Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå oktober


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

23 timer siden, Teserere skrev:

Jeg HATER nabokattene :gaah: Det er 4 av dem, og de driter ned hagen min! De får nok billigfor, for det er alltid diare, og hundene slafser det selvfølgelig i seg. ****** kjipt å flytte på landet og måtte ha hundene i kort bånd på egen tomt. Blir nok litt fortgang i å få egen katt som kan skritte opp eget territorie. Skal få meg en svær jæævel. :shifty:

 :barfy:

Blir vel en råd med det når App og jeg skal bo i huset ditt... App-kattehvisker :puppeh::cat:

Takk for laget i helgen @Bananen og @Teserere, var kjempe hyggelig og ganske god mat :thumbs: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det var jeg som har vært snill i år Fikk tilbakebetalt for ungufør for alle årene jeg har vært på aap. Julaften kom tidlig i år, for dette var ikke forventet overhodet! Jeg er i sjokk for å si de

Nå syns jeg mannfolka trenger litt positiv omtale her! Min ødelegger aldri noe i sinne, nekter meg aldri å låne noe han betaler for av streamingtjenester - (WTF??) er verdens snilleste med både meg, b

Jeg smelter. Valpelyder  twiggy er naturtalent.  Da gikk ihvertfall tiden  

Posted Images

Når jeg leser om de driftige hundene til folk her på sonen, så blir jeg veldig skuffet over mangelen på initiativ hos mine altså:aww:
Her reiser hundene til dere andre land og strand og fikser seg både titler og championat, mens mine bare ligger hjemme og fiser:aww: 
Her må tydeligvis jeg ta initiativet, melde på, kjøre dem dit og faktisk være med inn på banen for at de skal få resultater på dogweb. Det er åpenbart ikke brukshunder jeg har, nei:pinch::lol:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Ikke møtt de her heller, utenom en harejeger. Og jeg vet de bruker jakthytten bak huset mitt som base. Men prøver liksom respektere at de "har" skogen nå, men lurer jo nesten på om de venter på sporsnø eller noe siden jakten er forlenget? 

De har ikke begynt her heller, de begynner nok i morgen selv om de kunne begynne den 25. Så vi gikk skogstur i går, og møtte ingen jegere (eller noen i det hele tatt). Vet det har vært litt snakk om at det kan være litt problematisk å begynne jakta tidlig i forhold til kjøttet og døgngradene når det er så mildt (som det i hvertfall er her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sto det at elgjakta begynner 7. oktober, men i dag kom det i ei gruppe advarsel om observert ulv og info om fellingstillatelse - jeg antar det er info rettet mot jegere, og ikke meg :-P 

Nå er stue- og kjøkkengulv skuret med desinfeksjonsmiddel, så skal jeg dusje, sjekke kontoen, bære inn ved, legge nyvaskede tepper i sofaen, og hente Foenix i Oslo <3 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Ozzy skrev:

Da var siste dose av HPV vaksinen tatt. Husk at den fortsatt er gratis for alle som er født i 91 og senere, jenter! :)

Alle vi "gamlisene" får bare legge oss ned og vente på kreft. Jeg tross alt tretti og snart pensjonistalder. 

24 minutter siden, Tonje skrev:

Sheltien min er riktignok ikke så liten som din, men han var med på skogturer på 1-2 timer da han var 3-4 mnd gammel. Jeg jogga ikke på den tida, men med mitt joggetempo og med løs valp som kan regulere farta litt selv så hadde jeg nok starta med korte turer nokså tidlig.

Min har ikke klart ordentlige turer på 1+ time uten å bli umotivert/dødssliten før de siste par ukene. Han er 5 mndr nå. Får vente litt til tror jeg. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh. Dritten har ødelagt hol-ee rolleren. Den jeg la ut bilde av i går.. det står at den er slitesterk og tåler mye tygging. Hun lekte med den i 10 minutter i dag så var den ødelagt. Well.. det var jo 200 kr rett i dass. Tror jeg skal gå tilbake med den. Syns det er teit at de promoterer den som en slitesterk tyggeleke, så blir den ødelagt etter 1 dag. Og ikke er hun kjent for å ødelegge lekene sine heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, SFX skrev:

Ja, det er jo egentlig det, jeg har ikke tro på at jeg kan stelle henne bedre enn en veterinærklinikk. Det bare blør litt i hjertet at hun er utenfor rekkevidde...

