Gå til innhold
Hundesonen.no

Pokemon go!


Malamuten
 Share

Recommended Posts

  • Svar 659
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"Har fanget min første pokémon" - kvinnelig familiemedlem, 60 år.

Posted Images

La mårraturen innom Oslo sentrum i dag for å teste litt (må jo utnytte at jeg bor i byen før vi flytter ut i skauen om et par uker). Innså egentlig at jeg måtte hjem å lese meg litt opp på hvordan dette funker :P 

Er to gyms i nærheten av meg, men begge er "feil" farge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare to gym i bygda her, og begge har feil farge.. :| Ikke går det ann å bytte og ikke starte på nytt, dvs at jeg må kjøre en halvtime for å trene pokémona mine.. Skulle ønske jeg visste det før jeg valgte farge..:hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Jeas_89 skrev:

Er bare to gym i bygda her, og begge har feil farge.. :| Ikke går det ann å bytte og ikke starte på nytt, dvs at jeg må kjøre en halvtime for å trene pokémona mine.. Skulle ønske jeg visste det før jeg valgte farge..:hmm:

Du kan battle gym med samme farge. Du får erfaring og du øker nivået på gymmen :) Når du er på gymmen trykker du bare den boksehansketingen nede til høyre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tommy skrev:

Du kan battle gym med samme farge. Du får erfaring og du øker nivået på gymmen :) Når du er på gymmen trykker du bare den boksehansketingen nede til venstre.

Da skal jeg dra bort å prøve etterpå :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro til byen sammen med gubben for å finne noen, han fikk opp to pokestops som ikke jeg fikk opp, men han fikk bare opp melding om at han måtte prøve igjen senere. Jeg så ingenting? Nå kommer ingen av oss inn. Håper det blir mer stabilt snart? Kommer til å gå en del mobildata etterhvert da??

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte det var noe snakk rundt personvernsinnstillinger og andre lumskheter, hvordan er det med det? Høres jo ellers ut som en helt super idè, få folk ut i frisk luft og gi dem trim [emoji3]

Du gir utgiver av app full tilgang til alt på mobilen samt rettigheter til å bruke det slik de vil. Kort fortalt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, HeleneFS skrev:

Åååh jeg har også feil farge sikkert..... Jeg skjønte ikke greia med gym, for jeg vil trene pokemons, men da er det jo fordi jeg aldri har truffet et rødt gym da.

Må finne et rødt gym i Oslo.

Du kan ta gymmen som de andre teamene har. Men da er du avhengig av å ha Pokémons som kan ta de. Du kan bruke 6 av dine på fightsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Her gikk serveren ned i formiddag omtrent samtidig med at det sluttet å regne... Får nesten vondt av å tenke på den lange turen jeg nettopp gikk uten å få noe registrert på eggklekkingen :P

Enig. Hyggelig tur med bare irritasjon pga server nede. Skal jogge nå. TENK på all klekkingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Celeritas skrev:

Virker som det er ganske lang rekkevidde på når du kan fange en, dukka opp en som etter kartet var på veien nedenfor oss,ca 100 meter unna, og den kunne jeg trykke på og fange den i stua. Kan være litt tull med gpsn kanskje. Ellers sto jeg oppå sånne løv som spretter rundt i dag på tur, men ingenting skjedde, trodde det betydde at det var pokemons der? ? Hvordan vet man hvor sjeldne eller vanlige de er de man fanger forresten? Må man være godt informert i pokemons verden??

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Tja, hva som er sjeldent kommer jo litt an på hvor du er også da noen pokemons dukker opp hyppigere på forskjellige plasser og de plassene har kanskje lite eller ingen av pokemons som man møter på irriterende ofte andre plasser. Jeg er medlem i et par pokemon go grupper på facebook å da ser man jo litt der hva folk skriver, hva de møter på og hvor og hva de evt ikke møter på.

