Gå til innhold

Leaderboard

Populært Innhold

Showing content with the highest reputation on 08/04/2012 i alle kategorier

1. Tja, hvis tispen føder borti en uke for tidlig - OG man samtidig er 3-4 dager for sent hjemme, så er det kanskje ikke bare merkelig at fødsel kan skje litt uventet. JEG ser på det med å føde i camp.vogn/bil på samme måte som hvis hunden skulle føde på hytta'. Hvis den er vant til omgivelsene, liker seg, etc - er det ikke noen krise å ha nyfødte valper i en campingbil/vogn. Om noe så har man jo ennå mer kontroll pga den meget begrensede plassen - enn hvis man har kullet hjemme, evt. på valperom, etc Det mest kritikkverdige er vel om man burde hatt med seg noen hund på treff når man har en høydrektig hund i flokken sin, pga smitterisiko, såklart. Et utbrudd av parvo eller kennelhoste vil kunne koste mor og valper dyrt... Og DET kan det vel neppe være verdt, synes jeg. Men hvor tispen føder sånn rent praktisk synes jeg man kan overlate til oppdretteren/eieren av tispen å vurdere. Men i dette tilfellet var det jo ikke store valget. Dog er jeg enig med annen her - hvorfor i all verden stå i en kø i dagesvis når man har campingbil? Det MÅ da være hyggeligere steder å parkere - gi seg selv ro og fred og slappe av en dag eller to ekstra? Susanne
    4 points
  2. Endelig kom vi oss på telttur igjen, Kovus første. Vi har en langsiktig plan om å gå fottur i Romsdalen, en gang... og så er det jo greit å kunne ta med hundene lengre til skogs en gang i blant. Jeg begynte for en stund siden å trene litt på å gå med vekt på tur (kjetting i en sekk ), men det forsvant litt da jeg begynte å jogge. Jeg føler meg jo uansett i bedre form enn på lenge, men var litt spent på å dra på skauen med 15 kg på ryggen. Hundene var også kløvet, men relativt lett siden de ikke er veldig trent på å gå med vekt. Kovu var litt uvant med det, Odin storkoser seg når han får jobbe litt ekstra. Vi tok bussen til Solemskogen, planen var å gå i generell retning Sinober, telte et sted i nærheten der, og så gå enten rett hjem eller en lengre runde tilbake på lørdag, avhengig av været. På vei til bussen kom jeg på at jeg hadde glemt capsen min, og hadde heller ikke med solbriller. Eller kartet. Men man kan jo ikke gå seg vill i Nordmarka. Eller? Etter et en drøy time på ulendt og våt sti, der vi måtte klatre og hoppe over, gjennom og rundt myrhull, måtte vi gå en omvei rundt en myr og mistet stien. Dette endte med en times vasing i kratt og tett skog, slitsomt og ubehagelig for alle, men kanskje mest Odin. Etter at vi fant hovedstien gikk vi et lite stykke til mot Sinober, og slo leir et lite stykke fra et vann og et par bekker. Da var jeg så sliten at jeg var kvalm, og hadde vondt i føttene. Så snart vi hadde satt opp teltet gikk Kovu inn og la seg rett ned på et pledd, og ble der til vi vekket ham litt utpå lørdagsmorningen. Lørdag var jeg litt øm i de fleste musklene som involveres i bæring av tung sekk og soving på ujevnt underlag. Vi pakket og kløvet, og trasket opp til Sinober, der vi tok en liten pause. Der bestemte vi oss for å gå veien ned til Nittdal og ta bussen hjem derfra. Det var kortere veier hjem, men absolutt ikke den mest utfordrende veien å gå. Er rimelig sliten, og spent på musklene i morra... Kovu venter på bussen til Solemskogen. Pompel og Pilt på tur Stor og liten over myr og mark... Vi gikk gjennom mange fine områder Vi har gått oss "vill", Kovu er sliten og overtrøtt og leker løve i høyt gress Vi har stoppet litt og prøver å bestemme oss for