Jump to content
Hundesonen.no

Akkurat nå - desember

Recommended Posts

Når bilen må fikses for 13.500,- (som jeg kjøpte for fem uker siden), vaskemaskinen har streika og støvsugerposene jeg kjøpe ikke passer i støvsugeren... Daaa kan man kjenne at livet ikke akkurat går på skinner om dagen☹️ Men, klarte å ta meg litt sammen å trene hundene. Heldigvis hadde de en god treningsdag, ellers hadde jeg fått sammenbrudd tror jeg😂

• Like 1

Just now, Miloficent said:

Når bilen må fikses for 13.500,- (som jeg kjøpte for fem uker siden), vaskemaskinen har streika og støvsugerposene jeg kjøpe ikke passer i støvsugeren... Daaa kan man kjenne at livet ikke akkurat går på skinner om dagen☹️ Men, klarte å ta meg litt sammen å trene hundene. Heldigvis hadde de en god treningsdag, ellers hadde jeg fått sammenbrudd tror jeg😂

Åfyy, det er så gøy å ha bil 🙈

16 minutter siden, Miloficent skrev:

Er det noe du kan klage på? Siden du nettopp har kjøpt bilen tenker jeg :o 

4 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Så bra at du fikk en oppgave du likte, og at det er siste eksamen! Lykke til, snart juleferie :funny-santa-dance-smiley-emotic

Takk! Det skal bli sååå godt med ferie!!

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen
Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Er det noe du kan klage på? Siden du nettopp har kjøpt bilen tenker jeg :o 

Ja vi er i full gang med å se på kjøpsavtalen og rapportene fra verksted/NAF. Kjøpt hos forhandler, som ganske bastant mener han ikke skal ordne opp noe her. «Var ingen problem når jeg leverte i fra meg bilen», men nå 5 uker senere må den fikses for en liten formue og har i tillegg fått beskjed fra verksted at den ikke kan kjøres før den er fikset. Så jeg vil absolutt påstå dette er en vesentlig feil/mangel (i henhold til reklamasjonsrett).

Akkurat nå, Miloficent skrev:

Ja vi er i full gang med å se på kjøpsavtalen og rapportene fra verksted/NAF. Kjøpt hos forhandler, som ganske bastant mener han ikke skal ordne opp noe her. «Var ingen problem når jeg leverte i fra meg bilen», men nå 5 uker senere må den fikses for en liten formue og har i tillegg fått beskjed fra verksted at den ikke kan kjøres før den er fikset. Så jeg vil absolutt påstå dette er en vesentlig feil/mangel (i henhold til reklamasjonsrett).

Krysser fingrene for at det går på reklamasjonsretten.

En føler jo en trygghet ved å kjøpe hos forhandler, så veldig kjipt når det blir sånn!

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Krysser fingrene for at det går på reklamasjonsretten.

En føler jo en trygghet ved å kjøpe hos forhandler, så veldig kjipt når det blir sånn!

Ja, var jo derfor jeg ville kjøpe fra forhandler denne gang - siden jeg har vært mye uheldig med kjøp av privatpersoner. Så typisk🤐

Hei hei! Lenge siden sist jeg var på dette forumet... Noen har kommet og noen har forsvunnet ser jeg, men stort sett samme tralten her håper jeg😊 Jeg leverer min aller siste eksamen i dag. Lykke til til alle dere andre som har eksamener nå!

• Like 7

Akkurat nå, LØJ skrev:

Hei hei! Lenge siden sist jeg var på dette forumet... Noen har kommet og noen har forsvunnet ser jeg, men stort sett samme tralten her håper jeg😊 Jeg leverer min aller siste eksamen i dag. Lykke til til alle dere andre som har eksamener nå!

Hei og velkommen tilbake! Lykke til med siste innspurt i dag :ChristmasTree:

• Like 1

Vi startet dagen med agilitytrening i hallen i dag 🤩Arbeidsvillig hund og tom hall, kaffe og god musikk på høytalerne, ikke verst på en fredag! Nå er det lunsj og litt avslapping, før jeg skal jobbe i kveld - første gang jeg jobber siden august i fjor tror jeg... Livet som arbeidsledig student 🙈Kommer nok til å være rimelig sliten i kveld! 

24 minutter siden, Salka skrev:

Vi startet dagen med agilitytrening i hallen i dag 🤩Arbeidsvillig hund og tom hall, kaffe og god musikk på høytalerne, ikke verst på en fredag! Nå er det lunsj og litt avslapping, før jeg skal jobbe i kveld - første gang jeg jobber siden august i fjor tror jeg... Livet som arbeidsledig student 🙈Kommer nok til å være rimelig sliten i kveld! 

Høres ut som en god start på dagen :)

Hvor har du fått jobb?

Just now, Lillekrapyl said:

Høres ut som en god start på dagen :)

Hvor har du fått jobb?

Har vært ansatt i Kiwi siden 2013 og vært innom og jobbet i forskjellige butikker i ferier og når jeg har vært i Norge i perioder, og nå har jeg fått jobb som tilkallingsvikar i en butikk jeg ikke har jobbet i før! Blir spennende, jeg gleder meg 😊

• Like 1

8 hours ago, LØJ said:

:wave:

Håper eksamen gikk bra!

