Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordenstam?


Cavalier&Collie

Hva synes du om Nordenstam?  

50 stemmer

  1. 1.

    • Super metode!!
      7
    • OK
      9
    • Vet ikke så mye om det ..?
      15
    • Nææh ...
      11
    • NEI!! Hundeplageri ;0(
      8


Recommended Posts

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar

Ikke vri ordene mine da :D Skolen mener ikke det :) I dette tilfellet ble nok instruktøren litt overivrig og ikke helt trent på hvordan man rykker i båndet og hvor hardt. Grøss og gru får ikke håpe noen skoler tenker så negativt :lol:

skolen mener ikke man skal skade hunden.

Og jeg mener ikke at det er feil at du forteller om erfaringen din, men du sa at du ville ikke sette igang diskusjon med meg før du visste hvor lang erfaring jeg hadde.. det var bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite forslag!

Kan ikke alle dere som er for rykking i båndet ha en "rykke-i-båndet-dag", hvor dere møtes og har på dere selv halsbånd og line og rykker i hverandres bånd?

Så kan vi andre få høre etterpå hva dere synes om metoden etter at dere har prøvd den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hjertelig velkommen til å hilse på meg og Silje den 6. september. Da starter jeg nemlig et nytt lydighetskurs på Sandnes. Det hadde vært kjempekjekt å treffe deg "live"

Hadde vært kjekt å treffe dere også, men på tirsdager er det hundetreff... Men kanskje vi kan treffes for å gå tur en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite forslag!

Kan ikke alle dere som er for rykking i båndet ha en "rykke-i-båndet-dag", hvor dere møtes og har på dere selv halsbånd og line og rykker i hverandres bånd?

Så kan vi andre få høre etterpå hva dere synes om metoden etter at dere har prøvd den selv.

Virkelig bra :) , men husk å "spørre" hundene først om de har lyst til å være med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært kjekt å treffe dere også, men på tirsdager er det hundetreff... Men kanskje vi kan treffes for å gå tur en gang?

_________________

Aro, en RR på 2 år

Shaylee, Norfolken som kommer i oktober

Ny nettside!!!

Det hadde vært kjempekjekt. Silje, jeg og noen til går stort sett alltid tur sammen på fredager. Men det jeg også vet, er at det er ringtrening på Trones Skole, Sandnes hver søndag kl 1800. Koster 20,- pr. trening. Stemmer ikke det Silje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig bra :) , men husk å "spørre" hundene først om de har lyst til å være med :)

jeg rykker ikke i båndet ;) jeg har nulltolleranse for draing, så da blir det et nei eller et lite klyp i øret.Men min hund drar aldri så det er jo greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært kjekt å treffe dere også, men på tirsdager er det hundetreff... Men kanskje vi kan treffes for å gå tur en gang?

_________________

Aro, en RR på 2 år

Shaylee, Norfolken som kommer i oktober

Ny nettside!!!

Det hadde vært kjempekjekt. Silje, jeg og noen til går stort sett alltid tur sammen på fredager. Men det jeg også vet, er at det er ringtrening på Trones Skole, Sandnes hver søndag kl 1800. Koster 20,- pr. trening. Stemmer ikke det Silje?

Jepp, det stemmer! (vi begynner vel snart i Havanna senteret men)

Jeg har invitert anne og den nye valpen Shaylee dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scarlet: Hvem klasse er du i i lydighet?

Hei Astrid. Nå er jeg blitt for "gammel" til å gå konkurranser :) . Da min Zita levde var jeg nok mye mer aktiv. Å komme høyt opp i klasser har egentlig aldri vært prioritert. Jeg storkoser meg mer når jeg får jobbe med andre som har slike vyer ;) . Traff en av mine gamle elever her om dagen, og hun kunne fortelle meg at hun nå var i Elite. Jeg setter mer pris på det at hun har klart, enn at jeg skulle nå dit selv :) Dette er ikke så lett å forklare, men jeg vet du hadde forstått hvis du hadde kjent meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Astrid. Nå er jeg blitt for "gammel" til å gå konkurranser :) . Da min Zita levde var jeg nok mye mer aktiv. Å komme høyt opp i klasser har egentlig aldri vært prioritert. Jeg storkoser meg mer når jeg får jobbe med andre som har slike vyer :P . Traff en av mine gamle elever her om dagen, og hun kunne fortelle meg at hun nå var i Elite. Jeg setter mer pris på det at hun har klart, enn at jeg skulle nå dit selv :) Dette er ikke så lett å forklare, men jeg vet du hadde forstått hvis du hadde kjent meg ;)

selvfølgelig er jeg helt enig ;) har to stk hos meg nå som konkurerer elite. Morro å se andre gjøre det bra :P Men hvorfor har du ikke lyst til å konkurere?? Det er jo knallmorro å komme opp i høyden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite forslag!

Kan ikke alle dere som er for rykking i båndet ha en "rykke-i-båndet-dag", hvor dere møtes og har på dere selv halsbånd og line og rykker i hverandres bånd?

Så kan vi andre få høre etterpå hva dere synes om metoden etter at dere har prøvd den selv.

Ok... Det er jo en av tre godt brukte måter å få hunden til å gå pent.

Og en hund er fortsatt ikke et menneske. Føler meg slem jeg, nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan hunder føle ubehag... Og det veit du at jeg veit :)

Men jeg syns ikke å f.eks klype en hund i øret er det samme som å klype en unge i øret. (selv om jaaaada, man kan bruke andre metoder enn å klype.)

noen hunder driter rett og slett i om du overser dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men planen er jo at hun etter hvert lærer seg at å trekke medfører ubehag..

Og hvis det ikke funker, så får jeg prøve en av de tålmodighetskrevende metodene alle skryter sånn av :)

tålmodighet er alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...