veien videre. Kovu er lei. Endelig har vi slått leir! Siden det har kommet sånn ca. 20 mm regn det siste døgnet og vi camper i noe som er halvt myr, så tok vi sjansen på å tenne bål. Kovu har lagt seg til rette i teltet Kovu, sosial som han er, syntes det var kjempekoslig å få lov til å sove inntil! Morra-tryne Kose litt til før vi står opp? Kremt... jeg vaska håret rett før vi dro ut (på telttur, jada, men hadde ikke vasket håret på et par dager så det bare måtte gjøres). Sånn så det ut etter en natt i telt. Og nei, jeg hadde ikke med børste. Ridgeback i skogoppgang Pause på Sinober. Flinke gutta mine! Framme på bussholdeplassen flata Kovu ut. På bussen holdt han på å sovne stående, helt til han oppdaget at han hadde plass til å legge seg ned. Odin demonstrerer hva bikkjene har gjort resten av dagen
    3 points
  3. Yup Så var hun vel verdt et hyl eller to da, vakre lille Gratulerer så mye igjen! (Og et lite bilde, fargene blir litt rare, men jeg ser ingenting på min usedvanlig teite laptop ) : Så til oss, lille Jollen min vant klassen sin og ble andre beste tispe med cert! Jeg er superfornøyd med lille nakendyret, vi har virkelig hatt to veldig fine helger nå Bilde fra forrige helg:
  4. Jeg er nok passe frekk kverulant For hadde det vært meg, hadde jeg nektet fint alt skyld.. Ikke min feil at de ikke klarer å holde bikkja si i bånd
  5. Pluss et kort hvor det står "husk båndtvangen"?
    3 points
  6. Imouto fikk excellent og blei andre beste tispe i åpen klasse uten ck. Håper det ikke er sol i morgen, så bikkja kanskje gidder å løpe og oppføre seg på bord. Har snakka med masse hyggelige soniser i dag, og kan vel trygt oppsummere dagen som svært vellykka. Vi er da et team her på Nesbyen! I kveld blir det sjampis for å feire!
  7. Selvsagt er det superhelthester! Her er Bugen - the amazing space horse!
  8. Ja vi begynte så smått idag, med valpeshow Vi hadde ingen valp, men ene valpen jeg solgte her kom for å stille idag. Var såååå spent, hehe. 4 hannhunder og 1 tispe, så motstanden hans skulle det ikke være noe i veien med. Valpekjøperen lurte på om jeg ville stille han, men jeg syns hun kunne gjøre det selv siden da blir det lettere for hun senere og jeg kanskje ikke var der. Han var litt ujevn i bevegelsene sine, som dommeren også påpekte, men han er nå bare 5mnd, og det var første gang både for han og eieren. Så jeg syns de var så flink att. De ble til slutt 3. beste hannvalp, men grådig gode kritikker. Og det syns jeg jo var kjempegøy Meget lovende avsluttet dommeren med. Så da blir jeg kry, hehe. Imorra og søndag er det Santos som står for tur i junior klassen.
    2 points
  9. Idag var det aussieutstilling og lydighet i Ringebu! Vi startet klasse 2, og vant! Dommer Terje Haugen Fellesdekk - 0 (regn + staff = Usant) FVF - 7 dekk u. marsj - 9 innkalling m. stå - 8,5 stå u. marsj - 10 fremmadsending - 10 apportering - 10 hopp m. sitt - 8,5 avstand - 7 helhet - 10 Tot. 157
  10. Oj det ble vist diskusjon ut av dett ja.. Jeg og mener at det er hunde eier sitt ansvar.. Og nei det er ikke greit å kjøre på hunder, ei heller er det greit at hunder løper rundt løs på min eiendom.. Kan nok kveruleres opp og i mente.. Men jeg mener som flere andre har sagt at følger man lover og regler så er det hunde eier sitt ansvar.. Jeg var bare usikker på om det var så..
  11. Molly har nå attest på at hun er fri for juvenil katarakt. Hun har to normale gener, og vil ikke få juvenil katarakt selv eller videreføre det til sine avkom. Herlig å få gode nyheter!