Det er jo alltid veiarbeid et eller annet sted i Oslo, og alltid en eller annen holdeplass som er flyttet og blitt til annet transporteringsmetode. Høres ut som en sånn "tyyyyyypisk"-dag, hvor alle dumme ting som kan skje skjer.

Tusen takk!

Tusen takk!

Så innmari kjedelig reaksjon, du blir jo ikke friskere av at de reagerer slik :8

 

Jeg tenkte egentlig puma først, men gaupe er kanskje mer kortreist og passer inn i kulturen.

Kirurgen ringte, og operasjonen til Foenix har gått etter forholdene bra, og øret så bedre ut enn han forventet med hennes sykdomshistorie. Han hadde sett mange ører som var mye verre enn dette. Men, det er et stort arbeid foran meg, da det ifølge kirurgen er stor infeksjonsfare ved denne operasjonen. Så jeg må jobbe for å holde henne tørr, ren og i ro. Ingen turer på fjorten dager, bare tisse i bånd, unngå hoderisting og annet som kan flytte på øret. Skjerm mest mulig for å unngå kløing, og i hvert fall om natta og når hun er alene. Holde Glam unna så han ikke girer henne opp eller forsøker å slikke i øret - han blir nok med på jobb framover. Jeg ser for meg en del gulvvask i denne søte høsttid, så jeg skal kjøpe tørrmopp på vei hjem fra jobb. Stingene skal taes om fjorten dager, og om fire uker/en måned (jeg husker ikke, men har det skrevet ned) skal vi ta ny dyrkningsprøve av bakteriefloraen, og om vi fremdeles finner pseudomonas da, da vet jeg ikke hva vi gjør. Da har operasjonen vært helt bortkastet, og vi står mellom å fjerne enda mer av øregangen (altså ny operasjon) eller å medisinere henne resten av livet. Men, en dag om gangen. I dag skal jeg hente ut medisiner på apotek og ellers handle det vi kan trenge på vei hjem fra jobb, så jeg ikke trenger å dra fra henne mer enn nødvendig i perioden torsdag til søndag. I kveld skal jeg ringe klinikken for å få en statusoppdatering, for så hønemor har jeg lov til å være. Ved lunsjtider i morgen blir det fattet en avgjørelse på når hun får komme hjem, de vil se at hun har normal avføring, spiser og ellers virker i form før hun får dra, i tillegg til at smerter og annet er håndterbare. 

Akkurat nå vet jeg ikke hva jeg føler, jeg tror jeg er en overveldet og sprukken ballong. Jeg er lettet over at operasjonen har gått bra og at hun følger "boka" så langt, men jeg er også bekymret og stresset over de neste fire ukene, og føler at det hviler mye ansvar på meg for å unngå infeksjon. Det skremmer meg litt, og jeg freaker litt ut mens jeg grubler over hvor sterilt jeg kan klare å holde det hjemme. Jeg er ikke kjent for å ha støv på hjernen. Mens Foenix skal bokstavelig talt unngå å få støv i hjernen. Eller øret. 

Men nå skal jeg pakke snippsakene, og komme meg herfra og hjem.

Godt det gikk bra, og masse lykke til videre. Bare pust, dette kommer til å gå helt bra.

19 timer siden, Raksha skrev:

:hug: til @SFX

og god bedring til @Debbie

og andre som trenger det :hug:

 

fordelen med dustekropp som trenger mye smertestillende normalt er at jeg kjenner omtrent ingenting til tå. Litt dunking om jeg står og går mye men etter verkingen gav seg i går så er dette uproblematisk :ahappy: Tar det veldig med ro da, for er helt utslitt.  

Tusen takk.

I dag har jeg klart å vaske opp, og vaske tøy og spise plommer til frokost. ... trent litt med Prima.. og nå skal jeg betale regninger- så skal jeg jommen kubbe litt på sofan..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mushi skrev:

Alle vi "gamlisene" får bare legge oss ned og vente på kreft. Jeg tross alt tretti og snart pensjonistalder. 

Min har ikke klart ordentlige turer på 1+ time uten å bli umotivert/dødssliten før de siste par ukene. Han er 5 mndr nå. Får vente litt til tror jeg. 

