Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november


Tonje
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, mushi skrev:

Hva står det ordrett der du ikke forstår? Det finnes garantert noen som kan hjelpe :) Motivasjonen er på bunn hvis man ikke fullfører. 

Det ironiske er at jeg skrev ned det avsnittet, og da falt poletten på plass. Så nå er ølvotten ferdig strikket, i morgen får jeg tovet den så jeg kan faktisk se om resultatet ble vellykket. If so - fingers crossed - kan svoger få den og noen øl i bursdagsgave på onsdag. Hvis ikke må jeg improvisere noe annet, som jeg gjorde i fjor da jeg ikke ble ferdig å strikke :-P Funker ølvotten etter toving, så blir det også julegave til ei venninne. Nå som jeg vet hvordan den strikkes bør det jo gå fortere enn et år.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

Akkurat nå, enna skrev:

Jeg likte bedre de forrige som bodde i det huset. De hadde en doberman hann og en silkyterrier tispe. Aldri noe styr m noen av de to hundene. De oppførte seg og kunne leke med alle hundene i gata. 

Det er rart det der at enkelte folk tror at oppdragelse er kun for store. 
Jeg fikk flere ganger høre om Aragon at stakkars, det der er jo for store hunder! Enten det var snakk om turer han fikk, hva jeg gav lov til i møtesituasjoner, osv. 

Det er mye uansvarlige folk der ute. Dessverre er det vi med hunder over knehøyde som får skylda hvis disse små krekene flyr i angrep og trigger en reaksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

:lol: Når jeg prøvde permanent, så viste det seg at håret mitt responderer overdrevent på kjemikaliene i permanentvæska, så jeg gikk inn med hår ned til skulderbladene, og kom ut igjen med hår som krøllet seg skikkelig og rakk til rett under ørene. Jeg har ikke prøvd permanent igjen etter det :teehe: Litt sånn: 

Picture%201.png 

Bare større.. :lol: De ble ikke borte, de krøllene. De måtte klippes av etterhvert.. 

Lurer på hvorfor jeg ikke har prøvd det igjen :teehe: 

Huff...bringer tilbake minner om min permanent det der..:D Frisøren klippet heller ikke håret i tuppene etterpå, så ytterst hadde ikke permanenten tatt..resultatet var gyselige krøll/krus med strittende tupper.. Mener å huske at det ble siste besøk hos den frisøren jah..:P

2 timer siden, 2ne skrev:

Ja, men ikke på meg :teehe: 

ClaraTone.jpg

Det her tror jeg er 2.5 år etter at jeg tok permanent. Du ser nederst mot skuldra hvordan håret krølla seg, sånn var det over hele huet. Det er greit jeg har litt krøller og fall i håret sjøl, men ikke sånne kjønnshår-krøller som det der :P 

Kjønnshårkrøller..:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Naboen min har alltid vært søt. De er et eldre ektepar rundt 80.

I dag ringte hun for å fortelle at de planlegger å hogge noe av skogen på tomta si, og ville bare si i fra så jeg ikke får sjokk når det blir ribba rundt her og jeg plutselig for første gang etter at jeg flytta hit i 2007 får se elva fra huset mitt.:P

Samtidig ville hun bare sjekke om han mannen med den bilen som er hos meg hele tiden har lov til å være her så mye. Jeg kunne berolige naboen med at jada, det har han. Naboen måtte bare sjekke, og lurte på om han kommer igjen. Da kunne jeg berolige naboen med at jada, det gjør han. Og da kom det fra naboen. Nei, så hyggelig! Ja, du har jo hatt noen kavalerer, så jeg måtte bare spørre, for de pleier jo plutselig å forsvinne og ikke komme igjen.:ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Klematis skrev:

Samtidig ville hun bare sjekke om han mannen med den bilen som er hos meg hele tiden har lov til å være her så mye. Jeg kunne berolige naboen med at jada, det har han. Naboen måtte bare sjekke, og lurte på om han kommer igjen. Da kunne jeg berolige naboen med at jada, det gjør han. Og da kom det fra naboen. Nei, så hyggelig! Ja, du har jo hatt noen kavalerer, så jeg måtte bare spørre, for de pleier jo plutselig å forsvinne og ikke komme igjen.:ahappy:

Si meg frøken, er De en løsaktig kvinne? :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kokospaniel skrev:


Hør med frisørlinja noe sted?