    2 points
  12. Det vel på ingen måte greit å kjøre ihjel eller skade løse hunder med hensikt, men når vi snakker om lovmessig erstatningsansvar så har en eier av en løshund som ikke er under kontroll svært få eller ingen rettigheter. Det er litt som å sikte trikkeførere eller togførere som kjører på selvmordskandidater som hopper ut i sporet... Det er ikke greit å kjøre på og drepe folk, men det får være grenser for hvor forsynt man skal være... Hvis Cattn derimot hadde tatt fart på 20 meters avstand med den hensikt å treffe hunden, og noen så det, så kunne det KANSKJE blitt en sak av det...
  13. Følelsen av varmt vann og det å stå der er fint, men det er alt det andre kjedelige som følger med. Kle av seg, ta ned håret, vaske håret, skylle, balsam, vaske kroppen, barbere beina om nødvendig, vaske ansiktet, vaske ryggen, tørke seg. Tørke seg mer. Tørke håret, tørke håret, vente på at håret aldri gidder å tørke. Så må man jo f. eks ta på deodorant og fuktighetskrem etterpå, OG rene klær! Sukk.
  14. Jepp, jeg sang i to operaer. Var sporadisk med i steinerskolens foreldrekor sjø. Og Steinerskolen leier storscenen i Olavshallen og hyrer inn stjernesangere (i tillegg til meg) når de skal sette opp en opera. Steinerskolen gjør aldri noe halvveis. Dessuten har jeg raidet en butikk sammen Rød Ungdom og revet papiret av alle boksene med hermetisk frukt fra Sør-Afrika. Og så har jeg okkupert trondheimskontoret til Lånekassa i protest mot rentenivået, sammen mange andre altså. O du søte ungdomstid.
    2 points
  15. Litt flaut... Til den lille sommerfuglhunden!
  16. Hei og takk for at jeg får vise meg fram her, Jeg heter Bamse og ble født 30.Aprill 2012. Jeg kom til min nye familie igår, 24.Juni. Og her trives jeg kjempebra! Tisser og bæsjer ute og sover hele natten! Håper dere liker meg, for da kan det hende det dukker opp flere bilder ettervært (PS: matfar jobber med saken for og få til mindre bilder av meg)
    1 point
  17. Ååååå du tar så fantastiske bilder unge mann! Idag har vært en så utrolig suveren dag, Gråtasskurs anbefales på det varmeste! Som jeg har kost meg! Og så sliten jeg ble.. og Strider ble også dødssliten og har vært i koma siden vi kom hjem!
  18. 1 point
  19. Her har vi vært på ferie, så har vært lite med updates, men her kommer noen nye bilder
    1 point
  20. Vi hadde virkelig en god dag i dag, resultatet ble til slutt BIM og cert på verdens søteste Lexi tror lykkehylene mine hørtes over hele Nesbyen
  21. I Ingen lov gir rett til å rygge på hunder, men flere lover pålegger hundeeier ansvar for uaktsomhet i hundeholdet og eventuell skade hunden skulle forårsake pga det. Det er forskjell på "ikke lovmessig erstatningsansvarlig for" og "ha rett til å". Jeg har ikke rett til å kjøre på noen som kaster seg foran bilen min, men vil neppe bli lovmessig ansvarlig for det heller. Nå kverulerer du bare...
  22. OT er fjernet fra tråden, om dere vil diskutere hvorvidt man skal følge lover og regler og ikke bare Sveriges regler selv om man kommer fra f. eks Danmark så opprett egen tråd for det. Eller for å diskutere f. eks tollernes jobb. Moderator IW.
