Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

13 minutter siden, Line skrev:

Hva med øyer? I Island høres jo helt knepp ut :lol: 

Ai, språkrådet mener at det skal være på. Var sikker på at jeg hadde lært at øystater får preposisjonen i. Javel da sjø.

Edit: @Tinkiehar nok rett i at man skiller mellom staten/landet og den fysiske øya. I mitt eksempel vil det da bli riktig med lundefugler Island.

 

Og fuglemor og ungene lever forresten fortsatt, nå er alle ungene klekket og ser ut til å ha det bra. :)

 

 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

3 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Du tenkte mer i retning av lydbølger du. Eller hva det nå er som måles i frekvens. :P

Jeg prøvde det der med å lime inn skjermbildet i worddokument, men det ble ikke noe fint. Jeg får heller skrive ut pdf-sidene og sette sammen oppgaven manuelt. Til neste år kommer jeg til å lure på hvorfor i hel**** jeg ikke lagret årets tentamensoppgave. :lol:

 

Du kan jo lagre word-dokumentet som pdf også, og så slå sammen de to pdf'ene. Det løser ikke problemet med å lime inn teksten hvis det allerede krangler, men da får du i hvertfall lagret tentamensoppgaven digitalt til neste år :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Du kan jo lagre word-dokumentet som pdf også, og så slå sammen de to pdf'ene. Det løser ikke problemet med å lime inn teksten hvis det allerede krangler, men da får du i hvertfall lagret tentamensoppgaven digitalt til neste år :)

Ja, det er jo også en mulighet. Takk! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sittende og glane på de fugleungene. Rart å tenke på at en av dem sikkert ligner på onkel Pippetipipp og en er litt liten av vekst som sin mormor. Og kanskje noen av dem er flinke til å løse utfordringer sånn som mor, mens de andre er litt tafatte sånn som far.

Dra hjem fra jobb snart kanskje, før jeg tørner helt?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakket alt for mye, men da har jeg iallefall med nok ting. Nå er det bare å vente på at bilen får fungerende ac også kjøre til Arendal :D

Noen Arendal soniser som vil spise middag på lørdag? [emoji14]

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg litt energi, jeg. Nå sover jeg nesten dobbelt så mye som jeg pleier, og allikevel er jeg trøtt og sliten hele tiden. Nei, det er ikke sommervarmen, jeg har vært sånn de siste 3 ukene eller noe sånt. 

I dag er det en uke siden Marikatta ble operert, og hun begynner å bli skikkelig lei av å måtte være inne. Forståelig nok, hun er vant til å komme og gå som hun vil omtrent hun, og hun har så å si aldri vært inne 7 døgn i et strekk. Mamma og pappa syns veldig synd på henne, så de har vært ute og lufta henne i bånd - de er søte syns jeg, der de tusler etter katta bare så hun får ligge litt i gresset og sjekka områdene sine og sånt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med å male med visir på uteboden. Det var digg å være ferdig med å male i ca ti sekunder men så kom jeg på at når de siste plankene er spirka opp så må vi male uteboden hvit. Med to strøk.  Og den uteboden er jo 40kvm eller noe.. Jaja, blir bra til slutt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, JeanetteH skrev:

ISBILEN!? KOR E DU?

*Hente en is fra fryseren* :D 

I dag ble jeg kalt kjerring :D. Jeg tar det som en hedersbetegnelse når det kommer fra en frue i sin nye feite BMW! Dama ble nemlig hysterisk da SFX forsøkte å presse den lille bilen sin inn mellom hennes og min på p-plassen. Det var nemlig bittelitt liten plass mellom bilene takket være BMW-damens noe aparte parkering. Hvite striper gjelder antakelig ikke for slike. Også datt det bare ut av meg at "dette ville jo gått bra, det, om du hadde parkert skikkelig". Det er mulig jeg tråkket på en øm tå eller noe ???

  • Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mokken skrev:

Jeg ville ha ringt å fått bekreftet om ikke du har fått svar i løpet av morgendagen. Han er visst ikke kjent for å sjekke mailen ofte :)

 

 

 

Ringte han nå jeg :P han hadde sett mailen og skulle starte på buret mitt på mandag, virka som at han ble litt overrasket over at han ikke hadde svart meg på mailen :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Siri skrev:

Det ble en lang hundekveld i går kveld. Først deltok jeg på utstillingstrening, så var det rallytrening for Willy og Yasmine, og deretter skravlet jeg minst en time med @SFX etter at alle andre hadde dratt hjem :whistle: . Og jeg kan bekrefte at Glam er ekspert på å lage snømann i grusen :lol:. Og at han er litt horny... og at det ikke nødvendigvis var tispene som var årsaken*host* :lol:. Ikke så lett å være 13 mnd gammel og oppdage sine seksuelle preferanser *fnis*. 

En kan vel ikke stå og diskutere avlsplaner uten at han lar seg motivere og involvere, vøtt :D Men han må jo være litt kørka, for jeg merket aldri noe på ham da vi var i BIR og BIM på lørdag - den tispa var høyløpsk (fikk jeg vite etterpå, så jeg tenkte ikke på å holde ekstra avstand eller sånt, så han kunne fint ha fanget det opp). Mulig det er først nå han kom på at det var noe da. At han trenger tre-fire døgn på å fordøye og analysere dufter, før han kan trekke en konklusjon.

