Gå til innhold
Hundesonen.no

Pokemon go!

Recommended Posts

Kan noen forklare meg konseptet? Jeg skjønner at de dyra ikke er på de stedene fysisk, men er det sånn at noen har plassert dem på gpskartet da lizzm? På millioner av steder rundt i verden? *Tvinne blond hårlokk*

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Kan noen forklare meg konseptet? Jeg skjønner at de dyra ikke er på de stedene fysisk, men er det sånn at noen har plassert dem på gpskartet da lizzm? På millioner av steder rundt i verden? *Tvinne blond hårlokk*

Konseptet er jo at man har på gps'en og må bevege seg rundt på kartet for å finne forskjellige pokemon, akkurat hvordan de har havnet der de er vet jeg ikke, men det er vell noe programvare som fikser det. De er jo ikke på faste plasser, de kan bevege seg litt rundt og jeg antar det er litt random hvor de befinner seg og når, sånn med unntak av at vannpokemon er i nærheten av vann osv.

Edit: Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal finne disse dyra jeg, det står at det er noen i nærheten, så velger jeg den som er nærmest, men hvordan vet jeg hvor jeg skal gå? Det skjer jo ikke noe mer enn det? Og når man evt kommer nærme nok, dukker de opp selv eller må man gjøre noe? Får man noe varsel når man nærmer seg eller må man gå å se på skjermen hele tiden? 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det er visst nesten det samme som geocaching, bare uten fysiske ting, bare virtuelle pokémons en må fange. :lol: Også går de ut på tid, alle som er tilstede kan fange. Hmja. Kort oppsummert - tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Har fått tak i noen, men er ikke den ivrigste nei..

@Malamuten hos meg så vibrerer mobilen når programmet kjører, selv om skjermen er av.. Men går jeg inn på f.eks FB istedet, så misser jeg de :) Så ikke ofte jeg finner noen, for å si det sånn :lol: 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det står med fotspor hvor langt unna de er, så jeg ruslet i borettslaget og fanget en fire fem istad. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, Anette skrev:

det står med fotspor hvor langt unna de er, så jeg ruslet i borettslaget og fanget en fire fem istad. 

Ja, men ikke hvilken retning osv? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 minutter siden, Malamuten skrev:

Ja, men ikke hvilken retning osv? 

Hvis du velger den pokemonen du vil fange, så trykker på kompasset så vil den snu seg den veien du må gå for å få tak i den :) 

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ofte møter dere pokemon?

Og kan man gjøre noe med dem etter de er fanga, eller baserer hele spillet seg på å gå rundt og finne dem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere lastet ned den offisielle versjonen? Jeg har sjekket i AppStore etter spillet minst to ganger om dagen siden det kom ut i Australia, men jeg finner ikke :( 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
59 minutter siden, Lunatic skrev:

Har dere lastet ned den offisielle versjonen? Jeg har sjekket i AppStore etter spillet minst to ganger om dagen siden det kom ut i Australia, men jeg finner ikke :( 

1 time siden, tonjek skrev:

Hvor ofte møter dere pokemon?

Og kan man gjøre noe med dem etter de er fanga, eller baserer hele spillet seg på å gå rundt og finne dem? emoji14.png

Fikk med et par på en kort kveldslufting, typ 7 min rusling. Mulig det var flere å , men den henger seg opp en del i perioder så da tar ting litt tid (er nok ganske høyt trykk på serverne). Og fanget en fra senga i sted :P

Ikke at jeg har kommet dit enda, men man kan sloss på div pokegym's rundt om etterhvert og gjøre litt forskjellig sånt for å tjene penger å exp, også er det vell litt sånn småting ellers, men hoved målet med spillet er vell å fange alle 😊

@@lunatic Nei, lastet ned fra apkmirror. Men jeg har Android. Ligger en relativt enkelt måte å skaffe seg det til iPhone også ute om du googler litt. Leste på en norsk side i går, var ikke så vanskelig.

Edit: her http://m.dinside.no/936969/pok-mon-go-i-norge

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Venter utålmodig på norsk lansering, sånne omveier gidder jeg ikke

Samme her, håper det kommer snart😁 Er så frista til å laste ned jeg og, men tør ikke når det føles litt lugubert:p

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vurderer faktisk å laste ned etter ferien siden jeg ser for meg at det er en genial måte å få luftet hunder og barn på :P

Jeg kommer ikke til å spille, men ser for meg at poden vil like det  . 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut som det er mulig å finne ut i hvilken retning man skal gå for å finne pokemon som er "nearby" utenom å bare begynne å gå å se om det blir flere eller færre fotspor. Om jeg trykker på kompasset så stiller det seg bare i nord, evt om jeg trykker igjen så stiller det seg ifht hvor mobilen peker, på en side står det at når man velger en nearby pokemon så skal man sakte snu seg rundt og så skal det komme opp en slags sonar når man peker rett vei, den er grønn og pulserer raskere jo nærmere man kommer, funker ikke her ihvertfall å ser ut som det de fleste har kommet frem til er at man bare må prøve å gå i forskjellige retninger å se hvordan det påvirker antall fotspor. 

