Gå til innhold
Hundesonen.no

Det var vel ikke riktig rase, eller?


Karina&Chica

Recommended Posts

Hi hi - ganske så artig å lese dette her *ler*

Theodor er vistnok både irsk setter og golden retriver, og det er jo i bunn og grunn greit at folk tror det. MEN ifølge en mann jeg møtte så måtte han være en Dingo (han var klin alvorlig) *ler* (Dingo er jo en australsk villhund) Mannen var i hvertfall overbevist om at det var en Dingo han så, spilte ingen rolle hva jeg sa, for en dingo var det, så det så :rolleyes: <_< :Laugh:

Ja ja, artig er det da i hvertfall.

Får vel nesten legge med et bilde av Dingo`n min da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Tia til Benedicte (labbis her inne) har også blitt kalt Dingo, det er visstnok det samme som australsk gjeterhund... Men det er vel ikke det beste med historien (for de som vet den) :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Tia til Benedicte (labbis her inne) har også blitt kalt Dingo, det er visstnok det samme som australsk gjeterhund... Men det er vel ikke det beste med historien (for de som vet den) :yes:

Har du sagt A må du si B.. Særlig på et hundeforum hvor alle er nysgjerrige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sagt A må du si B.. Særlig på et hundeforum hvor alle er nysgjerrige. :)

Ehm... Det er på en måte det flaueste jeg noen gang har opplevd :yes: Kort fortalt satt jeg å passet Tia, en mann kom bort å sa mye rart. Når vi satt oss på bussen skulle jeg fortelle dette til Guro og Benedicte, lager "rare" stemmer og driter ut han mannen som sa så mye rart. Midt i min historie snur mannen som sitter foran meg og sier "det var meg det!"... Det var så utrolig flaut! Guro satt bak meg å holdt på å dø av latter, Benedicte gjemte hodet sitt i Tia for å kunne le uten at mannen så det, mens jeg som satt annsikt til annsikt med mannen måtte bare sitte der :icon_fun:

DET var flaut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden til pappa's samboer har og blitt tatt for å være dingo!

Vi var på fjelltur, vi lå nedenfor ei kneik og hunden litt ovenfor. 2 damer kom gående, så bare hunden men ikke oss og hyla ut: "Iiiik! en dingo!" Hmm *kremt* var på tide å reise seg opp da ja gitt!

Mihi. :)

Ronja er whippet/schäfer-blanding.

SUC50033.jpg

Twinki blir alltid tatt for å være valp! greitt nok at hun er "pittelitt" aktiv, men hun er tross alt over 2 år nå da :yes: Dobermann valp eller pointerblanding får jeg også ofte høre. (Hun er forresten blanding av labrador. golden. bc og engelsk setter.)

DSC_0067.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Limo
Har opplevd det samme. Da jeg hadde leonberger fikk ei venninne en tibetansk spaniel og vi gikk ofte tur sammen, på de fleste turene fikk vi spørsmål om det var mor og barn vi gikk tur med :Laugh: Må vel også nevnes at Leonbergeren var en hannhund.

Leonbergeren var enten schaefer, ulv, bjørn, kalv eller ponni.

Når jeg passet Bull terrieren til stemoren min fikk jeg spørsmål om det var en gris eller sau.

Blandingen Balder er enten Dobberman, Dobbermanblanding eller så spør de hvilken rase han er, for han kan umuligt være blanding for blandinger er ikke så perfekte :)

En gang var han også Catahoula leopard dog.

Fant noen bilder av Catahoula leopard dog, og jeg synes Balder var ganske så lik jeg :)

Catahoula_Leopard_Flip_11mon-2.jpg

catahoula-leopard-dog-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen bilder av Catahoula leopard dog, og jeg synes Balder var ganske så lik jeg :)

Catahoula_Leopard_Flip_11mon-2.jpg

catahoula-leopard-dog-1.jpg

Ja, det er jeg enig i gitt! Det var ikke noen dårlig gjetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som spør meg om Doffen er *sånn der løpehund som spinger fort*

Eller en greyhund.. Eller en utsultet jakthund av noe slag.

Sissi går oftest får og være en Italiensk mynde eller en liten terrier, noe JRT blanding.

Men folk har spurt om hun er babyen til doffen da.. Mor og datter kan du sjønne :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Ehm... Det er på en måte det flaueste jeg noen gang har opplevd :) Kort fortalt satt jeg å passet Tia, en mann kom bort å sa mye rart. Når vi satt oss på bussen skulle jeg fortelle dette til Guro og Benedicte, lager "rare" stemmer og driter ut han mannen som sa så mye rart. Midt i min historie snur mannen som sitter foran meg og sier "det var meg det!"... Det var så utrolig flaut! Guro satt bak meg å holdt på å dø av latter, Benedicte gjemte hodet sitt i Tia for å kunne le uten at mannen så det, mens jeg som satt annsikt til annsikt med mannen måtte bare sitte der :icon_fun:

DET var flaut!

