Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - Mars


Kaisen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne lille her har vært råååå i NW konkurranse i dag ❤️

Vet ikke om noen husker i sommer at savannah ble jaget langt av en svær løs hund? Uansett, det virket ikke som at hun fikk noe issues av det rett etter, men etter en stund (og noen til episoder med lø

I dag er jeg skikkelig stolt over klumpen kjenner jeg ? Så her kommer en hel haug med skryt! Vi har hatt verdens lengste dag med lectures helt til klokka 19, avbrutt av en tur med en venninne ime

Posted Images

Blir mye kennelhoste mas fra meg nå, men jeg er så usikker og finner ikke noe svar når jeg googler og er redd for å gå for fort frem. Skrev tidligere at hun hadde begynt å hoste skum/slim på torsdag(?). Det var siste dagen hun hosta og hun har når vært hostefri i 3 dager. Når kan vi begynne å gå tur som normalt? Nå er vi så rastløse begge to? etter råd fra dyrlegen så har vi trappet opp turene litt så de siste dagene har vi gått totalt 45 min tur. Halvtime på formiddag og kvarter på kvelden og det har gått helt fint. Hun skal fortsatt holdes unna andre hunder i en uke eller to for sikkerhetsskyld, men nå savner vi turene såå fælt. Tenker på vanlige båndturer. Tør ikke la henne rase fra seg løs helt ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kaisen said:

Blir mye kennelhoste mas fra meg nå, men jeg er så usikker og finner ikke noe svar når jeg googler og er redd for å gå for fort frem. Skrev tidligere at hun hadde begynt å hoste skum/slim på torsdag(?). Det var siste dagen hun hosta og hun har når vært hostefri i 3 dager. Når kan vi begynne å gå tur som normalt? Nå er vi så rastløse begge to? etter råd fra dyrlegen så har vi trappet opp turene litt så de siste dagene har vi gått totalt 45 min tur. Halvtime på formiddag og kvarter på kvelden og det har gått helt fint. Hun skal fortsatt holdes unna andre hunder i en uke eller to for sikkerhetsskyld, men nå savner vi turene såå fælt. Tenker på vanlige båndturer. Tør ikke la henne rase fra seg løs helt ennå.

Hvis hunden er symptomfri nå så er det bare å komme seg ut på tur. :) Ville ikke startet i Finnmarksløpet akkurat, men ellers hadde jeg ikke tenkt så mye på det. ☺️?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti *******, idag ble vi nesten spist av en pitbull både meg og Melvin :( Svær, ukastrert hannhund som så seg ut Melvin med en gang, stivnet i hele kroppen. Og jeg så jo det kom til å gå galt, så jeg ropte inn min hund som heldigvis kom. Problemet var jo bare at den andre kom etter... Jeg holdt i min og prøvde å holde avstand, for han hadde garantert svart dersom den andre fikk starte noe med han, og eier til pitten sto 100 meter unna og gaulet etter den. Null reaksjon fra pitten såklart, og like stiv i blikket mens den kom nærmere og nærmere og vi rygget for harde livet. Til slutt holdt jeg faktisk ut en fot og spente etter den får å få den VEKK og signalisere til eier at hun måtte komme og ta den j*vla hunden!!!

DA smalt det gitt, ikke fra pitten men fra dama som kom løpende i hundreogh*lvete mens hun brølte til meg og klikka totalt ?Jeg glapp taket på min hund som da nappet etter pitten som sto omtrent oppå oss, men da var heldigvis dama nærme nok til at de ikke rakk å starte noe for hun brølte og skreik sånn at Melvin løp vekk. Og takk GUD for det, for kjerringa sparket etter han og løp etter han og skulle banke han mens hun skreik ?Ikke tok hun sin hund heller, nei hun skulle ha tak i MIN?! Hun så faktisk splitte pine gæærn ut da, sminke og hår over alt og skreik for fulle lunger på ungarsk helt til hun skjønte at vi var utlendinger, da begynte hun bare å skrike at vi skulle "go home!!" og var idioter og viste oss fingeren da hun til slutt fikk tatt hunden og stakk. I jakten på Melvin så angrep hun også venninna mi faktisk, og drylte et stort kjøttbein på henne???