Nei, da er det nok for tidlig for han ennå. Han har jo, som du skrev, ganske korte bein også så han er nok ikke helt sammenlignbar med sheltien sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Line said:

Den kjøper jeg! Skal man ha en maskot så skal jo maskoten være det man ønsker seg! :D 

Ja :ahappy: 

57 minutes ago, Tonje said:

Apropo hvite små, jeg møter av og til på en dame oppi skogen her som går med 3 små hvite og sist jeg møtte henne hadde hun fire. En veldig søt bukett!

Det tror jeg på! Jeg er veldig begeistret for hvite pudler, må jeg innrømme :ahappy: 

53 minutes ago, Siri said:

Men om du bare er enig med meg, så har jo du også rett :P 

Men jeg kan ikke være enig med deg om du tar feil :P 

53 minutes ago, Siri said:

Men siden når ble hundeeiere vært fornuftige???? :icon_confused:

Nei, det var det da :P 

53 minutes ago, Siri said:

Hæhhhh????? 
Bilderesultat for Øre

 

:lol: 

--

Vel, det blir ingen valper her i vinter, så da kan det egentlig bare komme en meter eller to med snø :P Ali er tom, hun. Så nå må jeg finne ut av om jeg skal orke å ha 2-3 kull på en gang, eller om jeg skal vente et år med Ali, sånn at vi får paret Malin og Leah til våren. Bare ta den helt ut og kjøre full puppymill, liksom? :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Vel, det blir ingen valper her i vinter, så da kan det egentlig bare komme en meter eller to med snø :P Ali er tom, hun. Så nå må jeg finne ut av om jeg skal orke å ha 2-3 kull på en gang, eller om jeg skal vente et år med Ali, sånn at vi får paret Malin og Leah til våren. Bare ta den helt ut og kjøre full puppymill, liksom? :teehe: 

F***,enkelt og greit....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, mushi skrev:

Alle vi "gamlisene" får bare legge oss ned og vente på kreft. Jeg tross alt tretti og snart pensjonistalder. 

Min har ikke klart ordentlige turer på 1+ time uten å bli umotivert/dødssliten før de siste par ukene. Han er 5 mndr nå. Får vente litt til tror jeg. 

Det har nok mer med type hund og individ, enn størrelse. En dachs på samme alder har lite hemninger og kan peise på hele dagen, så de må heller begrenses litt (jaktmessig) Så du må jo bare se an hunden din, og ta ham med på det han gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Toril said:

F***,enkelt og greit...

 

 

Just now, Kaisen said:

Så dumt @2ne :(

 

Just now, MonicaT said:

Det var synd @2ne

 

Takk :) Det er sånt som skjer, så jeg tar det ikke så tungt faktisk. Hun er ung enda, og planen min var jo egentlig ikke å pare henne før til våren igjen, det bare ble sånn at det ble i høst fordi pappa mista katten sin :teehe: Pappa (og mamma, forsåvidt) kommer til å bli lei seg da :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her og sniker, selv om jeg ikke har deltatt i månedstrådene før, egentlig... Har plutselig mye bedre tid enn jeg har hatt, sykemeldt pga en frozen shoulder...

Bikkjedyrene går ikke helt for lut og kaldt vann for det, altså... Men litt annerledes, ja... Jammen godt man er tålmodig :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutes ago, 2ne said:

Vel, det blir ingen valper her i vinter, så da kan det egentlig bare komme en meter eller to med snø :P Ali er tom, hun. Så nå må jeg finne ut av om jeg skal orke å ha 2-3 kull på en gang, eller om jeg skal vente et år med Ali, sånn at vi får paret Malin og Leah til våren. Bare ta den helt ut og kjøre full puppymill, liksom? :teehe: 

Doh! Jaja, sånt som skjer - det kommer nye muligheter :) Men puppy mill høres innmari slitsomt ut  :teehe: 

 

Gått en tur, og overvurderte nok formen litt for nå er jeg utslitt :P Men jentene har fått seg tur, så da kan jeg bruke resten av dagen til å komme i form igjen :) 

Fikk forresten forespørsel om å komme på NTNU og snakke om funnene i masteroppgaven min for veilederkoordinatorene om noen uker. Da er det bare å ta på seg rustningen da, for det blir fort litt piggene ute :ustol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Line said:

Doh! Jaja, sånt som skjer - det kommer nye muligheter :) Men puppy mill høres innmari slitsomt ut  :teehe: 

