Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordenstam?


Cavalier&Collie

Hva synes du om Nordenstam?  

50 stemmer

  1. 1.

    • Super metode!!
      7
    • OK
      9
    • Vet ikke så mye om det ..?
      15
    • Nææh ...
      11
    • NEI!! Hundeplageri ;0(
      8


Recommended Posts

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar

Jepp! Øystein Ødegård med Leo var en knallekvipasje og både hund og fører koste seg i ringen! De scoret høyere enn de fleste på alle øvelsene, men uheldigvis ble det bom på apportering med dirigering og de endte opp med en 5'er på den :cry: Men de fikk en 2. plass i nm da! :lol:

(Selv om jeg syntes de fortjente den 1. plassen :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva jeg er jeg.. Det er frustrerende  :)  For det gjør meg veldig usikker i treningen og hva jeg vil mene... Det er alltid problemet mitt, jeg kan se en sak så altfor godt fra mer enn èn side :)

Jeg er visst ikke den eneste som ikke vet helt hvilken treningsmetode jeg skal bruke... Men jeg tror egentlig sånn jeg trener nå, er vel positiv forstrekning og negativ straff, hehe, ikke vet jeg... Men bruker ihvertfall positiv forstrekning og aldri straff under trening.

Men tror ikke tre forskjellige hunder kan trenes på helt samme måte med en metode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vicky, har du svart på dette spørsmålet? Eller er det bare jeg som ikke har fått det med meg?

skal svare jeg vettu :) hunden kan surre den, og da må du være flink leder og si at dette ikke tollereres :) det er leders feil om den surrer, for da har ikke leder vært flink nok til å korrigere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal svare jeg vettu :) hunden kan surre den, og da må du være flink leder og si at dette ikke tollereres :) det er leders feil om den surrer, for da har ikke leder vært flink nok til å korrigere

Men enn skal jo ikke straffe, for det er jo ikke hunden sin feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men enn skal jo ikke straffe, for det er jo ikke hunden sin feil.

når hunden gjør feil og den vet det skal du være god leder å si ifra :) det er hva en rettferdig leder er. det hjelper ikke å være dumsnill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg er dumsnill for jeg ikke straffer med Klypp i øret osv??

Klikkertrening er ikke latterlig, du har selv sagt det..

Du skryter hele tiden av Handler91, og hun klikkertrener..

Du har så delte meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg er dumsnill for jeg ikke straffer med Klypp i øret osv??

Klikkertrening er ikke latterlig, du har selv sagt det..

Du skryter hele tiden av Handler91, og hun klikkertrener..

Du har så delte meninger.

du er ikke dumsnill, det kommer veldig ann på situasjonen vettu. jah... jeg kan mene at en er flink til å trene, men jeg mener de gode resultatene ikke kommer av klikker trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er ikke dumsnill, det kommer veldig ann på situasjonen vettu. jah... jeg kan mene at en er flink til å trene, men jeg mener de gode resultatene ikke kommer av klikker trening.

Så Handler91 får sine gode resultater fra??

Nordenstam?? Hun bruker jo klikkeren. (Innlæring osv) så jeg går ut ifra at det er klikkertreningen som gjør det.

Greit nok, hun er en veldig flink trener.. Men klikkertreningen hjelper også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Handler91 får sine gode resultater fra??

Nordenstam?? Hun bruker jo klikkeren. (Innlæring osv) så jeg går ut ifra at det er klikkertreningen som gjør det.

Greit nok, hun er en veldig flink trener.. Men klikkertreningen hjelper også.

det tror ikke jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikkeren sørger for ros til rett tid :)

Og om jeg ikke har misforstått klikkertrener hun ved å la hunden finne ut hva den skal gjøre også?

Hihi.. Du har så rett. :)

Oi, var ikke jeg som skulle svare på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om jeg ikke har misforstått klikkertrener hun ved å la hunden finne ut hva den skal gjøre også?

var den til meg? :) Ja, jeg lar Cita servere meg en rekke atferder og så klikker jeg når hun utfører den riktige. Altså operant læring :) hun finner selv ut hva hun skal gjøre for å oppnå f.eks godbiten/leken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...