Må komme meg ut på kvelden ser jeg, i går kveld var det mange spennende pokemons rundt her, men jeg orket ikke å ut da. Og se om jeg finner ut av pokestops og gymmene nå som jeg straks kan være med der. :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 minutter siden, Mud skrev:

Jeg vurderer faktisk å laste ned etter ferien siden jeg ser for meg at det er en genial måte å få luftet hunder og barn på :P

Jeg kommer ikke til å spille, men ser for meg at poden vil like det  . 

Det tror jeg absolutt kan slå an :) Last ned å prøv! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
22 minutter siden, Malamuten skrev:

Det tror jeg absolutt kan slå an :) Last ned å prøv! 

Må vente til vi kommer hjem fra dagali,  iflg @Kaja er det jo ikke en eneste pokemon der oppe :P

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Kaja skrev:

Jeg lasta ned, men her på høyfjellet er det ingenting :P

Har vi ingen :o Jeg og sønn var jo så klar til å begynne å jakte når han kommer ut igjen fra fisketur på vidda :icon_cry:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 minutter siden, Bikipile skrev:

Har vi ingen :o Jeg og sønn var jo så klar til å begynne å jakte når han kommer ut igjen fra fisketur på vidda :icon_cry:

må gå langs veier, ikke midt inne på vidda :P

Jeg fant på en skogvei i sessvollmoen igår 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Anette skrev:

må gå langs veier, ikke midt inne på vidda :P

Jeg fant på en skogvei i sessvollmoen igår 

Når man bor nærmest på vidda er det litt tungvint å måtte reise langt avgårde bare for å jakte Pokemon :P Men er vel en fare for at vi blir nødt til det da, guttungen var jo bare litt gira (jeg er litt gira sjøl også) :lol: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tråden er over 5 år gammel.
    • jage hale gjorde mine  to schæfer tisper også når jeg overtok de, det er som regel tegn på stress og lite mentalt/fysisk aktivitet. Mine kuttet ut  med en gang å jage hale når de fikk lengre turer hver dag og spor trening og agility på den andre. så nå ligger de rett ut når de er inne og aktive ute.
    • I dag er dagen  Vi kom kjørende til oppdretter i 15-tiden. Valpene var våkne, Marvin kom løpende med resten av gjengen. Etter å ha kost, dullet, skravlet litt med oppdretter og alt det her, dro vi av gårde! Tanten fikk sitte i bur i baksetet, mens Marvin satt på fanget. Det er jo helt latterlig varmt i dag, og en litt gammel bil, men så snart han fikk Aircondition på seg nøt han bare livet.   Han satt for det meste helt rolig. Veldig spennende å bli løftet opp til brystet og se ut av vinduet!  Da vi kom hjem ruslet han litt, og istedenfor en av de flotte sengene jeg har kjøpt, sovnet han midt på gulvet. Da han våknet igjen etter et par timer løp han til min stoooooore glede ut på kjøkkenet og ble sittende som for å si at han var sulten. Og det var han! Hadde ikke forventet at han skulle få i seg noe særlig i dag, men han spiste og drakk som bare det. Letta!   Også pen da: Jeg ventet noen minutter, før jeg tok på han selen hans, og knyttet på en hyssing som bånd. Han synes nok selen klødde litt, men ingen store protester. Han er bare så rolig! Og han gikk sååå fint, hoppende som en kenguru ved siden av tanten. Vi var ute i omtrent ti minutter, jeg ville gi meg mens han fortsatt hadde det gøy.   Seeeeee på dyret:   Nå er vi inne igjen, og han sovnet på gulvet en gang til. Han har vært hjemme i omtrent fire timer, og jeg tenker han har opplevd nok for i dag. I følge oppdretter sover han natten gjennom, men vi får se! Endelig er han på plass! Dette blir sååå spennende. Foreløpig er han verdens mest harmoniske valp. Ikke et pip etter mamma så langt, tror det er veldig godt for han å ha med Mocca. Teppet vi fikk med lukt av mor og søsken gir han blanke f** i, tar det som et godt tegn!     
    • Anti bjeffe greine burde du ta å unngå og det er ikke en løsning. Schæfere trenger å bruke huet et tips kast no godbiter som virkelig lukter godt for hunden din  f.eks kylling godbiter og gjem de i høyt gress så hunden din kan bruke mentaliteten/ snuta til å søke de frem. Bruk godbiter som lukter godt for hunden under trening, går de pent ved siden av deg i  5 min så belønn hunden din for da skjønner hun at hun gjør noe riktig og øv på det jevnlig. Schæfere er veldig lett lærte.
    • Ja? AllSafe er en sele som kommer meget godt ut i krasjtest, gitt at testdukken er festet godt til setet. De som tester Allsafe med forlengeren justert for lang, får mye dårligere resultater. Det sier seg selv at det er mye bedre for hundens kropp å sitte godt festet til setet kontra å bli slengt en halvmeter frem og får vridd hele kroppen idet bråstoppen kommer. 
  • Nylig opprettede emner