Livet som hvalpeeier. Sitter en fredags kveld og hører på nyttårsraketter på dataen, mens Tuija sover ved siden av mig. Håper at hun ikke blir redd for den slags...

• Like 2

39 minutes ago, Pajko said:

Livet som hvalpeeier. Sitter en fredags kveld og hører på nyttårsraketter på dataen, mens Tuija sover ved siden av mig. Håper at hun ikke blir redd for den slags...

Lover godt at hun sover seg gjennom støy nå ihvertfall! :)

1 time siden, Pajko skrev:

Får håpe du ikke har sånn rar hund som jeg har🤣 hun bryr seg kun om ekte fyrverkeri 🙄

7 hours ago, WelshenNemi said:

Får håpe du ikke har sånn rar hund som jeg har🤣 hun bryr seg kun om ekte fyrverkeri 🙄

Sånn var min og :fear:  Nå er hun heldigvis så tunghørt at hun ikke bryr seg lenger.

22 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Hei og velkommen tilbake! Lykke til med siste innspurt i dag :ChristmasTree:

Takk takk😍 Og hei til deg!

14 timer siden, Nimbus skrev:

:wave:

Håper eksamen gikk bra!

Hei hei:wave: Håper jeg også, grugleder meg til sensuren:gaah:

10 timer siden, WelshenNemi skrev:

Har hatt en sånn jeg også. Sovnet til rakett CD'n men var ikke glad i "nyttårsuka"...

19 timer siden, Salka skrev:

Har vært ansatt i Kiwi siden 2013 og vært innom og jobbet i forskjellige butikker i ferier og når jeg har vært i Norge i perioder, og nå har jeg fått jobb som tilkallingsvikar i en butikk jeg ikke har jobbet i før! Blir spennende, jeg gleder meg 😊

Grattis med ny jobb🤩

Jeg har ingen planer i dag jeg, I N G E N:banana-santa::funny-santa-dance-smiley-emotic:CarolSingers::vino:

• Like 2

Nå har jeg bare en eksamen igjen og det skal bli bra godt å bli ferdig!!! Er en muntlig gruppeeksamen. Har aldri hatt det før og alt blir på Zoom. Går nok greit. Er glad gruppeoppgaven ble den siste sånn at vi kan dra hverandre litt opp :) 

Håper bare jeg står på eksamenene jeg har hatt nå i høst! Har vært en overgang å komme tilbake til studiene etter 10 år!

Edited by Poter
  • Like 4

1 hour ago, Poter said:

Nå har jeg bare en eksamen igjen og det skal bli bra godt å bli ferdig!!! Er en muntlig gruppeeksamen. Har aldri hatt det før og alt blir på Zoom. Går nok greit. Er glad gruppeoppgaven ble den siste sånn at vi kan dra hverandre litt opp :) 

Håper bare jeg står på eksamenene jeg har hatt nå i høst! Har vært en overgang å komme tilbake til studiene etter 10 år!

Det går nok fint :) Jeg hadde hele den muntlige delen av masteroppgaven på Zoom, og det gikk overraskende greit :) I starten av dette semesteret kunne jeg ikke fordra Zoom, men nå synes jeg det er en fin plattform :) 

----------------

Har dere noen tips til gode serier/filmer forresten? Jeg ser veldig lite på TV så har sikkert litt å ta igjen :lol: Liker såkalt "realistisk" sci-fi (ikke aliens og sånt), så f.eks. nettopp Snowpierecer på Netflix og likte den veldig godt.

Edited by Wilhelmina
  • Like 1

6 timer siden, Wilhelmina skrev:

Sånn var min og :fear:  Nå er hun heldigvis så tunghørt at hun ikke bryr seg lenger.

Samme her🤣 eller. Hun bryr seg hvis vi er ute, og bjeffer hvis det er spesielt nermt, men hun blir ikke nervevrak lenger.

1 hour ago, Wilhelmina said:

Det går nok fint :) Jeg hadde hele den muntlige delen av masteroppgaven på Zoom, og det gikk overraskende greit :) I starten av dette semesteret kunne jeg ikke fordra Zoom, men nå synes jeg det er en fin plattform :) 

----------------

Har dere noen tips til gode serier/filmer forresten? Jeg ser veldig lite på TV så har sikkert litt å ta igjen :lol: Liker såkalt "realistisk" sci-fi (ikke aliens og sånt), så f.eks. nettopp Snowpierecer på Netflix og likte den veldig godt.

Har også fått mer sansen for digitale løsninger! Ikke et fullgodt alternativ alltid, men det funker bedre og bedre.

Hva med f.eks. Altered Carbon? Litt samme gata, på et vis.

2 timer siden, Wilhelmina skrev:

----------------

Har du sett The Alienist (Psykiateren) på Netflix?

2 hours ago, Wilhelmina said:

Tja, si det ... The 100 var vel ganske OK et par-tre sesonger i alle fall. Colony ble jeg litt hekta på selv om det vel egentlig ikke akkurat er ekstremt høy kvalitet. Der er det nok dessverre noen ailiens, med de er liksom veldig i bakgrunnen.

Av andre serier så ble jeg ekstremt positivt overrasket over The Queens Gambit - litt rar, men fengende miniserie. Fått mye skryt.

Forumet fortsetter under annonsen