Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordenstam?


Cavalier&Collie

Hva synes du om Nordenstam?  

50 stemmer

  1. 1.

    • Super metode!!
      7
    • OK
      9
    • Vet ikke så mye om det ..?
      15
    • Nææh ...
      11
    • NEI!! Hundeplageri ;0(
      8


Recommended Posts

fordi det blir gjort på feil måte. Det er ikke sikkert at det å ta henne hjelper! det er mulig man må prøve å ta henne rolig ned, og finne på noe annet. men jeg ville først prøvd å ta det. Men du må ta hunden når den tenker på å gjøre det, ikke når den gjør det.

Hva får deg til å tro at jeg straffet på feil tidspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar
Men du må ta hunden når den tenker på å gjøre det, ikke når den gjør det.

Og hvordan skal man vite når hunden tenker på å gjøre noe? Det vet du jo ikke, du er ikke GUD!

Når man trener etter klikkertreningsprinsippene konsentrerer man seg om det man ser, man menneskeligjør ikke hunden og prøver å finne ut hva den tenker inni hodet sitt. For det er helt meningsløst.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, den eneste desperate her er vel deg astrid! du kalte netopp klikkere for en saueflokk! og hvordan i all verden du klarer og sno deg unna spørsmål som rakker ned på nordenstam, det er desperat og ALLE ser det!! slutt og tru at du vet så mye bedre enn feks. ingvild når det gjelder tinka! Det er du ikke! du kjenner henne ikke i det hele tatt! og hvordan i all verden vet man når hunden tenker på og stjele! visst feks. tinka ligger på plassen sin og tenker, nå skal jeg stjle mat! og reiser seg , hvordan i ******skal ingvild da vite om hun skal stjele mat eller gjøre noe annet?! du har sikkert et fornuftig svar på det og du, flinke deg! griet nokk, du og hunden din har nådd alngt og ER flinke, men ikke gå rundt og tru at du kan rakke ned på andre på den måten der!! :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... lang diskusjon..

Men det jeg blir ekstra, ekstra forbanna på er når Astrid sier at man ikke oppnår 200 p i klasse 1 eller 2 ved bruk av klikker. Hva **** er det for noe?! Når jeg går LP med Cita er hun rask og glad, og utfører øvelsene mer enn gjerne!

På leiren ble veldig mange positivt overrasket over hvor rask og fornøyd Cita var i LP. Vi fikk veldig mange tilbakemeldinger om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan skal man vite når hunden tenker på å gjøre noe? Det vet du jo ikke, du er ikke GUD!

Når man trener etter klikkertreningsprinsippene konsentrerer man seg om det man ser, man menneskeligjør ikke hunden og prøver å finne ut hva den tenker inni hodet sitt. For det er helt meningsløst.. :)

man må lære seg å lese hunden. Når man kan det ser man når hunden er i ferd med å finne på tullball

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... lang diskusjon..

Men det jeg blir ekstra, ekstra forbanna på er når Astrid sier at man ikke oppnår 200 p i klasse 1 eller 2 ved bruk av klikker. Hva **** er det for noe?! Når jeg går LP med Cita er hun rask og glad, og utfører øvelsene mer enn gjerne!

På leiren ble veldig mange positivt overrasket over hvor rask og fornøyd Cita var i LP. Vi fikk veldig mange tilbakemeldinger om det...

men du trener ordentlig!! du trener seriøst, og de fleste får det ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi du ikke fikk resultater

Så det er en umulighet altså at det hadde noe å gjøre med det at Tinka ikke bryr seg om hva slags oppmerksomhet hun får, så lenge hun får det?

Hvorfor ble hunden min verre - altså gjorde det mere - når hun fikk straff enn når hun ikke fikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du trener ordentlig!! du trener seriøst, og de fleste får det ikke til.

Ja, så vi andre vaser bare rundt å tror vi skal få det til, men i virkeligheten så trener vi ikke seriøst i det hele tatt, bare diller rundt med hunden!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du trener ordentlig!! du trener seriøst, og de fleste får det ikke til.

Men da ser du jo at klikkertrening er bra, det er effektivt og det er moro, bare man gjør det riktig. Benedicte får det til, fordi hun er flink og har mye trening. Selv om noen ikke får det til, så betyr ikke det at metoden er dårlig. Og klikkertrening er slett ikke så enkelt som du skal ha det til Astrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg mener også det er mye tull ute å går. Sånn trening som Benedicte driver med respekterer jeg på det varmeste. Hun har vist at hun virkelig er flink :) jeg har sett en poengsum, og henne i aksjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se på de på landslaget da f.eks. sier de trener klikker, men på trening tar de hundene. Dette så en jeg kjenner som trener sammen med dem

Hvordan kan du snakke i flertall på den måten der? Tror ikke de som trener klikker og IKKE tar hundene sine hadde blitt særlig glad for å høre at du snakker sånn om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit det Kristina :) Jeg ser du sliter med det mange klikkere sliter med. det å skjønne at det ikke alltid funker å prakke på andre metoder på Nordenstammere ;) dette var et tåpelig sitat skrevet i desperasjon høres det ut som for meg. Beklager at du føler deg dårlig med det, men jeg har min egen mening ;) er ikke som resten av saueflokken.

