Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2020, 2021, 2022, 2023, 2024?

Recommended Posts

Akkurat nå, Sona skrev:

Hvis du søker på forumet finner du nok flere spørretråder om å kombinere hundehold med studentlivet, med mange argumenter for og imot. Det handler vel til syvende og sist om hva akkurat du er villig til å prioritere å bruke tid og penger på :ahappy:

Jeg har lest og lest, og er fullt klar over at det går:D Men jeg vet ikke hvordan livet mitt ser ut om to år. Om jeg sitter på pikerommet mitt som jeg gjør for øyeblikket, eller om jeg sitter i en leilighet i Finnmark. Og det var mer ment som en spøk:ahappy:

Endret av Mrs.Fisken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Mrs.Fisken skrev:

Jeg har lest og lest, og er full klar over at det går:D Men jeg vet ikke hvordan livet mitt ser ut om to år. Om jeg sitter på pikerommet mitt som jeg gjør for øyeblikket, eller om jeg sitter i en leilighet i Finnmark. Og det var mer ment som en spøk:ahappy:

Så bra:ahappy: Tenkte bare at all input er nyttig når man sitter og drømmer:D 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planen er valp til neste år, eventuelt 2020. Har nå studert i snart 1 år og bodd uten hund, og livet uten hund blir rett og slett ikke det samme. Går på et studium som har lagt opp til mye selv studie og mindre forelesninger, så jeg har en hel del fritid. Når økonomien er på plass og jeg har funnet meg en ekstrajobb er planen å få meg hund igjen, og jeg gleder meg! :D Vingler veeldig mellom to raser, helt forskjellige i grunn, så blir spennende og se hva jeg ender opp med. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Sona skrev:

Hvis du søker på forumet finner du nok flere spørretråder om å kombinere hundehold med studentlivet, med mange argumenter for og imot. Det handler vel til syvende og sist om hva akkurat du er villig til å prioritere å bruke tid og penger på :ahappy:

Ja, og så handler det litt om rase man tenker seg og hvilket studie man går. Jeg går på høgskole nå, og hadde aldri hatt tid til de hunderasene som er aktuelle for meg. Det går så mye tid til skole og trening at jeg ikke kunne hatt en ordentlig sofagris en gang. Det vil si at jeg kunne sikkert ha hatt en lett rase, men for min del risikerer jeg ikke å sitte med valget mellom dårlig samvittighet eller å omplassere. For min del er det sikreste å vente. 

Når det er sagt, så blir det sannsynligvis hollender eller malle på meg (kommer an på tilgjengelige kull) i 2020! Jeg gleder meg helt vilt, og det er en stor, saftig gulerot å se fram til nå i eksamenstida med 10 eksamener (!!) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ser jeg for meg hund i 2023/2024. Klarer ikke å bestemme meg for rase, heldigvis god tid. Idag drømmer jeg om border collie, engelsk springer spaniel, finsk lapphund og lh belger. Fornuften sier ESS eller noe mindre. Vi får seee. Spennende å følge denne tråden frem over, de neste årene:ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Håper jeg kan få være med her! 

Har tenkt på hund nr 2 lenge, men er ikke lett å lande på rase. Og ønsker å ha kjøpt hus før jeg får en hund til. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se om jeg er i den gjengen eller om det blir i løpet av 2019. Kommer ann på hvor lenge Bonita er her det. Hun er 15 år nå så jeg er forberedt på at hun ikke blir så mye eldre. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker jeg skal ha en til etter endt studie, tidligst om to år :) Blir Eurasier eller en ny mittelspitz på meg. Kanskje en tispe men da må vi finne ordning under løpetiden mtp hannhunden :) Ellers kunne jeg godt tenkt meg å låne ut min nåværende hund til kull til en oppdretter jeg liker så godt, og gjerne beholde en liten sønn der :D Vi får se, kjekt å drømme!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2024? Det er så lenge til at jeg nesten kan være med selv om jeg venter på valp nå :P 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 hours ago, soelvd said:

2024? Det er så lenge til at jeg nesten kan være med selv om jeg venter på valp nå :P 

Haha, jeg kan potensielt også melde meg inn her, men jeg venter ikke valp nå da :lol: 

Jeg har to hunder nå og gleder meg egentlig litt til å bare ha 1 hund en periode. De er straks 13 og 5 år gamle, så i 2024 har jeg nok bare en hund på 11 år. Da er det kanskje på tide med en ny hund, ja :ahappy: 

Hva det blir får tiden vise, aner ikke hvilken livssituasjon jeg er i akkurat da. Men jeg har et dokument med pros og cons for et par ulike raser jeg vurderer. Enten ny kelpie :wub: Jeg er frelst, de er fantastiske! Men det er jo også gøy å prøve noe nytt. Jeg vurderer fremdeles pyreneisk gjeterhund poil long, men de har et par cons som jeg må veie for og mot på. Jeg har også vært innom tanken på jaktspringer eller jaktcocker, de er skikkelig kule! Men er det hunder jeg ville trivdes med? Også drømmer jeg stadig vekk om å eie en Aussie :wub: Men jeg kommer nesten alltid tilbake til at de egentlig ikke passer meg, det får bare bli med drømmen. 

Endret av MegaMarie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg som var svak for Lunala fra bildene, også kom denne beskrivelsen - hun høres helt fantastisk ut 
    • Ja, sånn jeg har forstått det, er det en del som gjør det. Har sett flere som fôrer etter prey-modellen som tar bilde av maten hunden får hver dag, og da er det stort sett kjøttprodukter, litt grønnsaker og egg av og til. Jeg tenker det gir mening at hunder også trenger fiber, men generelt synes jeg det er vanskelig å finne gode, objektive kilder om hva hunden faktisk trenger. 
    • Pff, slike lovnader er fine å holde seg til, - helt til det blir salg. 

Takk for tips! Den teknikken skal jeg prøve. Satser på at dagen i dag blir mer produktiv. Håper det går av seg selv når jeg bare kommer over sjokket av den nye hverdagen. De siste årene har jeg arbeidet i et yrke som ikke akkurat innebærer ro og stillesitting.  Fikk hjertet i halsen da jeg leste dette. Kjøpte ny bil for noen måneder siden og kjente på akkurat de samme følelsene. Håper bilen min holder for alltid for jeg har ikke nerver til flere bruktbilkjøp.

Lykke til med bilkjøpet! Håper du blir like fornøyd med din som jeg enda er med min. Mange overdriver til de grader på Facebook, mitt inntrykk er at de fleste klagere bare gjør det for å få sympati, oppmerksomhet og som tidsfordriv.

Jeg mener, de kunne jo utnytta situasjonen av å ha funnet likesinnede i kommentarfeltet og samarbeidet om å finne gode løsninger, men det er ikke like interessant som klaging og å fortelle/lese kjipe historier.
    • Ja, gjerne   Nå skal jeg snart dra avgårde til veterinær med Felix. Skal høre om han kan få prøve smertestillende ei stund for å se om det er smerter som gjør at han ikke vil bli med på tur så ofte lenger. Han virker også litt stiv i bevegelsene og det er vel ikke så uvanlig med litt vondter i alderen hans.  
    • Nå måtte jeg google litt! Fiber, ja. Det gir mening. Så egentlig kunne man kanskje fôret med litt kokte grønnsaker i tillegg til V&H (eller Provit, etc.) og fått omtrent samme resultat som en kombinasjon av tørrfôr og vom, for de hundene som blir forstoppet eller får diaré av en ren kjøttdiett?
  • Nylig opprettede emner