Ja, kanskje jeg skal gjøre det. Er jo faktisk medlem av en side på Facebook, hvor de ofte søker etter modeller. Mange gir faktisk gratis klipp, eller hvertfall billig klipp. Aldri slått til før, da jeg blir litt skremt av ordet "modell". Men det gjør sikkert ikke noe at jeg ikke ser ut, det er vel håret og frisyren de evt tar bilde av? :P 

Får høre der etter hvert. Eller hvertfall hos lærling. Ser som student får jeg f.eks. 35% rabatt på klipp hos lærling hos ramsvik. Men de er jo kjempedyre fra før, så selv om jeg sparer endel på det så er det likevel dyrt.

 

Jeg liker forresten at de styler håret litt når jeg er hos frisør. Stort sett ser det fint ut. Blir mer skuffa dagen etter, når jeg ikke klarer å få det til like fint :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du føler at du trenger en ukes ferie etter en helg... 

Idde er forresten en veldig rar liten skrue av en hund. I natt var jeg på do og når jeg skulle legge meg igjen oppdager jeg et tyggeben i senga, jeg tar det og skrur på lyset for å finne et sted og legge det bort, og ser en sjokkert hund som bare WTF du tok benet mitt :o 
Han får tilbake benet og går fornøyd og legger seg i hundesenga (tygger ikke, bare plasserer benet fint ved siden av seg). En stund etterpå blir jeg vekket av en hysterisk lykkelig hund som bare skulle vise frem hvilket fint tyggebein han hadde... Ikke så glad i å bli vekket om natten, men kan ikke annet enn å le av raringen... 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
10 hours ago, enna said:

Litt mer enn gjennomsnittlig travel helg. KOm meg gjennom, og hadde kun èn hendelse som virkelig fikk meg ut av likevekt i helgen: Jeg og Nova ble i går angrepet av en skikkelig aggressiv pomeranian... Vi hadde vært på tur, og nesten hjemme passerte vi en nabo der fruen stod i nattkjolen i terrassedøra, og hadde sluppet ut pommen på plena. De har ikke gjerde rundt hagen. Jeg og Nova gikk rolig forbi på motsatt side av vegen, altså et ganske langt stykke fra den eiendommen. 
Idet vi passerer kommer krapylet i full mundur rett mot oss, med tenna på tørk, mens den knurra og snerra og fråden stod. Ikke redsel...for å si det slik. Han skulle ta oss. Og gikk rett på Nova, som bråstoppa, kikka rart på krapylet og da hun forstod hvilket modus han var i busta ho seg opp litt. Jeg fikk gravd frem en neve godbiter fra lomma som jeg slengte i ansiktet på angriperen og satte han ut et lite øyeblikk, og sa ropte jeg til eier - som fremdeles stod i terrassedøra i nattkjolen - at hun fikk komme og hente dyret sitt sporenstreks! 
Krapylet gikk i angrep nr 2 etter å ha sjekka ut noen godbiter på bakken, jeg fikk løfta Nova opp etter halsbåndet slik at hun ikke skulle ta livet av pommen og dytta den samtidig unna med ene foten min (og håpte jeg ikke ble bitt -for han så ut til å være kapabel til  ville bite i benet mitt). Og ropte igjen til eier at nå fikk hun jaggu meg hente bikkjekreket. Og at det må da gå an å ha LITT dressur (ev kontroll) på slike små drittkrapyl! 
Etter litt kom hun løpende, i nattkjolen, henta kreket og løfta han opp og gikk bort med han, uten å si ett ord. Jeg var rimelig sint! Jeg vil ikke at min valp, snart 30 kg tung, 7 mnd gammel, skal gjøre seg erfaringer av den typen som kan trigge lysten til å knerte småhunder. 
Vel hjemme slapp jeg Nova ut i hagen sammen med Diva og strødde et lass med godbiter rundtomkring der. SÅ de to kunne leke sammen og søke etter godis. jeg tror ikke Nova huska på hendelsen i etterkant, men blir spennende å se hvordan hun reagerer neste gang vi går forbi akkurat det huset der. 


