Jump to content
Hundesonen.no

Valpegjengen 2019

Recommended Posts

17 minutter siden, Wildlife skrev:

Blir muligens ny valp her og😁😁

Hva slags? :)

7 timer siden, Caelyn skrev:

Hva slags? :)

Enda en mutte🙂

Vi har lånt hannen vår ut til avl. Får se om det er noen aktuelle der. Vurderte lenge en siberian som nr 3 men hvis det blir valp nå skal det være etter vår egen hann🙂

@Wildlife ÅÅÅÅÅHH!! Jeg er så forelsket i malamuter! Skulle gjerne hatt en selv, men anser ikke at jeg har forutsetninger for det, pluss at det er allergi i familien.

Har fått nye bilder av valpene! Herlige søte små sjokoladeklumper ❤️ De er tre uker nå.
Blir så spennende å skulle møte dem!!

18.02.19 - 01.jpg

18.02.19 - 02.jpg

• Like 2

14 timer siden, Wildlife skrev:

Enda en mutte🙂

Vi har lånt hannen vår ut til avl. Får se om det er noen aktuelle der. Vurderte lenge en siberian som nr 3 men hvis det blir valp nå skal det være etter vår egen hann🙂

Så dere hadde lånt ut Seeko. Blir spennende å se om det blir en valp på dere derfra da :) tispe eller hannhund? 

8 timer siden, Heidihj skrev:

Så dere hadde lånt ut Seeko. Blir spennende å se om det blir en valp på dere derfra da :) tispe eller hannhund? 

Ja det blir det. Er ei tispe etter linjer jeg liker så skal godt gjøres at vi ikke går for valp🙂 han er en fantastisk hund så har veldig lyst på valp etter han. Det må nok bli ei tispe etter en del vurdering. Synes det var vanskelig å finne utav hva nr 3 burde være men har konkludert med nr 3 kan være tispe og evt nr 4 en gang får være hann😅

Enn dere?:)

@Caelyn ha det er fantastiske hunder men mye hund🙂 midt i blinken for meg😊

Edited by Wildlife

Forumet fortsetter under annonsen
21 minutter siden, Wildlife skrev:

Ja det blir det. Er ei tispe etter linjer jeg liker så skal godt gjøres at vi ikke går for valp🙂 han er en fantastisk hund så har veldig lyst på valp etter han. Det må nok bli ei tispe etter en del vurdering. Synes det var vanskelig å finne utav hva nr 3 burde være men har konkludert med nr 3 kan være tispe og evt nr 4 en gang får være hann😅

Enn dere?:)

@Caelyn ha det er fantastiske hunder men mye hund🙂 midt i blinken for meg😊

Blir spennende å se hva som kommer. 

Jeg tar et raseskifte ser det ut til. Grønlandhund. Jeg har inntrykk av det man kan få mer motor og mer trøkk, så jeg går for det denne gangen. 

• Like 1

3 hours ago, Heidihj said:

Jeg tar et raseskifte ser det ut til. Grønlandhund. Jeg har inntrykk av det man kan få mer motor og mer trøkk, så jeg går for det denne gangen. 

de kan du kjøre i samme spann på løp, sant?

4 timer siden, Heidihj skrev:

Så spennende da🙂 har og det inntrykket ja. 🙂

• Like 1

5 timer siden, Meg skrev:

de kan du kjøre i samme spann på løp, sant?

Jupp :) håpet er å på sikt få et 4-spann til løp og tester (på sikt - Mayah blir 8 i år)

På 1/10/2019 at 8:59 PM, hauklander skrev:

Hei alle!

Ny på forumet, men har lest mye her inne siden vi bestemte oss for å gjøre alvor av hundedrømmen for et par år siden. I dag fikk vi endelig beskjed fra oppdretter om at tispa er drektig - om det blir født nok valper får vi et lite nurk i løpet av april!! 😍 

Så spennende tid! Hva slags rase? Har dere hørt noe mer? 😊

Kan se ut som det blir litt change in plans her og at det blir en ny schæfer istedenfor en malle. Malletispen jeg har gått og ventet på skal få løpetid har enda ikke fått løpetid, og nå har det dukket opp et veldig interessant schæferkull i sverige. De blir født allerede på onsdag eller torsdag og jeg er først på tispelisten! Så blir det født minst 1 tispe så blir det valp om bare to måneder!

• Like 8

Åh heldige alle mann! Jeg har blitt osloboer og har lov til å ha hund her jeg bor nå! Så leker med tankene om en hund kaaaaanskje i år! Litt liten leilighet men marka er rett utenfor ❤️ Vi får se. Spennende å følge med på dere da :D Og spennende med Grønlandshund Heidi!! 

