Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase skal du ikke ha?


Wheaten terrier

Recommended Posts

Vet ikke helt..

Bull dog er så nusse, men tror ikke jeg kunne greid å hatt en. de er så store.. ser ut som de har vanskelig for å bevege seg.. en jeg møtte hadde så problemer med å vakse seg bak.. ååå.. det så ut som den hadde vondt allså...

Peruviansk nakenhund. Nei.. søt, men for mye hud..

Samme med Inca Hairless.. grunnen sies i navnet!

Kunne hatt nakenhund, men liker bedere powder puff da..

Blod hund er ikke helt meg...

Ja det var da noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Kunne aldri verden hatt en Pekingneser! Nei fysj og fy..

Andre raser jeg ikke vil ha; diigre mastiffer, små raser som Chi, mange av terrierene, jakthunder av stresset sort.

Liker for eks. ikke så godt de små terrierene. Syns de er gneldrete og sta.. :oops: Hehe.

Og til slutt; GOOOO PUDLER!! :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tini bjeffer sjeldent...

er litt sta.. men det er ikke mye.. Har ikke så mye av terriern i seg.

Boston terrier.. er ikke noe spess terrierhund..

En hund blir gneldrete hvis man gjør den til en..

Boston Terrier liker jeg. :D

Tenker mer på Yorkie og slike som ofte eies av folk som ikke kan noe om hund. Og også med tanke på størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en puddel hadde aldri passet ilag :D . Har ikke noe med puddelen senerelt å gjøre, men med min egen personlighet. Jeg skal ha en hund som paser meg slik som st.barnharden bege to er like late og sofa dyr for og si det på den måten, måle mitt er å bli en aktiv person med god hjelp av hunder. Hunder skaper jo selvtilit og sikerhet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har innbilt deg noe så inni gamperæva teit? Hehe... neida.. mange av myndene trenger å løpe, men man kan jo fint holde dem uten at de må jage deg rundt på lekeplassen for å trimmes :D

Jeg sier jo ikke at hver mynde er sånn, og hvert individ :roll: Men jeg har lest en plass, at noen mynder som har blitt brukt til smådyrjakt eller veddeløp har stort jaktinstinkt og kan finne på å jage hvis man går i skogen...

Jeg vet ikke om det er 100% rett, men det er det som har vært mitt inntrykk av noen mynder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRANSK BULLDOGG! fytti h.. den er stygg! Ellers kunne jeg ikke ha tenkt meg kjedelige terriere (sånn typiskt,kjedelig terrier utseende). Og jakthunder( settere, pointer, breton), og små hunder som chi og gamle- dame- hunder.(pekineser,dachs, bichon frise, ludehund osv) Ikke nakenhunder eller siklende, tunge mastiffer. Ikke puddel, labrador eller sånn "fang-hunder" ala cocker spaniel og papillion,pomme og andre små hunder. Ikke border collie eller den type stress hunder. Ikke små muskelbunter som amstaff. Ikke polarhunder.

Ja dette var litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRANSK BULLDOGG! fytti h.. den er stygg! Ellers kunne jeg ikke ha tenkt meg kjedelige terriere (sånn typiskt,kjedelig terrier utseende). Og jakthunder( settere, pointer, breton), og små hunder som chi og gamle- dame- hunder.(pekineser,dachs, bichon frise, ludehund osv) Ikke nakenhunder eller siklende, tunge mastiffer.  Ikke puddel, labrador eller sånn "fang-hunder" ala cocker spaniel og papillion,pomme og andre små hunder. Ikke border collie eller den type stress hunder. Ikke små muskelbunter som amstaff. Ikke polarhunder.  

Ja dette var litt.

Hihi. Ulvehunden unslapp :D (kanskje dumt å minne deg på det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRANSK BULLDOGG! fytti h.. den er stygg! Ellers kunne jeg ikke ha tenkt meg kjedelige terriere (sånn typiskt,kjedelig terrier utseende). Og jakthunder( settere, pointer, breton), og små hunder som chi og gamle- dame- hunder.(pekineser,dachs, bichon frise, ludehund osv) Ikke nakenhunder eller siklende, tunge mastiffer.  Ikke puddel, labrador eller sånn "fang-hunder" ala cocker spaniel og papillion,pomme og andre små hunder. Ikke border collie eller den type stress hunder. Ikke små muskelbunter som amstaff. Ikke polarhunder.  

Ja dette var litt.

¨

Det må jeg si, det var mange du ikke likte! :-o

Må jo si at det var noen merkelige kommentarer da. Cocker spaniel og papillon er fang-hunder? hoho :D Cocker spaniel er en jakthund og papillon er kanskje den mest aktive miniatyrhunden. Jaja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRANSK BULLDOGG! fytti h.. den er stygg! Ellers kunne jeg ikke ha tenkt meg kjedelige terriere (sånn typiskt,kjedelig terrier utseende). Og jakthunder( settere, pointer, breton), og små hunder som chi og gamle- dame- hunder.(pekineser,dachs, bichon frise, ludehund osv) Ikke nakenhunder eller siklende, tunge mastiffer.  Ikke puddel, labrador eller sånn "fang-hunder" ala cocker spaniel og papillion,pomme og andre små hunder. Ikke border collie eller den type stress hunder. Ikke små muskelbunter som amstaff. Ikke polarhunder.  