La oss se i ringen sier jeg av en grunn: det er det som teller mest for meg :P Det er der man ser de virkelige resultatene. ;) Jeg mener selv og dommere mener jeg gjør en god jobb med treningen :P det eneste de mener er negativt er at jeg blir så over nervøs på konkuranse... men ellers mener de jeg gjør en kjempe jobb ;) og det vil jeg fortsette å tro, for det gleder meg at jeg kan hjelpe andre og at folk mener jeg gir inspirasjon. det har jeg fått høre av fler på min alder ;) syns deres glede er det beste

jeg prøver ikke misjonere deg, jeg bare prøver å få ut hvor dumt noen av argumentene dine høres ut. Det handler ikke hvor bra du gjør det i ringen, jeg veit at vicky er flink, men det handler om hvordan du uttaler deg om ting, og ror deg vekk fra temaet.

Resultater i ringen er ikke de virkelige resultatene. Hadde jeg ønske å komme i kl 3 i lydighet så hadde jeg valgt en annen rase :wink: De virklige resultatene for meg er å ha en glad, ivrig og lydig hund (til mitt formål)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil ha i pose og sekk: en glad og lykkelig hund, og en som gjør det godt i ringen. Konkuranse trening er det som interesserer meg mest, og jeg vil selvsagt ha en glad hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle sett på Bjerke under nm.

1. Jeg holdt hele tiden øve med Øystein når han varmet opp Leo... Man kunne se på ekvipasjen hvem som var trent positivt og hvem som ikke var det. Hundene jobbet i glede og tok hele tiden kontakt med eier. Vanskelig å beskrive det her og nå, men når man ser disse hundene i aksjon, så kan man se at hundene elsker det.

Det er disse små detaljene, men de belønnet alle hundene, lekte og gav godbiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle sett på Bjerke under nm.

1. Jeg holdt hele tiden øve med Øystein når han varmet opp Leo... Man kunne se på ekvipasjen hvem som var trent positivt og hvem som ikke var det. Hundene jobbet i glede og tok hele tiden kontakt med eier. Vanskelig å beskrive det her og nå, men når man ser disse hundene i aksjon, så kan man se at hundene elsker det.

Det er disse små detaljene, men de belønnet alle hundene, lekte og gav godbiter.

faktisk så så jeg at det var noen hunder der som var trent med negativ forsterkning å. men de fikk i gjennomsnitt en 7 i en øvelse. Hundene hadde ikke kontakt med eier, hadde hodet senket, var passive og treige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Astrid, hvorfor fortsetter Tinka å nappe, ri og hoppe enda mer når hun faktisk ble straffet rett for det? Det er det som er spørsmålet :cry:

Svarer på dette eg også :wink: Grunnen til at Tinka fortsetter og hoppe, ri osv etter at hun er blitt straffet på det, er fordi at personen ikke når igjennom med henne, det må slåest hardt ned på, sånn at EN beskjed er nok, og det skal være nok til at det ikke skal gjenta seg! Men det kan også være som Astrid sa at det blir gjort på feil måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faktisk så så jeg at det var noen hunder der som var trent med negativ forsterkning å. men de fikk i gjennomsnitt en 7 i en øvelse. Hundene hadde ikke kontakt med eier, hadde hodet senket, var passive og treige.

Ja, du har rett... Faktisk... Husker du at jeg kommenterte den ene ekvipasjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har rett... Faktisk... Husker du at jeg kommenterte den ene ekvipasjen?

ja jeg husker det. og hunden gikk med senket kropp som om den var redd for å bli tatt når som helst. Ingen logring eller noe. Mens Leo, han gjorde det med glede, for han visste at han fikk belønning etterpå :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer på dette eg også :wink: Grunnen til at Tinka fortsetter og hoppe, ri osv etter at hun er blitt straffet på det, er fordi at personen ikke når igjennom med henne, det må slåest hardt ned på, sånn at EN beskjed er nok, og det skal være nok til at det ikke skal gjenta seg! Men det kan også være som Astrid sa at det blir gjort på feil måte..

enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...