• Like 3

Akkurat nå, pippin skrev:

Åh heldige alle mann! Jeg har blitt osloboer og har lov til å ha hund her jeg bor nå! Så leker med tankene om en hund kaaaaanskje i år! Litt liten leilighet men marka er rett utenfor ❤️ Vi får se. Spennende å følge med på dere da :D Og spennende med Grønlandshund Heidi!! 

Spennende! Går du for husky igjen? 

Ja! Blir spennende å prøve en ny rase 😊

Just now, Heidihj said:

Spennende! Går du for husky igjen? 

Ja! Blir spennende å prøve en ny rase 😊

Blir nok husky først ja tror jeg. Er mange jeg har lyst på :P Kelpie, husky, shiba... Men tror nesten det må bli husky først :P
Tipper en grønlandshund sklir godt inn i flokken din :D 

• Like 1

34 minutes ago, pippin said:

Blir nok husky først ja tror jeg. Er mange jeg har lyst på :P Kelpie, husky, shiba... Men tror nesten det må bli husky først :P
Tipper en grønlandshund sklir godt inn i flokken din :D 

Vi har ganske lik smak mtp hund :)  Men rent utseendemessig, og etter å kun ha møtt et eksemplar for mange år siden, er picard med på lista. Så lenge hundekjøring er min greie, er det nok husky det kommer til å gå i. Fredag får jeg vite om en jeg ønsker valp fra er drektig..

Edited by Meg

1 hour ago, Meg said:

Vi har ganske lik smak mtp hund :)  Men rent utseendemessig, og etter å kun ha møtt et eksemplar for mange år siden, er picard med på lista. Så lenge hundekjøring er min greie, er det nok husky det kommer til å gå i. Fredag får jeg vite om en jeg ønsker valp fra er drektig..

Ja det tror jeg. Jeg har sansen for atletiske, aktive hunder :P Og huskyen ER perfekt for  meg (skulle ønske den var LITT mer førerorientert - men man kan jo være heldig med individ). 

Spennende da! Mange har dere nå? Krysser fingre for valp! :D

Omg! 😱 Så jeg har jo vært i tankeboksen i ett år på om jeg skal prøve meg på en annen rase, fordi jeg ønsker å ha en hund jeg kan trene igp med blandt annet. Jeg slo det egentlig litt fra meg, og ventet på et par presa-parringer som ikke ble noe av. I venteperioden så dukket det opp et kull av den andre rasen som virket veldig lovende. Så jeg fulgte magefølelsen og nå står jeg på liste på hollandsk gjeterhund!  Vi så for oss en hanne, men ting blir sjeldent som man har tenkt seg. Så nå ser det ut til at det blir tispe istede. Krysser nå fingra for at alle valpene vokser seg store og sterke, at ikke det skjer noe uforutsett, og at det da blir valp i april. 🥰 Har nesten ikke sagt det til noen, er så redd det ikke skal bli noe av 🤪

• Like 16

3 hours ago, maysofie said:

Snike seg sakte inn her, kanskje :lol: 

Mulig det blir starten av 2020, men!

Egenoppdrettet eller? :)

26 minutter siden, maysofie skrev:

Ja, det er tanken :) 

Åh, blir spennende og følge med! Floss virker jo herlig, så blir artig og se nummer 2 :D 

Jeg er litt sånn silent stalker :fear:

På 2/27/2019 at 8:35 PM, jma skrev:

Omg! 😱 Så jeg har jo vært i tankeboksen i ett år på om jeg skal prøve meg på en annen rase, fordi jeg ønsker å ha en hund jeg kan trene igp med blandt annet. Jeg slo det egentlig litt fra meg, og ventet på et par presa-parringer som ikke ble noe av. I venteperioden så dukket det opp et kull av den andre rasen som virket veldig lovende. Så jeg fulgte magefølelsen og nå står jeg på liste på hollandsk gjeterhund!  Vi så for oss en hanne, men ting blir sjeldent som man har tenkt seg. Så nå ser det ut til at det blir tispe istede. Krysser nå fingra for at alle valpene vokser seg store og sterke, at ikke det skjer noe uforutsett, og at det da blir valp i april. 🥰 Har nesten ikke sagt det til noen, er så redd det ikke skal bli noe av 🤪

Spennende med hollender! 😍 Er det fra Sverige du skal ha da? Det er noen spennede kull som er planlagt der nå har jeg sett 😁 

Igår kom valpene og det ble 6 hanner og 1 svart tispe 😍 Så hun blir min!!!! Navnet er allerede bestemt og flybillettene bestilt! Hun skal hete Torneryds Wuna 💜 og jeg holder meg til rasen i mitt hjerte, schæferhunden. 

995C31B7-D88D-4E42-917E-8FAE12477531.jpeg

93DE1B91-9824-43E4-B7E6-6C0C76D7A953.jpeg

• Like 18

Forumet fortsetter under annonsen