Vi ble så ekstremt satt ut hele gjengen, det var helt forferdelig. Følte meg sjokkskadd, liksom, helt shaky og vantro... Er så sinnsykt lei av at folk uten peiling skal ha sånne svære muskelhunder!! Det er den verste følelsen i hele verden å stå der med en sånn over seg og være helt hjelpeløs ? Krysser alt jeg har for at Melvin ikke har tatt skade av hendelsen og blir skeptisk/sint på andre framover, det hadde vært så vanvittig kjipt :( 

  • Confused 1
  • Sad 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Artemis skrev:

Tittet innom crufts nå, og er fascinert over farten på hundene i flyball. Blunker du, så er de jo ferdig. :blink: Ingen stor overraskelse å se hva slags hunder de bruker nei...

Hvordan greier hundene å unngå å knuse tenna når de tar ballen? ? Den farten de har er jo sinnsykt ? rask 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crufts toygruppe og litt kakao nå... Krysser fingrene for at det som vinner ikke er helt katastrofe, det er jo egentlig ganske mange fine småhunder å velge mellom. Husker jeg var veldig fornøyd med BIS-ringen i fjor, blir spennende i år om de fortsetter sånn 

EDIT: å Gud, så akkurat pekigneseren..... ?

Endret av Lerkefuglen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også på, og får helt vondt av noen av rasene- og kommentatorene er jo ikke særlig gode. Se så fint hode, den løper så fint- herlig hund om pekingneseren...

Jeg drikker ikke kakao, men vurdere å lese bok istedet for å se resten av dette. Håper det blir en fin rase som vinner.

Det var ikke den verste toyrasen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Debbie said:

Jeg synes flyball er stressende og bråkete å se på. Men jeg tror dette er en stor sport i England(dog går det rykter om at det ikke skal være med til neste år).

Jeg tror ikke sporten er mer stressende enn ag, hvis en kan gjøre det riktig.

Nå ser jeg på rally på Crufts, og det er vel ikke samme nivå som her hjemme:) Og de har helt andre øvelser. Vært gøy visst en viste mer om poengtrekk osv- men men.

Jeg koser meg, nå er det snart den store kvelden på Crufts- da blir jeg sittende i hele kveld og titte. Håper det er en moderat, sunn rase som vinner.

Hvor fant du Rally? Sett på live i hele dag- men ikke sett snurten av det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at det ikke er en ekstra N i pekingeser? Ser at alle har lyst til å putte en ekstra N inn i midten av rasenavnet. Pekingneser=feil. Pekingeser=rett. ? 

Ellers så deler jeg synes deres. :aww: Hvem glemmer vel cruftsvinneren «Danny the peke». ?

Hilsen pirkefrøken. ?

 

Akkurat nå baker jeg rundstykker. ??

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 av permen, og gud for et fint vær? Var egentlig veldig fornøyd med å bli stasjonert på Gardermoen slik at jeg kunne få oppleve årstidene i forhold til her hjemme der det som oftest alltid regner. Men jeg er veldig fornøyd med å fly bort fra snøen, og hjem til bar bakke og sol. Det var herlig?

Denne uka skal brukes til å rydde ut av kjelleren til pappa slik at vi kan begynne å planlegge leiligheten som skal bygges der nede. Tanken er at jeg skal flytte inn når jeg har dimitert, og da må man bare ta i et tak?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bedre plass til ormekur i de nye kjæledyrpassene? Passet til frøkna er fullt nå, og snart skal vi til Sverige igjen... Jeg har veldig lite lyst til å kjøpe nytt pass, spesielt hvis det allikevel bare må byttes ut igjen om et år eller to... Eller finnes det andre løsninger? Et tilleggshefte for ormebehandling hadde jo vært genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Wilhelmina said:

Er det bedre plass til ormekur i de nye kjæledyrpassene? Passet til frøkna er fullt nå, og snart skal vi til Sverige igjen... Jeg har veldig lite lyst til å kjøpe nytt pass, spesielt hvis det allikevel bare må byttes ut igjen om et år eller to... Eller finnes det andre løsninger? Et tilleggshefte for ormebehandling hadde jo vært genialt.