Ja, og nei. Pappa påstår jo at han skal pensjonere seg denne gangen (vi har hørt det før), og han foreslo å ha valperom inne hos dem, og hvis han blir gående hjemme og kan ha et kull, så er det liksom ikke så stress, han steller og stuller sånn med disse pudlene at det er morsomt. Malin og hennes evt valper skal jo bare være her i 4 uker, da skal de til @Belgerpia, for da har hun ferie, og da blir det jo "bare" Ali og Leahs valper her når de begynner å bli skikkelig slitsomme :P Sånn i teorien i hvert fall. Men jeg stoler jo ikke helt på formen min, så jeg er liksom avhengig av at hele "laget" er enige :P Det er jo ikke verre enn at jeg venter til høsten igjen med Ali heller, hun er bare 3 år, det er jo ingen hast, liksom :) 

Mamma har kommet hjem fra jobb, og det første hun spurte om var "hvor mange bebiser var det?", og hun ble lei seg når det var null. De er liksom veldig innstilt på valp nå de. Så jeg foreslo at vi kunne se på andre mellompuddelkull for å finne valp til de, men nei - det skal visst være en etter våre to, så da ville hun heller vente. Så da får de vente til våren da :lol: 

7 minutes ago, Line said:

Fikk forresten forespørsel om å komme på NTNU og snakke om funnene i masteroppgaven min for veilederkoordinatorene om noen uker. Da er det bare å ta på seg rustningen da, for det blir fort litt piggene ute :ustol:

Det hørtes alvorlig ut, nesten litt sånn type piggene ute bare av å bli spurt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, 2ne said:

Ja, og nei. Pappa påstår jo at han skal pensjonere seg denne gangen (vi har hørt det før), og han foreslo å ha valperom inne hos dem, og hvis han blir gående hjemme og kan ha et kull, så er det liksom ikke så stress, han steller og stuller sånn med disse pudlene at det er morsomt. Malin og hennes evt valper skal jo bare være her i 4 uker, da skal de til @Belgerpia, for da har hun ferie, og da blir det jo "bare" Ali og Leahs valper her når de begynner å bli skikkelig slitsomme :P Sånn i teorien i hvert fall. Men jeg stoler jo ikke helt på formen min, så jeg er liksom avhengig av at hele "laget" er enige :P Det er jo ikke verre enn at jeg venter til høsten igjen med Ali heller, hun er bare 3 år, det er jo ingen hast, liksom :) 

Mamma har kommet hjem fra jobb, og det første hun spurte om var "hvor mange bebiser var det?", og hun ble lei seg når det var null. De er liksom veldig innstilt på valp nå de. Så jeg foreslo at vi kunne se på andre mellompuddelkull for å finne valp til de, men nei - det skal visst være en etter våre to, så da ville hun heller vente. Så da får de vente til våren da :lol: 

Familiebedrift! :lol: 

Just now, 2ne said:

Det hørtes alvorlig ut, nesten litt sånn type piggene ute bare av å bli spurt? 

Ikke mine pigger, men basert på tidligere erfaringer så vil mottakerne ha piggene ute siden det legges frem en del fakta som ikke er fordelaktige for dem :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi kommet oss på hytten.nå sitter jeg på en benk ut med fyr i bålpannen. Gubben har tatt seg seg en hvil på sofaen inne, men hundene ville være ute.. så da fikk de viljen sin :aww:

Casper løper galemann med en ball, og Ailo prøver å få meg til å kaste pinne. 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bananen skrev:

Takk for helgen! Det var kjempekoselig, og jeg digga maten! Koreansk mat ftw (selv om jeg hoppet litt over side dishen som var veldig koreansk (?)). :D Jeg skal mer!

Det var så nammis at jeg vil tilbake nå!! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Stine skrev:

Jeg har ikke sett snurten av en eneste jeger! Elgjakta begynte jo 25 sept, men jeg nekter å tro at de har fått kvota si allerede! Ingen harejegere heller, men de har kanskje pause nå? Hjemme så har de pause når elgjakta begynner ihvertfall.

Hjemme ble de ferdig på én helg! Men kvoten er sikkert ikke den samme da :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker litt her :ahappy:

Er hjemme med lillemor som er syk og hjemme fra bhg i dag. Jeg er jo liksom hjemme uansett, men det er litt mer aktivitet med en semisyk 3åring :P
Akkurat nå sitter vi og ser shimmer og shine, hun spiser pølse i sofaen og Midas står og lurer på om det blir igjen noe til han  :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...