegant hannhund.......

Mistral er ett relativt ubrukelig navn da - bare sånn at du har det i tankene. Det er vanskelig å rope, det går ikke an å bruke i alle toneleier osv. Sånt er viktig å ta i betraktning.

For de som sa at de aldri hadde hørt om hunder som het Mistral - vel, vi har hatt flere i klubben *ler* - dog har man aldri hørt om det på setter faktisk......

haha :)

Selv om det blir min hund har jeg (desverre) to brødre som klikker mentalt om jeg ikke gir hunden noe kult og røft navn. Broren min ville liksom at jeg skule kalle bikkja hitler, men jeg avslo den tanken ganske så fort :rolleyes:

Jaktlykke: en ES som bodde borti gata her het Santo... Hih, om jeg kaller min for Santo så blir han nok kronisk forelska i alle tisper han. (Særlig med Tinka tilsede :P )

Jeg drar til London om knapt en time, kan se om jeg kommer på noen kule navn der nede. (Jeg vil nemmelig kanskje ha et litt engelsknavn. Engelsk Setter må vite)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistral er ett relativt ubrukelig navn da - bare sånn at du har det i tankene. Det er vanskelig å rope, det går ikke an å bruke i alle toneleier osv. Sånt er viktig å ta i betraktning.

Jeg får til å si Mistral både i fistel og med rungende bassrøst, for tenk. :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på den første listen din, jeg. Og syntes SEIER var et kjempenavn, og det er faktisk ganske så originalt også - ut fra den haugen av bikkjer jeg møter. Synes det er litt fint, akkurat som jeg synes "Klang" er et realt harehundnavn... noe med bildet det skaper.

Og så kanskje bringer navnet litt flaks i tillegg....?

Enig med Belgerpia at Mistral ikke er så godt navn å rope... jeg tror det lett vil bli MIST...ral når man roper. Har noe med stavelse nummer to å gjøre. Derimot funker et (tispe)navn som Misty enklere.

Terror er kult men for meg mest et malinoisnavn, der det vel også er brukt litt? Og stilt overfor bildet av malle-Terrorer så blir liksom ikke en forhåpentligvis fredelig jakthund helt i klassen for innbarka terrorister :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på den første listen din, jeg. Og syntes SEIER var et kjempenavn, og det er faktisk ganske så originalt også - ut fra den haugen av bikkjer jeg møter. Synes det er litt fint, akkurat som jeg synes "Klang" er et realt harehundnavn... noe med bildet det skaper.

Og så kanskje bringer navnet litt flaks i tillegg....?

Enig med Belgerpia at Mistral ikke er så godt navn å rope... jeg tror det lett vil bli MIST...ral når man roper. Har noe med stavelse nummer to å gjøre. Derimot funker et (tispe)navn som Misty enklere.

Terror er kult men for meg mest et malinoisnavn, der det vel også er brukt litt? Og stilt overfor bildet av malle-Terrorer så blir liksom ikke en forhåpentligvis fredelig jakthund helt i klassen for innbarka terrorister :D

Seier er jeg enig i at var et stilig navn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jo, Seier liker jeg litt selv, men blir det ikke for "stivt" ? :)

Kom på e navn når jeg var i London: Prince William.. Men finner ikke noe fin forkortelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Jo, Seier liker jeg litt selv, men blir det ikke for "stivt" ? :D

Kom på e navn når jeg var i London: Prince William.. Men finner ikke noe fin forkortelse..

Prince? :)

Eller Will. Kanskje litt vanskelig å rope da men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...