  23. Ååååå, klokeste, fine blikket
  24. Lurer på hvilket svar en hadde fått dersom en sender inn prøve av en rasehund?
  25. Til pølser funker medfølgende blader godt, men som sagt ikke til blokker... Jeg kutter til tider endel slakt/store ben, og da er kjøttbladet gull verdt
    1 point
  26. Kom på en ting til jeg. Jeg er skeptisk til cavalier hannhunder... Som 11 åring skulle jeg prøve å fange en som var på vift etter damer. Det første jeg husker og som sitter brent fast er den enorme erigerte tissen hans, og så kjeften han som bet meg i låret *peke på arr* Etter det har jeg alltid vært svært skeptisk til de der *rødme*
  27. Rabiesvaksinen skal være tatt innen 3 uker før innreise til Danmark (samme regler for innreise til Norge). Ang. ormekuren så står det på Mattilsynets side: Hva skal du gjøre når dyr reiser fra andre EU/EØS-land via Sverige til Norge. Om du reiser fra EU/EØS-land, via Sverige til Norge, er det krav om behandling av hunder 2 ganger, en gang i løpet av de siste 10 dagene før innreise, og andre gang innen 7 dager etter innreise. Personer som kommer til Norge fra andre EU/EØS-land via Sverige med hund skal derfor behandle dyrene på nytt innen 7 dager etter ankomst til Norge. Dersom oppholdet i Sverige gjør at du ikke får behandlet hunden i Norge før 17 dager etter første behandling, må dyret behandles i løpet av de siste 48 timer før innreise til Norge. Ring Mattilsynet hvis du vil være helt sikker (tlf. 06040) - forhåpentligvis finner du noen der som kan svare 100% sikkert. Mistenker dog at de fleste nok behandler hunden som om den kom fra Sverige - hvordan skal tollerne vite at man har vært i Danmark, liksom? Susanne
  28. Ble en fra Jula med 1100W Den var på salg så Da blir det nytt blad på mandag, men tre og metall bladene kan vell kutte igjennom pølser kan de ikke det? Tror du?
    1 point
  29. Er vel pga. fluger reknar eg med.
  30. Shanti med turistene vi passer. På tur i skogen Sabrina 6 år, Shanti og Lotte 8 mnd. Har blitt gode venninder disse to... (det er mobilbilder, så beklager kvaliteten på bildene. Glemmer alltid å ta med kamera i skogen)
  31. Men hvis Danmark står på skjemaet, så må du ha pass + rabiesvaksine. Passet får du direkte hos veterinæren, og denne bekrefter da microchippen + rabiesvaksinen direkte i passet. (Jeg får også vet'en til å føre inn alle andre vaksiner - kjekt å gjøre!). Ormekur må attesteres av veterinær hvis den gjøres i Danmark. Hvis den kun har vært i Sverige kan man attestere den selv. Susanne
  32. Skal du til Danmark med hunden må den ha rabiesvaksine
  33. Skal du bare til sverige tar du ned egen erklæring skjema og fyller ut og gir pilla før du kjører over grensa hjem. Har aldri med pass eller noe og er ofte i sverige :-)
  34. Trene... digg når man er ferdig da.
    1 point
  35. Eller så bare flytter man på bondelandet i alpene der barbering ikke er noe de har hørt om, iallefall ikke på leggene :)
  36. Må få høre hvordan det går
  37. Tips når man må vaske klærne på nytt.... bruke eddik som skyllemiddel, det tar lukten! Alt man lærer av å utsette ting
    1 point
  38. Jadajada! Heldigvis så er det ikke forfatter jeg skal bli, men jeg hadde likevel lyst å skrive en beskrivende annonse Hvis noen velger å tolke det som at jeg forteller dem at de får lov å låne toaletten mens de er her og sånn der, så.. okey - takk for tilbakemeldingen
  39. 1 point
  40. det er så nydelig farge på de hundene
    1 point
  41. Takker for fine tilbakemeldinger om hunden vår! Vi er kjempe fornøyde og stolte over Bamse! Prøver på noen nye bilder, men vet ikke hvordan jeg skal få riktig størrelse! Litt avslapping i solen Her er vi ute og leker oss i hagen! Se på meg! Nå litt hvile <3 Litt trøtt når vi våkner igjen
  42. Fine sommerfuglene og isbjørnene De er noen herlige hunder den gjengen din. Selv om han ene må brumle litt til dustete fjortishanner som brummer tilbake
  43. Fine jenter Leja hadde likt en lekestund med de to snuppene der!