Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november


Tonje
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg kjeder meg. Har lyst til å strikke (holder på med en koftegreie) men må ha noe å se på imens, og det er ingenting på tv. Høre musikk imens kanskje? Har hatt både en Neil Young og en Van Morrison-raptus den siste uka. 

Søk opp strikketerapi på YouTube?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iraia fikk raptus ute ista, inne i en busk av alle ting. Men på en eller annen måte så greide hu å koble av kobbelet fra halsbåndet. Hørte hu rope "FRIHEEEEET" idet hun forsvant bortover jordet :lol:

Men heldigvis er bølla mammadalt, så når jeg ropte og hun sa "**** YOU", begynte jeg bare å gå inn. :P Hun tok meg igjen innen jeg kom til inngangsdøren. :lol:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Belgerpia said:

Fy søren  - den valpen min er vakker, sanset, fornuftig og supercool. Akkurat passe belger for en femtiåring (vel nesten) - jeg tror ikke jeg kunne fått en bedre valp. I dag har han møtt halvannenkilo puddel for første gang, og den overlevde - puddelen altså, han var forbausende forsiktig med lille Monster(et)  Kjenner at jeg er superglad for Sammen min :)
aIMG_7761.thumb.jpg.5e5185a01ff0af34db0bdb9d92b883b4.jpg

aIMG_7855.thumb.jpg.092b4bc8b27a82b1c1327175b7fabd12.jpg

aIMG_7865.thumb.jpg.6ca261d1222935b52110b3015b116c70.jpg

Syns han var riktig så flink jeg, han er bare valpen selv, og hun har jo et bevegelsesmønster som kan bli litt i overkant morsomt :ahappy: Fine gutten :heart: 

2 hours ago, Snoffe said:

Vet ikke om jeg er mest fornøyd med meg eller krapylet, men det gikk kjempe bra å barbere halve ansiktet :D

Andre halvdel begynte jeg på før middag, og rakk ikke å bli ferdig fordi jeg knotet sånn med å finne en måte å holde han på. På slutten før jeg gav meg fordi maten var klar, så fant jeg endelig en fin måte å holde Melvin på. Så nå når vi var ferdig å spise så tok jeg fatt på resten av ansiktet. Det gikk så bra, minimalt med protester! jeg klarte å være tydelig nok til at han ikke makket seg :D Nå føles det ikke så overveldende lengre :aww: Sonen er god å ha altså :ahappy:

Så nå er valpen ren, pen og ny barbert. Fikk klipt litt også, siden jeg hadde klippet litt hard kant fra bakpart til frempart *rødme* Så fikk gjevnet det ut litt :)

Så bra! :D Det er sikkert greit å ta det litt i små doser også, for dere begges skyld. Det kan bli litt i overkant svett og slitsomt selv om de er pittesmå :teehe: 

Vi har vært hos Belgerpia for å barbere snute i dag vi, og hun oppførte seg riktig så tamt, det lille Monsteret :P Det er litt av en forskjell fra den lille illsinte, spyttende hårballen jeg håndterte for noen uker siden :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

 

Så bra! :D Det er sikkert greit å ta det litt i små doser også, for dere begges skyld. Det kan bli litt i overkant svett og slitsomt selv om de er pittesmå :teehe: 

Vi har vært hos Belgerpia for å barbere snute i dag vi, og hun oppførte seg riktig så tamt, det lille Monsteret :P Det er litt av en forskjell fra den lille illsinte, spyttende hårballen jeg håndterte for noen uker siden :lol: 

Tror det var veldig lurt å ta å fordele det over hele dagen :) Da fikk vi begge litt ro og vi fikk sovet, lekt og spist innimellom :) 

Høres ut som vi begge har hatt en positiv opplevelse med puddelkrapylene i dag :aww::lol:

--------

Har hilst på den herligste labradoodelen i dag :ahappy: For en herlig hund! Heldigvis for meg får jeg kost masse på henne i julen siden svigermor skal passe den :D Den hunden altså, kom inn i fremmed hjem med masse katter og hunder. Og finner roen med en gang, bare 6 måneder gammel. Og hele vesenet hennes var bare nydelig :ahappy:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Kat84* skrev:

Jo, det er et litt kjipt tidspunkt sånn sett. Så derfor er jeg litt i tvil om jeg skal dit. Men det er alltids mulighet for å kjøre gjennom Stavanger og ta resten av kysten og videre til Bø. Det tar lengre tid, men om Haukeli er stengt så går det fint. :) Jeg har bare rundt 35 minutter til båten herfra, så Stavanger er ganske lett tilgjengelig :) Og så er det motorvei hele veien mot Kristiansand, og sikkert enda et stykke til. :) 

Jau jau, motorvei ??

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tricolor skrev:

Jau jau, motorvei ??

Akkurat det samme tenkte jeg:teehe:etter min hukommelse (men den er ikke alltid like god) så er det ene stykket etter kr.sand ganske langdrygt med landevei...samboer trodde nemlig det var motorvei til et godt stykke til utenfor kr.sand han. Det var det jammen ikke!!

