Gå til innhold
Hundesonen.no

simira

Medlemmer
  • Innholdsteller

    13,372
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    466

Alt skrevet av simira

  1. Gratulerer! Det er ganske stort kull for rasen?
  2. Jeg fant ingen info om at det er det. Om hunden sitter med en sele som er festet i bilselefestet så er det nok like bra som en bilsele (bur er bedre for hunden om det først går ille), og jeg tror det finnes slike bager som har det. Men selen må altså festet i bilselefestet, ikke i bagen selv.
  3. Var det du som gikk med setter i helga? Hvis du er deltager så har du fått listene på e-post? Jeg har bare søndagen.
  4. Jeg ser ingen sikkerhet overhodet i den der. Hunden kommer til å bli kastet ut av vesken. Dekk heller baksetet med et pledd eller trekk beregnet til det, og ha på hunden bilsele.
  5. Håndtarget? Først stillestående så i fart?
  6. Du får tenke på at bestekompisen har levd et langt og godt liv, og nå sannsynligvis har det mye bedre med å få slippe.
  7. Er det mulig å være med på bare de to første dagene? Hadde passet perfekt for oss!
  8. Hvor lang tid tar ferga fra Gøteborg til Kiel?
  9. Båndet skal av før du passerer startskiltet. Teknisk sett er det ikke lov til å ta av båndet før du går inn i ringen, siden man ikke har lov til å ha hunden løs på stevneområdet annet enn når man er i ringen. Dette er riktignok en regel som ikke håndheves veldig mye. Jeg mistenker også at dette er bedre spesifisert i de nye reglene.
  10. Ta av båndet før start, banemannskap flytter båndet til målområdet hvis det er forskjellig. Det er også bare 3 repetisjoner.
  11. 24k/mnd er det brutto eller netto og for hvem? Jeg tenker også at lønna bør stå i forhold til hvor mange års utdanning som kreves for å gjøre jobben. Men det er klart at rettigheter, pensjon, plikter, kontrakter osv. er vesentlig uansett lønnsnivå og utdanning.
  12. Du kan lese en test av bjeffehalsbånd her:
  13. Var det jeg mente med oppblåsbar ring. I Oslo har de det på enkelte dyreklinikker ihvertfall. Hadde du postet i helga kunne jeg kjøpt med opp, er på Skogli for tida.
  14. Utrolig vanskelig situasjon! Dessverre er det jo så mer enn nok av hunder som trenger et nytt hjem, så de med problemadferd så sterk som din kommer langt nede på lista. Har du snakket med oppdretter?
  15. Ellers synes jeg sånn oppblåsbar ring virker mye bedre enn skjerm, men spørs om han rekker rundt den når det er så langt bak.
  16. Prisene er da ikke noe verre enn på renrasede hunder, når man tenker over det? Og myyye mer eksklusivt! Skeptisk ja.
  17. Gå banen, og legg merke til skilt nummer 7-8, og før du skal inn, kjøre noen repetisjoner med masse belønning på disse skiltene, kanskje?
  18. Dette har vært tatt opp blant dommerene, og skal ikke dømmes dk på. Men det kan ofte være vanskelig å skille på hva som tolkes som dk og ikke. Om hunden står og snuser og du sier "ja bra Fido!" for å få den med så vil nok det blir tolket som en dk. Om du roser mens hunden ser i en annen retning skal ikke ha noe å si. Men det kan av og til være en grense som kan være vanskelig å dømme.
  19. Tren på kontakt og at hunden skal være opptatt av deg når dere ser andre hunder. Bjeffingen trenger ikke å være fordi han vil bort til dem eller leke, men fordi han er usikker på dem og/eller vil jage dem bort. Passeringstrening generelt er veldig fint. Pass også på at han får fred fra andre hunder og slipper å hilse/leke/forholde seg til dem hvis han ikke har lyst. Det er ikke alle hunder som har behov for å være sosiale med alt og alle.
  20. Hva heter det området i Asker? Det er vel egentlig ment som treningsområde for jakthund, men brukes en del som hundepark, slik jeg har skjønt det?
  21. Navnet på hunden, smatting og alt som kan oppfattes som en kommando kan gi trekk. Veldig mange tenker ikke over at de sier det en gang. Og et "nei", uansett hvor uskyldig det kommer, gir høyere trekk.
  22. Kan det hjelpe å skille dem? Eller har du noe annet sted å ha henne? (med risiko for ødeleggelse flere steder, såklart...)
  23. Kovu hadde en slik periode, jeg brukte rett og slett bur til det gikk over. Han vokste det fra seg da. Men jeg jobber bare deltid, så vet ikke om jeg ville valgt samme løsningen om det er snakk om fulle dager hver dag.
  24. Jeg tenker at det er nok av jakthunder som står til oppbevaring i bur store deler av året også jeg. Jaktgubbene ser bare ikke hvorfor de skal gidde å krangle med pølsekjerringene om det.
×
×
  • Opprett ny...