Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordenstam?


Cavalier&Collie

Hva synes du om Nordenstam?  

50 stemmer

  1. 1.

    • Super metode!!
      7
    • OK
      9
    • Vet ikke så mye om det ..?
      15
    • Nææh ...
      11
    • NEI!! Hundeplageri ;0(
      8


Recommended Posts

Skrevet

Vicky, jeg trodde du var på min alder jeg, slik som du lirer ut av deg all kunnskapen din :) Du har gjort et kjempeinntrykk på meg altså, 16 år og har nådd mye lenger enn mange jeg kjenner på 40-50 år! Stå på jente!

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Vicky, jeg trodde du var på min alder jeg, slik som du lirer ut av deg all kunnskapen din ;) Du har gjort et kjempeinntrykk på meg altså, 16 år og har nådd mye lenger enn mange jeg kjenner på 40-50 år! Stå på jente!

oi! :oops: så hyggelig du syns det... Jeg har fallt pladask for hund rett og slett...:) det har blitt en livs stil og lidenskap, ikke hobby, Så jeg syns det er hyggelig du syns det :) Men jeg har masse igjen å lære.... ;) Du er sikkert enig i at det går ikke ann å bli utlært når det gjelder hund :P

Skrevet

selvfølgelig er jeg helt enig har to stk hos meg nå som konkurerer elite. moro å se andre gjøre det bra Men hvorfor har du ikke lyst til å konkurere?? Det er jo knallmorro å komme opp i høyden

_________________

Astrid Storkås

Det er som du sier knallmoro, men det tar utrolig mye tid å trene en hund til Elite. Jeg har rett og slett ikke nok timer i døgnet til å prøve på det en gang :) . Jobben min tar mye av min tid, så driver jeg oppdrett og det innebærer også en del arbeid. Både med hundene og ikke minst dette med valpekjøpere som skal følges opp ;) Må jo også trene hundene til utstilling :). Utenom dette trener jeg selv fast 2 ganger i uka. Ja, så er det også planlegging og gjennomføring av lydighetskurs. I tillegg er det hus, mann og 2 barn ;)

Skrevet
selvfølgelig er jeg helt enig har to stk hos meg nå som konkurerer elite. moro å se andre gjøre det bra Men hvorfor har du ikke lyst til å konkurere?? Det er jo knallmorro å komme opp i høyden

_________________

Astrid Storkås

Det er som du sier knallmoro, men det tar utrolig mye tid å trene en hund til Elite. Jeg har rett og slett ikke nok timer i døgnet til å prøve på det en gang :) . Jobben min tar mye av min tid, så driver jeg oppdrett og det innebærer også en del arbeid. Både med hundene og ikke minst dette med valpekjøpere som skal følges opp ;) Må jo også trene hundene til utstilling :). Utenom dette trener jeg selv fast 2 ganger i uka. Ja, så er det også planlegging og gjennomføring av lydighetskurs. I tillegg er det hus, mann og 2 barn ;)

ja, det skal ikke være lett...

Skrevet

Øhh, jeg troede lederskab var alt. :)

for å få til lederskap må du ha tålmodighet ;)

Skrevet
Ja... jeg føler at de tre metodene en kan bruke for å gå pent er å stoppe og vente, stoppe og snu, eller gi et napp i båndet.

Eller godbit, avledning! Funka for meg, bruk stemmen, hold båndet slakt og belønn når hunden går fint.

Mye bedre en rykking i båndet :)

Skrevet

Eller godbit, avledning! Funka for meg, bruk stemmen, hold båndet slakt og belønn når hunden går fint.

Mye bedre en rykking i båndet :)

Dette hørtes bra ut, fortsett det gode arbeidet. Når du tar avledning, skifter du da gangretning? Hvis du ikke har prøvd det, så anbefaler jeg deg å prøve den teknikken :)

Skrevet

Takker :P

Altså at jeg går en annen vei? ( :oops: )

Mente helst at jeg får oppmerksomheten hennes over på noe annet, gjør meg selv morsom eller gjør noe som kan trekke oppmerksomheten vekk fra det hun absolutt vil snuse eller se på... Kanskje en leke eller noe annet hun synes er morsomt...

Skrevet

for å få til lederskap må du ha tålmodighet :P

Hihi :P ja det har du ret i. Men de kan vel ikke begge være alt...hvert fald ikke sådan rent matematisk...for så vidt jeg kan regne ud ville det betyde at tålmodighed og lederskab var en og samme ting.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...