----

På tide å finne senga. Må være trøtt når jeg ler av noen som lurte på hvor mye penger de skulle legge i komforlutten...:sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Og da var vi inne etter nesten 12 timer på tur med bikkjene. De aller fleste av dem stillesittende ved bålet :lol: Det må utnyttes når det faktisk er mildt i slutten av november :D Jeg unnskylder latmannslivet med at det er verdifull trening for unghundene å ligge i ro og slappe av ved siden av andre spann, Enda et spann som kommer og legger seg til ved siden av og flere spann som paserer og stopper og skravler litt. Alle lå med seler og full pakke på hele tida, og ingen av unghundene prøvde seg på gnaging på liner eller seler eller annet tull. Finner roen med en gang gjør de også, selv om de ikke var spesielt slitne. De fikk løpt litt også da. 39 km til sammen. Flinke småvoffser! De eldre også selvfølgelig, men det er første skikkelige sesongen til unghundene. Nå må jeg bare få i meg litt mat og te før det er kveld for meg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble vist litt mange godbiter i dag på valpen. Så han er ikke helt god i magen. Har fått en dose med canicur, men ser ikke ut til å hjelpe helt. 

Våknet av at han sto på gulvet å gren, har sover i sengen, og jeg tenkte han var en veldig flink valp som hoppet ned (nei han får ikke egentlig hoppe ned selv fra så stor høyde) og så gav beskjed om at han måtte på do. Tok han under armen og løp ut, men der er der ikke akkurat fristende å være. Så jeg tok han med inn igjen, og gikk på badet så han kunne få gå på do der. Da så jeg at han allerede hadde vært på do på badet, og innså at suttringen var fordi han ikke kom opp i sengen igjen :lol: Viktig å prioritere når man skal gi lyd fra seg :lol:

Neida, bare glad han kom på å gå på do på badet, istedfor i sengen vår. Ikke lett å få våknet for å ta han ut når han ikke gir en lyd fra seg. Håper bare dette var siste runden i natt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Line skrev:

Selv om dagen generelt har vært bra så går den ikke inn i historiebøkene etter trappestuntet i kveld. Spent på hvor mye jeg får sove i natt og på hvor mye jeg klarer å bevege meg i morgen... Dyttet innpå en pille og funnet senga nå, så får jeg ligge på magen :P 

Hvordan er formen? :) Kanskje du bør ta deg en tur til legevakten i løpet av dagen?  

 

...er det tid for langrenn,  te og litt strikking på morgenen :ahappy:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Snoffe said:

Tror det var veldig lurt å ta å fordele det over hele dagen :) Da fikk vi begge litt ro og vi fikk sovet, lekt og spist innimellom :) 

Ja, det er jo ikke noe å stresse med nå i innlæringen, det er viktigere at det blir sånn noenlunde hyggelig for dere begge enn at det blir strøkent hver gang :ahappy: 

10 hours ago, Snoffe said:

Høres ut som vi begge har hatt en positiv opplevelse med puddelkrapylene i dag :aww::lol:

:lol: Ja, det høres sånn ut :D 

10 hours ago, Snoffe said:

Har hilst på den herligste labradoodelen i dag :ahappy: For en herlig hund! Heldigvis for meg får jeg kost masse på henne i julen siden svigermor skal passe den :D Den hunden altså, kom inn i fremmed hjem med masse katter og hunder. Og finner roen med en gang, bare 6 måneder gammel. Og hele vesenet hennes var bare nydelig :ahappy:

Det er så deilig når man møter sånne hunder, syns jeg :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ja, det er jo ikke noe å stresse med nå i innlæringen, det er viktigere at det blir sånn noenlunde hyggelig for dere begge enn at det blir strøkent hver gang :ahappy: 

:lol: Ja, det høres sånn ut :D 

Det er så deilig når man møter sånne hunder, syns jeg :ahappy: 

Nei, er det jeg tenker. Bedre å ta seg litt tid og få igjen for det senere (forhåpentligvis :P )

 

Ja, veldig deilig! :ahappy: Det var virkelig en nydelig hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Snoffe said:

Nei, er det jeg tenker. Bedre å ta seg litt tid og få igjen for det senere (forhåpentligvis :P )

Det gjør du jo antageligvis :P 

Just now, Snoffe said:

Ja, veldig deilig! :ahappy: Det var virkelig en nydelig hund :)

:ahappy: 

--

Monster er så energisk i dag at jeg vipper litt til å synes hun er slitsom :P Nå har hun holdt på i to timer med å henge i buksebein og løpe i veien og kaste leker rundt at nå må hun da være sliten og sove snart? Hun har i hvert fall sovet godt i natt, liksom :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, mokken said:

Hvordan er formen? :) Kanskje du bør ta deg en tur til legevakten i løpet av dagen?  

Takk som spør, vondt både her og der. Bevegeligheten i håndleddet er redusert, vondt i ytterste leddet av langfingeren, og søkke vondt i halebeinet. Etter å ha stått opp, kledd på meg, luftet jenter i hagen og gitt dem mat så svimlet det fælt for meg. Begynner å vurdere legevakt ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Line skrev:

Er det noen som liker gammelost da? :blink: 

Bestemoren min elsker det. Jeg skjønner det ikke helt, det lukter jo sånn passe stramt. 

Nå er det straks frokost her. Bordet er dekket på og eggene står på kok. Etterpå skal vi på tur alle mann og så blir det litt fysisk fostring på meg og pelsstell på Blaze. Søndager er litt kjedelige egentlig de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...