Gå til innhold
Hundesonen.no

Det var vel ikke riktig rase, eller?


Karina&Chica

Recommended Posts

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar
Jeg har en slik:

*fjernet bilde i quoten*

Og "en sånn mynde".

Og lille Brynjar til Caroline her inne pekte på Mona og sa "møøøøø" uansett hvor mye vi prøvde å fortelle han at det var en hund :)

Ja Aya, her kommer Collievalp historien :)

Jeg er som andre her sjokket over hvor påståelige noen mennesker kan være. Jeg har og gjettet feil rase på noen hunder noen gang, men jeg holder ikke på min mening (og eventuelt mener at de er blitt lurt) om de sier noe annet ;)

Men ja jeg har altså collie-valper.... eller som regel er det jo Lassie-valper jeg har da. Men historien det blir ymtet frempå var den gangen jeg omtrent ble overfalt av en mann som stoppet meg da jeg syklet tur med Mala.... For jeg måtte da ikke sykle med en så liten valp!! Jeg prøvde å forklare at dette var en Sheltie og at det er lett for de som ikke kjenner rasene å blande sammen. Men mannen gav seg ikke og forklarte at jeg hadde blitt lurt for dette kunne han mye om og dette var en Collievalp...

(at hunden var over ett år og at jeg har fulgt henne fra foreldrenes parring, oppvekst i valpekassen og videre ville han ikke høre på....)

Utenom dette så er det jo et faktum at om man går med fler enn en hund av samme rase MÅ det være mor og barn.... noe annet er utenkelig...

Og min lille blå Zima hun kommer til å skifte farge til sobel som de andre når hun blir gammel..... så jeg trenger vist ikke engste meg over at hun hadde så stygg Lassie-farge :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freya ble noen ganger for å være puddel. Dette var dog mens hun hadde krøllete valpepels og barbert snute så kanskje ikke så rart..

Ellers har vi fått spørsmålet om hva slags terrier det er, men det er vel heller ikke så rart siden de jo ligner på mange terrierraser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jo! Omtrent 90% av dem vi treffer på tur tror at Kelly er Vicky`s datter :Laugh: haha!

HEHEHEHE! Aussie som føder renrasede Papillonvalper, det hadde vært litt for snålt :)

Men tenkte på det når jeg var innom hjemmesiden din at de er jo begge spretne og har en del hvitt på seg, pluss at Kelly sikkert oppfører seg som en liten mini-Aussie vil jeg tro. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHEHEHE! Aussie som føder renrasede Papillonvalper, det hadde vært litt for snålt :)

Men tenkte på det når jeg var innom hjemmesiden din at de er jo begge spretne og har en del hvitt på seg, pluss at Kelly sikkert oppfører seg som en liten mini-Aussie vil jeg tro. :icon_redface:

Ja, det ville hvertfall vært interessant :Laugh:

Kelly leker og oppfører seg som en aussie, og jeg skjønner det med fargene, men likevel syns jeg det er rart med tanke på den forskjellige kroppsfasongen(og halene). Hihi, men er nå morsomt da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, her var det mye moro! Har fått høre mange mange ganger at jeg har en veldig mørk golden (dette er de helt sikre på), eller en litt lys og rar irsk setter... Og ulv og rev har jeg også hørt en god del ganger :Laugh: Ellers har jeg fått høre at hun er en slags rar collie, feilfarget bc, leverfarget langhåret labrador :icon_redface: Toller er det i hvertfall ikkke, der er vi nok blitt kraftig lurt ja :rolleyes::Laugh:

Av disse historiene om flere hunder sammen; jeg og svigerinnen min var på tur med hennes mops (!) hvorpå vi fikk spørsmålet: "Åååå, er det mor og datter på tur?!?!? Nei så koselig!" Det var i tillegg Josie (som nettopp er blitt 9 mnd) som var moren til Tjorven på 3 år :rolleyes: Da var det noen som hadde vanskelig for å holde latteren tilbake, ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jo! Omtrent 90% av dem vi treffer på tur tror at Kelly er Vicky`s datter :Laugh: haha!

*ler* Når jeg gikk med Laska (husky) og Lyng i lag så var alle sikker på at det var mor og datter. Laska måtte jo være mora siden Lyng hadde ett blått øye.. Så skal det sies at Laska har mørke brune øyne;)

Forøvrig hadde det vært en flott blanding om man kunne plukke det beste fra de begge;)

Ang det med datter.. vel det er ikke første og siste gangen han er tatt for å ha vært ei tispe, sist i dag var han leonberger tispevalp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd :icon_redface:

Loppa er Chihuahua, helt klart :) Alle skriker i byen og sånn, "åååh se Chihuahua".

Simba og Nana har det egentlig aldri vært noe sånt. en dame for lenge siden som spurte om hun var en blanding av collie. Simba er enten flat, border collie eller labrador + blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten unge kalte Nirm for "bæ-bæ-hund" en gang. Så han hadde forstått det. :icon_redface: Satt i vogna si og pekte og ropte "Bæ-bæ-hund bæ-bæ-hund".

Hehe.. ja, før idag, var det en liten pjokk på halvannet år som pekte på Bianca; "Bæ, Bæ".

Faren fikk helt latterkrampe og trasket raskt forbi helt rød i fjeset.

Hørte gutten bak meg: "Jeg vil hilse på lammet".. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøtta blir kaldt alt mulig rart, ingen som ikke har rasen selv som har tatt rasen på henne enda. Hun må jo være, chi, eller en bitteliten boxervalp. Aro er det ikke særlig mange som tar feil av, annet enn at de tror alle collier er border collier. Men hadde en fryktelig påståelig fyr her som ikke trodde på at han er hanhund. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeldig mange tror at Pito er en papillon, og noen tror hun er en chi.

Har blitt spurt om hun har vært pekingneser også :D

Hehe og Twiggy bli sammenlignet med et pinnsvin.

"åååå hun ligner skikkelig på et pinnsvin" ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...