9 timer siden, Ozzy skrev:

Lasta det ned i går, fant en pokemon på armen min. Så får jeg se om jeg finner noen ute her.   Bor ikke akkurat sentralt så tviler på at det er så mye her.

Hvor langt unna ser man de på kartet? 

Samme her, kjedelig. Gikk tom for pokeballer i sted :/ Det varierer litt, men innenfor 50 meter kan man som regel få de opp på kartet og få tak i de uten å gå noe nærmere. 

7 timer siden, Jeas_89 skrev:

Ulempen med å bo usentralt er at det ikke er så mange pokéstops i nærheten.. :/ Så vidt jeg vet er det bare 3 i "nærheten" og må kjøre hhv 10 og 20 minutter for å komme dit.. :/

Veldig upraktisk, spesielt nå med det usikre serverne så man risikerer å kjøre dit også virker det ikke :P Gikk tom for pokeballs i dag fordi det ikke er noen pokestops her.

6 timer siden, MaritaS skrev:

La mårraturen innom Oslo sentrum i dag for å teste litt (må jo utnytte at jeg bor i byen før vi flytter ut i skauen om et par uker). Innså egentlig at jeg måtte hjem å lese meg litt opp på hvordan dette funker :P 

Er to gyms i nærheten av meg, men begge er "feil" farge. 

Du kan jo kjempe på alle gymmer, de som har samme farge som deg kan du "trene" på, de som har annen farge sloss du jo mot. Selv om du ikke tar over gymmen så får du jo exp om du slår en eller flere av pokemonene som er der. Og det må du jo uansett om du sloss med vennlige eller andre lag, du må jo uansett sloss å greie å ta de pokemons som er der. Tar du over en gym og setter igjen pokemon (som du får tilbake) så får du jo også exp og penger for det, om du greier å forsvare den litt :) 

4 timer siden, Poter skrev:

Hørte det var noe snakk rundt personvernsinnstillinger og andre lumskheter, hvordan er det med det? Høres jo ellers ut som en helt super idè, få folk ut i frisk luft og gi dem trim :D

De har endret ordlyden på noe så det er vell ikke noe annet enn det meste annet man har på tlf. Face, snap osv.

1 time siden, HeleneFS skrev:

Åååh jeg har også feil farge sikkert..... Jeg skjønte ikke greia med gym, for jeg vil trene pokemons, men da er det jo fordi jeg aldri har truffet et rødt gym da.

Må finne et rødt gym i Oslo.

Du sloss jo bare på de gymmene som dukker opp med pokemons som er overkommelig for dine, uavhengig av farge :) Og husk at du kan bruke 6 pokemons på en av de i gymmen, så selv om dine er litt dårligere, så kan det godt hende man greier det likevell og er det flere som forsvarer så kan du velge hvem av dem du vil sloss mot, og evt velge den med minst cp eller den som er en type med svakhet mot din beste pokemon etc.

1 time siden, Celeritas skrev:

Dro til byen sammen med gubben for å finne noen, han fikk opp to pokestops som ikke jeg fikk opp, men han fikk bare opp melding om at han måtte prøve igjen senere. Jeg så ingenting? Nå kommer ingen av oss inn. Håper det blir mer stabilt snart? Kommer til å gå en del mobildata etterhvert da??

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Her har det vært helt håpløst i dag, håper de får opp servere raskt som fy, det er irriterende når det ikke virker mer enn det virker :( 

1 time siden, Shlush skrev:

Kan man få TRENT pokemonene sine på noe vis? For å bli sterkere og klare å vinne gym'ene?

