Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordenstam?


Cavalier&Collie

Hva synes du om Nordenstam?  

50 stemmer

  1. 1.

    • Super metode!!
      7
    • OK
      9
    • Vet ikke så mye om det ..?
      15
    • Nææh ...
      11
    • NEI!! Hundeplageri ;0(
      8


Recommended Posts

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar

vi har stemme :)

Jeg bruker begge deler med Aro... Ca 1/2 år siden jeg startet med klikkeren, og stemmen ble brukt før det. Synes Aro lærer fortere nå en da jeg brukte korrigering...

Klikketrenere bruker også stemmen, og de krever noe av hunden sin :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til deg Vicky: Viss/når du lærte inn hunden å lukke skuffen hvordan gjør/gjordet du dette?

gjør skuffen morsom, og bruker godbit som belønning :) så enkelt er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg vil gjerne ha en detaljert forklaring på hvordan DU eller en annen Nordenstam trener vil lære inn hunden å lukke en skuff med snuten :)

det blir ganske likt klikkeliklikk det. rose ved rett adferd :D vis skuffen, bruk gjerne en godbit eller leke. på Vicky tar jeg bare f.eks labben og viser at sånn skal hun gjøre, derretter prøver hun så får hun godbit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å åpne skuffen, hente en ting i den, apportere tingen og lukke skuffen igjen?

det blir på samme måte som jeg lærte Vicky å hente leke i lekekassa og lukke den.

Jeg legger en leke hun gjerne vil ha oppi, så lar jeg henne finne ut hvordan man får den ut. derretter tar jeg leka så peker jeg på skuffen å sier: "den da?" så må hun lukke den før hun får leka, så får hun leke og ros ved rett adferd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på nordemstrand sin side, og der var det bilde av hunder som hoppet gjennom brennende hinder. :-o Er dette vanlig kost på kursene eller? :) hehe, eller er det bare sirkustriks? :wink: kanskje du vet vicky?

hvis man spør lærer han det bort om du ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ingen vits å begynne å krangle [-X

Skjønte hva Nordenstam var nå. Etterhvert skal jeg skifte, men jeg vet ikke hva jeg bør velge :?

Hvis du skal trene med en Cavalier, så bør du unngå Nordenstam på det mest negative. Cavalierhunden er ofte like "myk" som Sheltien. Min erfaring med denne rasen er iallefall veldig positiv.

Selv har jeg trent lydighet og hatt lydighetskurser for 2 forskjellige klubber siden 1992. Jeg er utdannet Instruktør gjennom NKK. Her brukte vi bøkene Din Hund og Din hund fortsetter som lærebøker.

La meg nå også si at jeg har selv hatt både Schæfer og Newfoundlender tidligere som jeg også gikk på lydighetskurs med.

Den mest skremmende opplevelsen jeg har hatt når det gjelder lydighet var da Instruktøren mente at min Schæfer lærte for "sakte" og ville sette på henne dressurbånd. Jeg kan love dere at jeg satte meg på bakbeina og bestemte meg der og da å bli en mye bedre Instruktør enn ham.

Det vil jeg med frekkhet påstå at jeg har blitt. INGEN får love til fysisk å sraffe hunden sin hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du da om hunden (som min noen ganger, om du skulle hatt meg og min hund på kurs) blir helt rabiat (er ikke så ofte nå heldigvis), er så vidt det går å holde henne rolig for hun vrir seg som en ål, om du går fra henne dilter hun etter og napper og biter i buksebeinet, prøver jeg og straffe henne (noe som jeg helst unngår, og vil gjøre sjeldnere og sjeldnere) godtar hun det ikke og når jeg slipper henne hopper hun på meg igjen... :? Gode råd du kan gi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du da om hunden (som min noen ganger, om du skulle hatt meg og min hund på kurs) blir helt rabiat (er ikke så ofte nå heldigvis), er så vidt det går å holde henne rolig for hun vrir seg som en ål, om du går fra henne dilter hun etter og napper og biter i buksebeinet, prøver jeg og straffe henne (noe som jeg helst unngår, og vil gjøre sjeldnere og sjeldnere) godtar hun det ikke og når jeg slipper henne hopper hun på meg igjen... :? Gode råd du kan gi?

Jeg har hatt en del Wheaten Terrier på kurs, og min erfaring med dem er at de er så utrolig glade og har enorm energi. Stemmer ikke dette?

Slik du beskriver din hund, så minner hun meg veldig om den glad Wheaten jeg hadde på kurs for 2 år siden. Rådet jeg den gang ga, var at eier skulle trene hunden slik at den måtte bruke hodet. F.eks. å legge en godbit under en skål/gryte slik at hunden må løse oppgaven med å får frem godbiten.

Hvor gammel er hunden din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, min hund er akkurat som hennes... når hun først klikker er hun total gal, og hun gir seg ikke før det får ordentlige konsekvenser. Drit vanskelig å vite hva jeg skal gjøre med det.. Det er for det meste broren min det går utover, og kun når jeg ikke er der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal trene med en Cavalier, så bør du unngå Nordenstam på det mest negative. Cavalierhunden er ofte like "myk" som Sheltien. Min erfaring med denne rasen er iallefall veldig positiv.

Selv har jeg trent lydighet og hatt lydighetskurser for 2 forskjellige klubber siden 1992. Jeg er utdannet Instruktør gjennom NKK. Her brukte vi bøkene Din Hund og Din hund fortsetter som lærebøker.

La meg nå også si at jeg har selv hatt både Schæfer og Newfoundlender tidligere som jeg også gikk på lydighetskurs med.

Den mest skremmende opplevelsen jeg har hatt når det gjelder lydighet var da Instruktøren mente at min Schæfer lærte for "sakte" og ville sette på henne dressurbånd. Jeg kan love dere at jeg satte meg på bakbeina og bestemte meg der og da å bli en mye bedre Instruktør enn ham.

Det vil jeg med frekkhet påstå at jeg har blitt. INGEN får love til fysisk å sraffe hunden sin hos meg.

har fulgt med på mange Shelties og Cavalierer på treninga, og det er jammen skikkelige Nordenstam hunder!! Disse hundene er de som nesten funker best med N. Har en som kom helt opp i eliten på under 2 år som kun trente Nordenstam :D og denne ble jammen tøff :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fulgt med på mange Shelties og Cavalierer på treninga, og det er jammen skikkelige Nordenstam hunder!! Disse hundene er de som nesten funker best med N. Har en som kom helt opp i eliten på under 2 år som kun trente Nordenstam :D og denne ble jammen tøff :D

Før jeg eventuelt går inn i en diskusjon med deg, hadde det vært fint om du forteller hvor lang erfaring du har med både hund og trening:-). Selv er jeg ganske nær 50 år og har hatt hund siden jeg var 6 år gammel. JEg har vært NKK instruktør siden 1994, men har fungert som lydighetsinstruktør siden 1990. Stort sett har jeg 2 lydighetskurs i året med ca 8 deltakere på hvert kurs. Har alle raser på kurs + blandingshunder. Mener selv jeg er kvalifisert til å seriøst diskutere lydighetstrening. La meg også fortelle deg at Sheltier er slett ikke Nordenstamhunder. De går mye bedre og gladere i med andre treningsmetoder. Jeg har også trent på Nordenstam sin måte i min tidlige karriere som instruktør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder du kurs selv altså? Ikke med i noen hundeskole-ting?

Du er hjertelig velkommen til å hilse på meg og Silje den 6. september. Da starter jeg nemlig et nytt lydighetskurs på Sandnes. Det hadde vært kjempekjekt å treffe deg "live"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...