Ja dette var litt.

Ohh. Chow chow'en unnslapp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleariel: Det er få som bruker disse små miniatyrhundene til jakt og aktiviteter.Og cocker spaniel. De alle fleste får seg dem for selskap og kos. Jeg kaller det fang hunder, fordi de er store nok til å ligge i fanget og det er det de fleste har dem for. :D For selskap og kos. Du er vel enig i det? Selv om kanskje du ikke bruker hunden din til det. Ikke noe negativt i det. Skjønner godt de som har det :P

Blir litt mye å ramse opp 400 raser hehe. Ja det er mange raser jeg ikke kunne ha hatt. Er veldig kresen.

Taz: Når det gjelder Chow, så er de bamsete og koselige, men kunne ikke hatt en selv tror jeg. Så mye pels. Er det ikke mye tid som går i pelsstell? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke hatt en terrier... Ikke pga. utseende!!!

Men lurer...hvorfor vill nesten ingen ha puddel [-X ? Ingen puddler jeg har møtt er gneldrete.. Moren til Felix er den roligste hunde jeg noen gang har møtt så... Du trenger jo ikke klippe dem i løveklipp...selv om jeg personelig begynner å synes den er fin! Men liker ikke at man klipper to sånne dotter bakpå rompa!!!!uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha puddel fordi jeg ikke syns den appelerer til meg utseendet messig. Det er jo flotte og intelligente hunder, det er ikke det! Men i mine øyne er de litt kjedelige, eller vet ikke hva jeg skal si..Er vel på samme måte som med labrador. Man legger ikke merke til de, fordi de er litt kjedelige i utseendet.. Kongepuddler er finere, for jeg liker større hunder. Men de har nok fått et dårlig ryte på seg pga. frisyrene tror jeg. Litt synd det da. :P Så en sort kongepuddel på kaia her om dagen. hadde sånn morsom lugg i pannen og en dott på halen. Og slike gorilla føtter. :P Hehe. Så feminin ut, så syns det passa litt dårlig når det var en hannhund.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt :

-Elghund (Ellers takk)

-Støver-rasene (Jeg jakter verken hare eller rådyr ..)

-pomeranian (Altfor mye dill dall, pels og æsj)

-Papillon (Langhåra liten ball.. Søte, men ...nei)

-Puddel (Flotte gemytt messig, bruks messig, men ser ikke ut )

-Mastiff/dogge-rasene (For store, tunge, vanskelig å jobbe med)

Her er de jeg VIL HA:

-Alaska Malamute

-Siberian Husky

-Dobermann (Hatt to før)

-Chihuahua (Råtøff lite monster av en hund, korthår selvsagt)

-Dverg pincher (Stor hund i liten kropp)

-Saluki (Vakrere mynde finner du ikke.. tror jeg)

-Irsk ulvehund (Så store og flotte, og så bedagelige familiehunder)

-Australien Shepherd (Tøffere versjon av border collie, med finere utseende)

-Nova Scotia Duck Tolling Retriever (Fordi jeg trener jakt og apport av fugl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleariel: Det er få som bruker disse små miniatyrhundene til jakt og aktiviteter.Og cocker spaniel. De alle fleste får seg dem for selskap og kos.

Hehe nå MÅÅÅ jeg bare komentere. Hvis en kjøper seg en cocker og ikke aktiviserer dem så tror jeg de vil løpe ned veggene. Det er en utrolig aktiv rase.

Og det at få bruker små hunder til aktiviteter og jakt er feil! Dachs hunder må ha jakt premiering for å bli utstillings champion. Og hvilke hund egner seg bedre til agility,lydighet osv enn de lettlæerne rasene papillon og pomme?

Mange bruker pommer i agility (inkl jeg) og LP er sikkert noe av det lureste en kan bruke pomme til De er så utrolig lettlærte. Jeg bruker i gjennomsnitt 10 minutter på å få pito til å fatte pointet når jeg lærer henne noe. Og "Mini" på dette forumet bruker pommen sin i blodspor og på kurs fikk den komentaren "ett naturtalent"....Så det at få bruker småhunder til noe er fordi at de kanskje har samme oppfattelse på dem som deg? De lar dem ikke få sjangsen [-X

Det at småhunder er "fang-hunder" er like ille som at vi skal kalle rottiser og dobermann for aggressive dyr. Og det vet jo dere dobermann eier mo at ikke er sant at de er :D

Jeg MÅTTE bare komentere :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja klart du må kommentere :cry: Ja de seriøse hundeeierne vet hva deres hund er god for og bruker de til det. Men ingen jeg kjenner eller vet om har skaffet seg papillion eller pomme hvis de skal trene bruks.Eller en cocker til jakt. Det finnes unntak, men jeg ser nok den typen mennesker som skaffer seg de små hundene, og det er flest eldre damer eller jenter som går å bærer de i armene sine eller går i byen og rusler. Det samme med dobbermann, det er mange tatoverte, "tøffe" ungdommer (gutter) som går rundt med en slik rase. Klart folk blir skeptisk! De vet jo ikke egentlig hvordan rasen er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...