Du får ikke endret angrepene de har så du bør fokusere på de som har gode angrep. Samme pokemon kan ha forskjellige angrep når du fanger dem, så sjekk det. Deretter bruker du candy og stardust til power up høyere cp og hp, men angrepsstyrke blir det samme. Eller bare candys for å evolve, da øker også cp og hp. Det gjør du ved å gå inn på den pokemonen du vil styrke og velge power up eller evolve på "profilen" dens. Ellers så blir jo pokemon du fanger bedre og bedre jo bedre level du blir. Litt usikker på om pokemonene blir sterkere av å krige eller om det er bare treneren som får exp, men mange gymmer har jo ganske lette pokemons i forsvar, og mtp at man som angriper kan bruke 6 av egne for å ta 1 i gymmen så er det ikke umulig å slå noen som er en del sterkere heller :) Stardust og candy får du når du fanger pokemons og ekstra candy for å føre over pokemons til professoren. 

32 minutter siden, Katharina skrev:

Hvordan laster jeg ned pokemon spillet på iPhone ? Koster det noe? Hva heter spillet?

Pokemon go heter det, helt gratis(ser ut som du har funnet ut av det), hvordan du laster ned nyeste ios aner jeg ikke.

Idag har det vært skikkelig dritt, både server og gps, om det henger sammen eller om gps'en er tlf sin skyld aner jeg ikke, men skikkelig irriterende. Gleder meg til det forhåpentligvis blir litt smoothere, for nå går det egentlig ikke an å spille. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg funnet masse kule pokemon, men har ikke fått fanget noen av dem. Serverne er helt på bærtur, så spillet har frosset idet jeg har kastet en ball på dem. Mistet pokeballer, men ikke fått noen nye pokemon. Skikkelig bortkastet med andre ord :P Er jo ikke så rart at serverne er dumme da. De har jo hatt overveldende mye brukere, noe de ikke var klare for, samt at de nettopp slapp spillet i 26 nye land.

Jeg kjenner jeg ikke orker å spille så mye før det er ordentlig oppe og går igjen - det blir altfor mye frustrasjon når spillet tuller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lunatic skrev:

I dag har jeg funnet masse kule pokemon, men har ikke fått fanget noen av dem. Serverne er helt på bærtur, så spillet har frosset idet jeg har kastet en ball på dem. Mistet pokeballer, men ikke fått noen nye pokemon. Skikkelig bortkastet med andre ord :P Er jo ikke så rart at serverne er dumme da. De har jo hatt overveldende mye brukere, noe de ikke var klare for, samt at de nettopp slapp spillet i 26 nye land.

Jeg kjenner jeg ikke orker å spille så mye før det er ordentlig oppe og går igjen - det blir altfor mye frustrasjon når spillet tuller.

Helt sykt, gikk rundt u byen idag, igjen :P , fikk kommet inn, men måtte restarte ca hver gang jeg kom til et pokestopp, skikkelig lagg på spillet, gps'en var revva (det kan ha vært tlf da), fant et par kule pokemons til slutt, men mista alle sammen og den første halvtimen var dukket det kun opp en CP 10 weedle til tross for at jeg hadde brukt en inscence :P Tror jeg får nerveproblemer om jeg må restarte appen en gang til så blir nok pause her også. Håper de får oppgradert de serverne noe heftig snart! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, jeg sliter også med nervene nå idag. Jeg skjønte heldigvis tidlig at det ikke gikk så jeg gadd ikke så mye. Det går nok et par dager før det stabiliserer seg litt - og såpass skal jeg klare å vente til tross for abstinenser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lunatic skrev:

Haha, ja, jeg sliter også med nervene nå idag. Jeg skjønte heldigvis tidlig at det ikke gikk så jeg gadd ikke så mye. Det går nok et par dager før det stabiliserer seg litt - og såpass skal jeg klare å vente til tross for abstinenser :P

Det jeg egentlig skulle si, var at vistnok, om det henger seg når man har fanget en pokemon så får man pokemonen om man venter en stund før man restarter. Det har fungert bra til meg tidligere, men ikke så godt i dag. Men litt usikker på om jeg kanskje har vært mindre tålmodig med ventingen også, det kan jo hende, etter x antall restarter og mistet pokemons var jeg litt lei :P 


Her kan man vistnok sjekke serverne: http://www.pokemongo-server-status.com/index.php 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...