Ååå i sånne settinger så bruker jeg bare å gå videre jeg - sier ingenting, bare tar min hund og går, oppmuntrer de til å følge med på meg - vanligvis så følger jo sånne drittbikkjer etter, jeg ignorerer i sånne fall eiere som etterhvert blir desperate i stemmen fordi bikkja forsvinner. Erfaringsmessig slutter smågnagerne også å være sinte en 10 meter bortafor der de bor. Jeg stopper ikke på eiers anmodning, vil de ha bikkja si så får de løpe etter.
Forøvrig så vil neppe en normalt skrudd sammen hund gå i forsvar når de møter sinte smågnagere - selv etter å ha blitt angrepet. De fleste normalt sunne hunder ignorerer glætt sånne små sinte greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laikamor skrev:

Ja, kanskje jeg skal gjøre det. Er jo faktisk medlem av en side på Facebook, hvor de ofte søker etter modeller. Mange gir faktisk gratis klipp, eller hvertfall billig klipp. Aldri slått til før, da jeg blir litt skremt av ordet "modell". Men det gjør sikkert ikke noe at jeg ikke ser ut, det er vel håret og frisyren de evt tar bilde av? :P 

Får høre der etter hvert. Eller hvertfall hos lærling. Ser som student får jeg f.eks. 35% rabatt på klipp hos lærling hos ramsvik. Men de er jo kjempedyre fra før, så selv om jeg sparer endel på det så er det likevel dyrt.

 

Jeg liker forresten at de styler håret litt når jeg er hos frisør. Stort sett ser det fint ut. Blir mer skuffa dagen etter, når jeg ikke klarer å få det til like fint :P

 

Årstad vgs på Danmarksplass har åpen frisørsalong, ring og hør (evt sjekk facebook) http://www.arstadposten.no/2015/12/11/arstad-elever-med-frisorsalong/ . Tror de driver med diverse dilling ellers også, hudpleie og sånt. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, QUEST skrev:

Huff...bringer tilbake minner om min permanent det der..:D Frisøren klippet heller ikke håret i tuppene etterpå, så ytterst hadde ikke permanenten tatt..resultatet var gyselige krøll/krus med strittende tupper.. Mener å huske at det ble siste besøk hos den frisøren jah..:P

Høres ut som min siste erfaring med permanent også... Endte opp som en litt mer feminin utgave av Dan Børge Akerø... :aww: 

9 timer siden, QUEST skrev:

Si meg frøken, er De en løsaktig kvinne? :sleep:

:lol: 

58 minutter siden, Turb skrev:

Han får tilbake benet og går fornøyd og legger seg i hundesenga (tygger ikke, bare plasserer benet fint ved siden av seg). En stund etterpå blir jeg vekket av en hysterisk lykkelig hund som bare skulle vise frem hvilket fint tyggebein han hadde... Ikke så glad i å bli vekket om natten, men kan ikke annet enn å le av raringen... 

Han er jo litt søt da :wub:

Sitter på kontoret og får ei fin og lav vintersol inn vinduet... herlig! Også ser jeg at de har kjørt løyper på Budor i dag, så da er det vel nok snø til at vi kanskje kan ta sesongens første skitur i kveld? :bananas:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Veldig random, men WOW Reese Witherspoon har panna så full av botox at hallelujah :lol: Jeg klarte ikke ta øynene vekk fra den uttrykksløse ørkenen.

:lol: men er ikke alle som bruker panna da, jeg prøver å aldri bruke den for å forhindre rynker. Har gått ganske greit, men innser at jeg muligens må ta botox om noen år for at den skal fortsette å være glatt, det er  noen spontane rynkereaksjoner  jeg ikke kan forhindre,  om jeg får vondt og sånn... men prøver å aldri la meg overraske iallefall.  (Tull... kanskje... har en venninne som prøver å overbevise meg om at det er bedre å starte tidligere enn sent, men jeg anser meg ikke helt som en botox-type :lol: Vi pleier å ha gjettekonkurranse på ansiktet hennes når dosen kicker inn, "Prøver du å se sur ut nå? Overrasket?" "Rynker du panna nå?")

