Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase skal du ikke ha?


Wheaten terrier

Recommended Posts

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar
  • 3 years later...

Jeg er sjokkert over at ingen hittil har sagt Mops! :)

Jeg kunne aldri tenkt meg Puli!

Engelsk bulldog er også en rase for min del som skulle vært utdødd... Dette er fordi jeg syns det er dyreplageri at de ikke kan føde selv!

Ellers..så! aaah! :rolleyes2: Aussie!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert over at ingen hittil har sagt Mops! :)

Jeg kunne aldri tenkt meg Puli!

Engelsk bulldog er også en rase for min del som skulle vært utdødd... Dette er fordi jeg syns det er dyreplageri at de ikke kan føde selv!

Ellers..så! aaah! :rolleyes2: Aussie!...

Haha, du synes at eb kunne vert utdødd fordi du mener det er dyreplageri at de ikke kan føde selv (noe det selvsagt er), mens du selv har mops? hah.

Vel mops er en rase jeg gjerne skulle sett enten utdødd for bikkjenes del. Eller de kunne heller fått litt lengre snuteparti, litt bedre plass til øynene og litt mindre hudfolder kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke tenkt meg mops, chihuahua, rottweiler, nepoliansk mastiff(?), yorkshire terrier, englesk bulldog eller komondor aktige hunder ;p

Kunne godt tenkt meg labrador, golden, weimaraner, papillon, spanieler, vizla, aussie, japansk spisshund, whippet, samojed, alaska husky, nova scotia duck tolling retriever og storpuddel :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selskapshunder som ikke kan brukes til noe (da mener jeg ikke pappilon/phalenè, puddel og pomeranian).

Mynder er heller ikke noe for meg. De er pene å se på, men bare det. Er også noen terriere jeg ikke knne hatt. Ellers elsker jeg hunder fra gruppe 1 og 2. Gruppe 3 har noen ålrighte hunder, det samme gjelder 4/6, gruppe 5 liker jeg, gruppe 7 liker jeg, gruppe 8 liker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke hatt bittesmå hunder, tror heller ikke jeg ville hatt kjempestore hunder. Sånn bortsett fra det så skal jeg ikke si at det finnes raser jeg aldri ville hatt, mange raser som er spennende :rolleyes2: Det er vel noe med hva jeg ønsker hund for akkurat når jeg skal ha hund som avgjør rasen tror jeg... Jeg startet med eng. springer og syntes han var flottest da :) Når jeg fikk en gjeter-mix så var han flottest og nå er det border collien som er finest. Jeg har bestilt en flatcoated retriever så nå er jeg på en helt ny type igjen, men syns også det er spennende å jobbe med forskjellige type hunder og vil derfor vente med bc nr 2 til han jeg har er gammel ;)

Men det er mange småhunder og mange store hunder jeg syns er kjempefine, men tror ikke de er noe for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som ikke vil ha Chinese crested og det ville ikke jeg heller før jeg fikk se de på nært hold. Se på den her f.eks! Er ikke den nydelig! Er vel den eneste rasen jeg ville hatt om jeg måtte hatt en liten en! chinesecrestedrz2.th.jpg

Tilbake til topic, så skulle jeg ikke ville hatt Shar Pei.. Ser jo ut som en evigvarende oppsvulmet nese på stakkarene :rolleyes2: Heller ingen overaktiv jakt hund og ikke en liten "gneldrebikkje" hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spisshunder, rett og slett for jeg syns de er stygge og lite tiltalende.
Så dermed har du en Pomme? :rolleyes2:

Uansett. Er flere raser jeg overhode IKKE vil ha, enn de jeg faktisk kunne tenke meg.

Men jeg kan jo nevne noen;

Elghund

Mynder (bortsettfra Irsk Ulvehund og Whippet)

Blodhund

Nakenhunder

Basset

Corgi

Beagle

Amerikansk Vannspaniel

Pomeranian

Støver

Phalène

Puddel

Chow Chow

Buhund

Terrier (bortsettfra Border, Cairn, Schnauzer, Wheaten, JRT/PJRT, Staffe)

K.C. Spaniel

Fuglehunder (bortsettfra Labbe, Flat, Weimaraner)

Schäfer

Shih Tzu

Komondor

Pekingeser

Bulldog

Dachs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spisshunder

Ingen terriere eller schnauzere (med unntak av staffe, men denne blir egentlig og utelukket for jeg orker ikke ha en hund som har stor sjanse for å ikke gå overens med andre)

Ikke puddel

Ingen hunder mindre enn beagle

Ingen utpregede jakthunder... men elsker gordon setter, har hatt det :wub:

Ikke boxer

ingen miniatyrhunder

Ja... egentlig mange jeg ikke ville hatt, men også mange jeg vil ha... selv om det kanskje bare er 5-6 som er aktuelle å faktisk gå videre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann. Ja, dette var nesten tre år siden ser jeg. Godt jeg ikke har endret mening nevneverdig siden den gang. Pekingneser er fortsatt fotvarmer for min del - jeg kan rett og slett ikke se hunden i de dyra der. Hunder skal kunne brukes til noe, man skal kunne være aktiv med dem. Jeg kan ikke se for meg at en pekingneser skal klare å gå tre timer tur i skauen.

Ellers liker jeg småraser, men kan ikke ha det til mitt bruk, i alle fall ikke ennå. Med småhunder tenker jeg på raser som ligger under 15-20 kg. Når jeg blir gammel og ikke lenger vil ha en sprettball på 20 kg, kan jeg gjerne gå for f.eks. en liten sprettball, löwchen.

Jeg har aldri hatt sansen for hunder med mye hud (shap pei, napolitansk mastiff o.l), men det går mest på det estetiske - en hund må være sunn og lett i kroppen for at den skal falle i smak for meg. jeg synes ikke det ser sundt ut med overflødig hud og svært tung kropp (selv om jeg vet at shar pei kan være rimelig lett i kroppen).

Typiske siklehunder er jeg ikke veldig begeistret for - jeg foretrekker stramme lepper. Hehe.

Rasen drever, og i og for seg andre harehunder, har aldri tiltalt meg. For meg blir de kjedelige rent utseendemessig.

Visse typer småhunder og retrievere er også kjedelige. Eksempelvis golden retriever og tibetansk spaniel.

Etter all sannsynlighet kommer jeg aldri til å ha en korthåret hund, kanskje heller aldri en hund som røyter. Mye på grunn av hensyn til familien, men også fordi jeg digger å slippe hår over alt og fordi jeg generelt har en forkjærlighet for krøllerter og raser med masse pels uten underull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken hund skal du garantert ikke ha? Hvilken står aller nederst på din liste?

Neinei hunder får meg er, Bayersk viltsporhund og Dvergschnauzer typene,Pekingeser,mops,king charles spaniel, saluki, Toy pudde. Har en rekke andre hunder jeg også ikke ville hatt,listen er lang.hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...