Gå til innhold
Hundesonen.no

Det var vel ikke riktig rase, eller?


Karina&Chica

Recommended Posts

De fleste veit at Lunah er en labbetuss.

Men hun er også blitt kalt bearded collie, tibetansk terrier og puddel(!).

Og ALLE spør "Skal øyet hennes være sånn???" (blått)

Var til og med en mann som sa vi måtte dra til dyrlegen, for hun kom til å bli blind, og kunne dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar
Guest Just me!!
Knøtta blir kaldt alt mulig rart, ingen som ikke har rasen selv som har tatt rasen på henne enda. Hun må jo være, chi, eller en bitteliten boxervalp. Aro er det ikke særlig mange som tar feil av, annet enn at de tror alle collier er border collier. Men hadde en fryktelig påståelig fyr her som ikke trodde på at han er hanhund. :D

Hihi, vi har en colliehann oppi gata her som er veldig feminin :P Så tror nok han også blir litt forveksla med tisper. "Sæsten" til Archie det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang skal jeg skaffe meg en mer sær rase, som ingen veit hva er. Alle spør om det er labrador, eller så spør de hvilken rase det er... Noen har spurt om det er reinrasa labrador, for de er vant til å se dem slik:

labrador3.jpg

Og ikke slik:

IMGP0182.jpg

Forøvrig har jeg også blitt spurt om hun er drektig, og deretter - etter å ha sagt "eh, nei..?" - fått hørt at "man får værra som en e, om en itj vart som en sku'!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tella er Bc, Schäfer, Blanding og Toller..

Toller ble hun kalt da hun var 8uker gammel, hadde mørk brunfarge og tollerlignende ører. Av en annsatt i en dyrebutikk! haha ;)

Betty er elghund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange tror at Nadia er en terrier av et slag, og det er jo ikke så rart i grunn. Spesiellt om hun er blitt langhåra, da går det mest i cairn terrier. Elllers så så spør de om de er en riesen valp, og det er jo ikke så rart det heller.

Apropo gullkorn fra unger, så var det en som lurte skrekkelig på hvorfor hun bare hadde ett øye (kanskje på tide å stusse luggen litt) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mine første whippeter fikk jeg en gang spørsmål om de var pitbulls... Nå var vel verken whippet eller pitbull-lignende raser så vanlige den gang, men likevel :D

Min nåværende blir gjerne kalt "tiger" av barn, ja - her i jaktmodus...:

huntress.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, når jeg går med Frøken (Papillon valp) kommer det alltid bort folk, særlig dollete tennåringsjenter bort å sier: "Ååå en chihuahua! Såå søøt!"

Har heldigvis ikke møtt på noen som påstår at hun er en annen rase enn hun egentlig er, men mange folk som spør og da svarer jeg "Jo, det er en papillon valp" og så sier de "Åå, den rasen har jeg ikke hørt om"..

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscar har gått for Cocker, Toller, Irsk Setter, Labrador, og Bichon Frisè. :rolleyes:

Tequila har gått for Puddel, mops, Papillon, Chihuahua, Pomerian, Pekigneser og Border Collie. :rolleyes:

Også tror jo ALLE at de må være i slekt da.

Når jeg hadde Zico og Oscar var valp så trodde et ektepar at det var mor og barn og at de gikk fra å være Ruby som Oscar er og til tricolor som Zico var som voksne. :rolleyes:

Og de er jo iallefall ikke Cavalierer må skjønne, den rasen finnes nemlig ikke, jeg har blitt lurt og må saksøke oppdretterne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, dette var en festlig tråd!

Bajaz blir som oftest forvekslet med en cavalier, og det synes jeg er litt merkelig, men det er vel det at noen av dem har samme fargene som kooikeren. Men kooikeren er jo ikke på langt nær så "flat i trynet" som en cavalier..! :D Men men, har tatt feil av raser selv jeg også, så det er jo ikke så farlig. Flere har også bemerket at han likner på en rev med nedoverører, og det er jeg faktisk enig i..! Ellers så er de fleste hardnakket overbevist om at dette må være en blandingshund, for en slik har de aldri sett før..! "Men han var jo nyydelig da.." :rolleyes: Og forresten så tror de fleste at han er en tispe, og det tror jeg han blir litt snurt for...! <_< =) Men det er jo bare fordi han er så vakker..! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Kan ikke huske at noen har sagt at rasen min er en annen enn den den er.

Men folk har sagt at jeg har hatt en nydelig tispe, og når jeg har sagt at det er en hannhund, så ja, da må de liksom under for å sjekke om jeg snakker sant..

Også har noen påstått at det er en omplasseringshund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ofte får jeg også sprm om Simba er moren til Nana..

Ja, jeg kan jo forstå at folk antar det.. Jeg og Carina har søsken vi (Knott og Cane). Fiine søsknene=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bare få med det her da, at på valpeshowet så sa dommeren at jeg hadde en fin feminin tispe.

Ha ha. Bogar blir også tatt for å være jente til stadig. :) De aller fleste trur han er en tispe (og han var seffe mammaen til Nirm noen ganger da Nirm var liten baby....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille Jóga har folk spurt om er en chihuahua :rolleyes: Greit at hun er en liten sheltie altså, men jeg har til gode å se en chi på 33 cm. Dessuten var det en gang en far på tur med sine barn som pekte på henne og sa "se, en rev i bånd"! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<_< Frekk eller?

Nei, du er nok ikke den eneste som ler av det

*Knise* Stakkars Rex'en.. Men dette var vel på valpeshow da, er ikke alltid så lett å se da. Hilsen Knott, som alle kaller "han":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste spør om det er puddel eller så sier de "det er det ja" når jeg foteller de at det er en. Når Felix var i utstillings pels var han alltid tispe stakkars... Gutter går jo ikke med strikker må vite!

Han har jo forsåvidt blitt kalt rotte en del ganger etter han ble nedklippet pga. halen.

Sto på togstasjonen med Felix i bånd da det kom bort et helt følge med berusede mannfolk som synes Felix var fin da, også spurte han om han hadde så lite hår på halen. Fortalte han at den ble barbert, noe som var uhyre morsomt synes fyren. Han gikk bort til kompisen sin å sa "haha, skjekk den bikkja da, den står opp tidlig om morra'n for å barbere seg! Har du barbert halen din i dag eller Petter (som kompisen tydligvis het)?". Denne settningen førte selvfølgelig til masse latter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha. Bogar blir også tatt for å være jente til stadig. :) De aller fleste trur han er en tispe (og han var seffe mammaen til Nirm noen ganger da Nirm var liten baby....)

Bra det ikke bare er Rex da. Men han har vel blitt Litt mer mandig?! Eller hva Caroline? hehe. Neida. Manndommen hans ble jo fjernet så :)

*Knise* Stakkars Rex'en.. Men dette var vel på valpeshow da, er ikke alltid så lett å se da. Hilsen Knott, som alle kaller "han";)

Og nå prøver du bare å ro deg unna <_< Frekt.

Neida, men hvor feminin eller maskulin han er nå er jo en annen sak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke bare er Rex da. Men han har vel blitt Litt mer mandig?! Eller hva Caroline? hehe. Neida. Manndommen hans ble jo fjernet så :)

Og nå prøver du bare å ro deg unna <_< Frekt.

Neida, men hvor feminin eller maskulin han er nå er jo en annen sak ;)

*Ro, ro til fiskeskjær :) *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...