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

:lol: men er ikke alle som bruker panna da, jeg prøver å aldri bruke den for å forhindre rynker. Har gått ganske greit, men innser at jeg muligens må ta botox om noen år for at den skal fortsette å være glatt... (tull... kanskje... har en venninne som prøver å overbevise meg om at det er bedre å starte tidligere enn sent, men jeg anser meg ikke helt som en botox-type :lol: Vi pleier å ha gjettekonkurranse på ansiktet hennes når dosen kicker inn, "Prøver du å se sur ut nå? Overrasket?" "Rynker du panna nå?")

:lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så blir det en tur til dyrlegen i dag *sukk* Casper har våknet en gang i timen hele natten igjennom fordi han har følt han ha måtte gå på do. 

Var akkurat samme greien når han fikk forstørret prostata og når analkjertlene var fulle. Så må finne ut hvilken av dem det er. Orker ikke vente til jeg skal på 12 ukers vaksine med Melvin neste uke. Jeg trenger søvn :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Klematis skrev:

Naboen min har alltid vært søt. De er et eldre ektepar rundt 80.

I dag ringte hun for å fortelle at de planlegger å hogge noe av skogen på tomta si, og ville bare si i fra så jeg ikke får sjokk når det blir ribba rundt her og jeg plutselig for første gang etter at jeg flytta hit i 2007 får se elva fra huset mitt.:P

Samtidig ville hun bare sjekke om han mannen med den bilen som er hos meg hele tiden har lov til å være her så mye. Jeg kunne berolige naboen med at jada, det har han. Naboen måtte bare sjekke, og lurte på om han kommer igjen. Da kunne jeg berolige naboen med at jada, det gjør han. Og da kom det fra naboen. Nei, så hyggelig! Ja, du har jo hatt noen kavalerer, så jeg måtte bare spørre, for de pleier jo plutselig å forsvinne og ikke komme igjen.:ahappy:

Jeg er ikke helt sikker på om hun er bekymret for din uskyld, eller om hun mistenker at du er en massemorder. 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Sitter på jobb halvveis i koma nå. Forbasket cyste altså... har våknet flere ganger i natt pga halsen. Så nå teller jeg bare ned dagene til den tømmes og forgiftes... 

God bedring!

2 timer siden, Turb skrev:

Når du føler at du trenger en ukes ferie etter en helg... 

Idde er forresten en veldig rar liten skrue av en hund. I natt var jeg på do og når jeg skulle legge meg igjen oppdager jeg et tyggeben i senga, jeg tar det og skrur på lyset for å finne et sted og legge det bort, og ser en sjokkert hund som bare WTF du tok benet mitt :o 
Han får tilbake benet og går fornøyd og legger seg i hundesenga (tygger ikke, bare plasserer benet fint ved siden av seg). En stund etterpå blir jeg vekket av en hysterisk lykkelig hund som bare skulle vise frem hvilket fint tyggebein han hadde... Ikke så glad i å bli vekket om natten, men kan ikke annet enn å le av raringen... 

Jeg skjønner frustrasjonen din, men herlighet så søt han høres ut! Litt sånn gullfisk i ham også, eller? "Wee, jeg fant et bein!"

8 minutter siden, Snoffe skrev:

Så blir det en tur til dyrlegen i dag *sukk* Casper har våknet en gang i timen hele natten igjennom fordi han har følt han ha måtte gå på do. 

Var akkurat samme greien når han fikk forstørret prostata og når analkjertlene var fulle. Så må finne ut hvilken av dem det er. Orker ikke vente til jeg skal på 12 ukers vaksine med Melvin neste uke. Jeg trenger søvn :aww:

God bedring til Casper!

Siden vi kommer ut av det hårete skapet i denne tråden for tiden, så kan jeg jo sjokkere dere med å si at jeg aldri har besøkt en frisørsalong. Bortsett fra den gangen jeg satt og leste i et blad mens @JeanetteH fikk en klipp. Mamma er riktignok utdannet frisør en gang i forrige årtusen, så jeg har alltid klippet meg hos henne. Men jeg regner med at hennes skills er ganske utdatert, selv om klipp av slitte tupper sikkert er ganske standard enda. Jeg har også krøller på boks og farge på boks. Egentlig har jeg glatt, fett blondt hår. Men har funnet ut at jeg trives best som krøllete redhead. Selv om det er på tide å få tatt en ny runde med permanent snart, det er lenge siden sist og det har grodd ut en del. 