Hahahaha, det beste jeg har hørt på år og dag :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen bilder av Catahoula leopard dog, og jeg synes Balder var ganske så lik jeg :)

Catahoula_Leopard_Flip_11mon-2.jpg

catahoula-leopard-dog-1.jpg

Den rasen er så nydelig.

Ser likheten jeg også og kan ikke si jeg synes det er negativt :)

Ser godt at folk kan tro han er dobberblanding o.s.v også, hadde nok gjettet det samme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg får stadig vekk spørsmål om det er en pitbull jeg har..

Har også fått spørsmål om han er Border Collie.. Labrador, osv..

Senest i går var det en bergenser som kalte hunden min for en Boxer..

PqThzw9.jpg

Akkurat pitbull-spørsmålet kan jeg faktisk forstå, det er jo raser som ser ganske like ut, pitbullen er bare høyere og slankere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er snålt, er at når jeg hadde blandingshund, spurte alle hvilken rase det var...

Og nå som jeg har rasehund spør alle hva slags blandingshund jeg har.... :)

Jatzy har vært Marsvin(?? :) ), Rev, Toller, Border Collie, Collie som er blanding av blue merle og sobel, sånn derre gjeterhund og hyene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at dette er en gammel tråd, men må fortelle om wheaten terrieren vi hadde da jeg var yngre. Den var nemlig en Pit-puddel! :)

*ler* Det er vel noe av det bedre jeg har hørt på lenge :)

Jeg får stadig vekk spørsmål om det er en pitbull jeg har..

Har også fått spørsmål om han er Border Collie.. Labrador, osv..

Senest i går var det en bergenser som kalte hunden min for en Boxer..

*klippe*

Ja, han er jo kjempelik en BC.. Og labrador eller boxer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er snålt, er at når jeg hadde blandingshund, spurte alle hvilken rase det var...

Og nå som jeg har rasehund spør alle hva slags blandingshund jeg har.... :)

Jatzy har vært Marsvin(?? :) ), Rev, Toller, Border Collie, Collie som er blanding av blue merle og sobel, sånn derre gjeterhund og hyene...

Hahaha, akkurat samme her :)

Folk tror Emma er en rasehund og at My er en blandingshund :) Og er hun ikke blandingshund er hun border collie eller svensk lapphund?? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shabtay kan umulig være rasehund! Han er alltid en eller annen "blandingsrase", men folk klarer aldri å bestemme seg for hva han er blanding av.

Fargen er det rareste de har sett på noe vesen og når jeg sier at han er en Collie så nekter de enten å tro på meg eller så tror de at han er en korthåret Border Collie.

Kite er ikke annet enn Lassie han, hjelper ikke hva jeg sier der nei ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hunden vi passer noen ganger, er en Amerikansk Cocker Spaniel, men så gikk vi tur i skogen en dag da, og der var det enn mann som hadde hatt hund i alle år, og kunne alle rasene, og viste absolutt "alt" om hunder, og vet dere hva ? Jeg har også blitt lurt, fordi Kaisa, er jo ikke am. Cocker Spaniel, nei, for hu er Chinese Crested :ahappy:

Prøve og sette inn et bilde, prøvde to ganger tilogmed, men de var vist for store..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, mine sloughis har gått for å være rådyr. Og det var attpåtil så å si midt i Oslo sentrum. Har også fått spørsmål om de er afghanske mynder.

Jeg for min del kaller dem bare for pinnedyr, for de ser jo litt styltete ut med de lange stilkebeina sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange trodde de var Engelske Settere og Dalmantinere når de var valper, etter de passerte 6 mnd så ble de Pit Bull eller en annen av de kamphundrasene.

Senest i dag var det en som spurte hva slags rase de var, " BOXER" svarer jeg.. NEi, sa mannen, de er jo brune :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykling8.jpg

Coyote er selvsagt en collie og vet jeg ikke at det ikke er lov å kupere haler?! Eller om jeg kanskje har kappet den av eller klemt den i døra?!

jan03.jpg

Brimi var folk jammen ikke sikker på hva var! Collie og blandingshund ble oftes foreslått.

DSC_0123.jpg

Og Arn? Joda, han er border collie, berner sennen (på 20 kg!) eller når han var valp: rottweiler! Men nå taes han mest for å være en bc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...