Ja, det er bedre plass. Det er 30 sider for bendelormbehandling med plass for totalt 148 behandlinger. Pluss fire sider med plass til 18 behandlinger for «andre parasittbehandlinger» hvis du skulle trenge enda mer plass. ? 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Artemis said:

Ja, det er bedre plass. Det er 30 sider for bendelormbehandling med plass for totalt 148 behandlinger. Pluss fire sider med plass til 18 behandlinger for «andre parasittbehandlinger» hvis du skulle trenge enda mer plass. ? 

Så bra! Da er jo det problemet løst :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/10/2019 at 10:07 PM, Artemis skrev:

Visste dere at det ikke er en ekstra N i pekingeser? Ser at alle har lyst til å putte en ekstra N inn i midten av rasenavnet. Pekingneser=feil. Pekingeser=rett. ? 

Ellers så deler jeg synes deres. :aww: Hvem glemmer vel cruftsvinneren «Danny the peke». ?

Hilsen pirkefrøken. ?

 

Akkurat nå baker jeg rundstykker. ??

Klarte ikke å dy meg ?

 

Har sittet med planer og eksamen, nå skal vi ut og gå tur i det som var finvær, men som nå er snøstorm. 
Maui har ødelagt den nye sengen sin som han fikk etter å ha makulert Midas sin gamle bia bed, så nå blir det ikke noe ny seng før han blir voksen og grei ?‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Poter said:

Hvordan legger man best inn bilder på Sonen nå? Før brukte jeg photobucket, men tror ikke den virker mer. 

Jeg legger de rett inn i innlegget via linken under skrivefeltet :) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tvinge gjennom turer verken jeg eller dyret har lyst til å gå føles innmari lite konstruktivt... Men mosjon må vi jo ha, selv om det snør smådjelvler ?‍♀️ I dag har frøkna svømt, og jeg har trava en økt på tredemølle, så da blir det sofaen resten av dagen med god samvittighet. Så får vi se om vi finner noe som kan ofres til værgudene så våren kommer snart ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Midas skrev:

 

Maui har ødelagt den nye sengen sin som han fikk etter å ha makulert Midas sin gamle bia bed, så nå blir det ikke noe ny seng før han blir voksen og grei ?‍♀️

Vi kjører samme taktikken her. Ceres har spist opp (og faktisk bokstavelig talt spist opp deler av den) to senger nå. Ble visst veldig gøy å dra ut vatten når hun var hjemme alene. Og den siste fikk hun i julegave. Nå får hun bare et håndkle å ligge på, og det oppfører hun seg greit med. Så får hun heller få en litt mykere seng når hun har bikket 1 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Sunnivamb said:

Vi kjører samme taktikken her. Ceres har spist opp (og faktisk bokstavelig talt spist opp deler av den) to senger nå. Ble visst veldig gøy å dra ut vatten når hun var hjemme alene. Og den siste fikk hun i julegave. Nå får hun bare et håndkle å ligge på, og det oppfører hun seg greit med. Så får hun heller få en litt mykere seng når hun har bikket 1 år!

Jeg skulle ønske min hadde roa seg ned etter fylte 1 år jeg ? Sist i dag smurte jeg inn tabasco på div håndtak på kommoder. Han er 15 mnd...?

Tilbake på jobb og her har det vært varierende typer pc-trøbbel hele dagen. Moro! 

Endret av Tonje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Sunnivamb skrev:

Vi kjører samme taktikken her. Ceres har spist opp (og faktisk bokstavelig talt spist opp deler av den) to senger nå. Ble visst veldig gøy å dra ut vatten når hun var hjemme alene. Og den siste fikk hun i julegave. Nå får hun bare et håndkle å ligge på, og det oppfører hun seg greit med. Så får hun heller få en litt mykere seng når hun har bikket 1 år!

Jeg kjøper seng når han har sluttet å makulerere, hvis han noen gang slutter. Han er et år om en uke, så jeg har ingen forventning om at bursdagen skal medføre noen magi ? Han ligger med et fleecepledd som er rimelig perforert nå. Jeg vil helst at han skal ligge mykt, men så lenge han ikke klarer å beherske seg kan han ikke det. Ikke i sofaen heller. Stakkars lille monster ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...