5a1be71fddf12_hr.thumb.jpg.e78682767a8c792665f63fa17234069c.jpg

Jeg foretrekker dette over tykt, tungt, glatt hår som ligger klistret inntil skallen og alltid ser fett ut.

For øvrig er dette ikke samme rase, for de som lar seg forvirre eller ikke kan forskjell. Jeg fatter ikke at det går an å tro det, det er jo nesten ingen forskjeller. @QUEST - husker du, eller må jeg gjenta? :D 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I dag har jeg tydeligvis fri siden ingen har ringt. Det er jo alltid artig å jobbe ufrivillig deltid, ikke sant.

Jaja. I dag sto vi opp seint, og jeg har hoppet i ulltøyet og hadde egentlig planlagt å gå en tur med dyret som er kjempeklar, men så fristet sofaen så veldig at jeg havnet under ullpleddet med bikkja oppå istedenfor. Hun er flink og maser ikke. Joda vi skal gå tur, må bare slappe av litt først. Sov jo bare 12 timer i natt, liksom.:ahappy:

Latskapen lenge leve.

Er faktisk meget godt i gang med julegavene også, følte plutselig jeg fikk dårlig tid. Helt til jeg kom på at det er da 4 uker igjen, men så skal man rekke å dele gaver med folk som ikke bor på samme sted, og da må man være ute i litt bedre tid enn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Turb skrev:

Når du føler at du trenger en ukes ferie etter en helg... 

Idde er forresten en veldig rar liten skrue av en hund. I natt var jeg på do og når jeg skulle legge meg igjen oppdager jeg et tyggeben i senga, jeg tar det og skrur på lyset for å finne et sted og legge det bort, og ser en sjokkert hund som bare WTF du tok benet mitt :o 
Han får tilbake benet og går fornøyd og legger seg i hundesenga (tygger ikke, bare plasserer benet fint ved siden av seg). En stund etterpå blir jeg vekket av en hysterisk lykkelig hund som bare skulle vise frem hvilket fint tyggebein han hadde... Ikke så glad i å bli vekket om natten, men kan ikke annet enn å le av raringen... 

Det der høres så kjent ut:lol: jeg finner litt for ofte tyggebein som er gjemt inni dyna når jeg skal legge meg. Og gud forby at jeg flytter på det liksom. Legger det så diskret så mulig oppi hundesenga. Men hun finner alltid ut av det i løpet av natta, for jeg våkner av at hun graver febrilsk på dyna mi for å gjemme det igjen...:sleep:

Forresten, @Ozzy. Det halsbåndet du har til iraia (?) Med batman på. Er det bestilt fra melis på facebook? Så det på snap:lol: lurer fordi jeg har bestilt det samme, og lurer litt på hvor lang tid det tar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kaisen skrev:

Det der høres så kjent ut:lol: jeg finner litt for ofte tyggebein som er gjemt inni dyna når jeg skal legge meg. Og gud forby at jeg flytter på det liksom. Legger det så diskret så mulig oppi hundesenga. Men hun finner alltid ut av det i løpet av natta, for jeg våkner av at hun graver febrilsk på dyna mi for å gjemme det igjen...:sleep:

Forresten, @Ozzy. Det halsbåndet du har til iraia (?) Med batman på. Er det bestilt fra melis på facebook? Så det på snap:lol: lurer fordi jeg har bestilt det samme, og lurer litt på hvor lang tid det tar?

Nei, jeg bestilte det fra Lykkelita design. Tok i underkant av to uker da jeg havna litt bak i køen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Klematis skrev:

@SFX Eller så hinter hun om at jeg aldri blir fornøyd:P

Det er selvfølgelig også et alternativ :D 

37 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Det er Bern i begge raser :innocent:

Det er det i bernerstøver også, men jeg har aldri fått spørsmål om det er det det er :P Australian shepherd, hovawart, gordon setter, st. bernhardshund, newfoundlandshund og leonberger er derimot gjengangere.

Vi fikk deilig, men sterk suppe til lunsj, så nå har jeg bælmet en del drikke. Såååå nå må jeg tisse, BRB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...