For øvrig sov han dypt og godt da vi kom hjem i går, så han ble overraskende sliten av ikke-trening, Siri-forføring og grus-snøengler.

16 timer siden, Siljus skrev:

Det er så fælt å høre pustinga til valpen nå, skikkelig surkling i nesa :( Tørker og vasker og fjerner tørket snørr, blitt helt ekstremt siden i går :cry:

:hug: 

6 timer siden, Siri skrev:

Har jeg møtt en fortvilet stakkars sjåfør som hadde dårlig mobiltelefon med dårlig fungerende sim-kort - men han var veldig hyggelig og jeg fikk loset ham til nærmeste Telia-butikk slik at han kunne få seg nytt sim-kort i hvert fall. Og nå har jeg 200 kg Vom&Hundemat i bilen som helst skulle vært i fryseren snart. Tror muligens jeg tar en kort dag i dag og kjører hjem med det etter at SFX har fått det hun skal ha. 

Den øverste blokka hos meg tinte litt mens jeg sto i p-hus, men de fire andre var nesten like steinharde. Men skal de levere så tidlig neste gang, kan de jo faktisk rekke hit før jeg drar på jobb, hvis jeg fortsetter å jobbe sent på torsdager.

Hvordan får folk gjort ting når de jobber? Må jeg kjøpe et tonn vom når frosten gir seg, så vi har gjennom sommeren, også la vombilen sette fra seg maten på gårdsplassen i frostmånedene?

6 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Lavfrekvente ord er ord som blir lite brukt og som dermed er utfordrende for den som leser. Jeg nevner i fleng: puppestadiet, larver, osmose og helhetsinntrykk. Over 90% av ordene i en tekst skal være forståelige for leseren for at man skal kunne få med seg innholdet. :aww:

Helhetsinntrykk er jo ikke et fremmedord, det får vi jo hver gang vi går LP. Puppestadiet tror jeg noen alltid er i

5 timer siden, Line skrev:

Elevene beskriver kjeks, og jeg spiser kjeks og ser på. Line sin variant av adjektivprøve på tampen av året :D 

Er det tidsfristen, at de må få beskrevet før du har spist opp?

26 minutter siden, Siri skrev:

I dag ble jeg kalt kjerring :D. Jeg tar det som en hedersbetegnelse når det kommer fra en frue i sin nye feite BMW! Dama ble nemlig hysterisk da SFX forsøkte å presse den lille bilen sin inn mellom hennes og min på p-plassen. Det var nemlig bittelitt liten plass mellom bilene takket være BMW-damens noe aparte parkering. Hvite striper gjelder antakelig ikke for slike. Også datt det bare ut av meg at "dette ville jo gått bra, det, om du hadde parkert skikkelig". Det er mulig jeg tråkket på en øm tå eller noe ???

Jeg har vært ille bekymra for deg i dag, altså, og lurt på om du tok det veldig tungt, når hun slang det etter deg.

Jeg skjønner at hun synes det var unødvendig at jeg ville parkere akkurat der, når hun ikke visste at det skulle løftes 100 kg veldig kald hundemat inn i bilen min, og jeg ville ha kortest mulig avstand. Men jeg synes jo også at det er helt unødvendig å ta opp så mye plass at jeg må lete under bilen hennes for å finne den hvite stripa...

Akkurat nå, Toril skrev:

Jeg får ikke startet gressklipperen for f*** .... og nå kan det være det samme,alt for varmt til sånt nå!!

Jeg lurer på hvor sent det er tillatt å klippe gresset når en har naboer som kanskje kan høre oss, men kanskje ikke. For nei, jeg klipper ikke gresset når det er 26 grader i stua og svetten siler etter å ha dyttet 100 kg vom inn i fryseren. Da henter jeg heller en av sauene til naboen og leier rundt, fram og tilbake, litt sånn som @2ne sine søte foreldre lufter Marekatten for tiden.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg energinivået til en 3åring... Men tror muligens jeg hadde blitt slitsom å være i hus med etterhvert :aww::lol:  Men tenk så mye jeg hadde fått ut av dagene? :o 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SFX skrev:

En kan vel ikke stå og diskutere avlsplaner uten at han lar seg motivere og involvere, vøtt :D Men han må jo være litt kørka, for jeg merket aldri noe på ham da vi var i BIR og BIM på lørdag - den tispa var høyløpsk (fikk jeg vite etterpå, så jeg tenkte ikke på å holde ekstra avstand eller sånt, så han kunne fint ha fanget det opp). Mulig det er først nå han kom på at det var noe da. At han trenger tre-fire døgn på å fordøye og analysere dufter, før han kan trekke en konklusjon.

For øvrig sov han dypt og godt da vi kom hjem i går, så han ble overraskende sliten av ikke-trening, Siri-forføring og grus-snøengler.

:hug: 

Den øverste blokka hos meg tinte litt mens jeg sto i p-hus, men de fire andre var nesten like steinharde. Men skal de levere så tidlig neste gang, kan de jo faktisk rekke hit før jeg drar på jobb, hvis jeg fortsetter å jobbe sent på torsdager.

Hvordan får folk gjort ting når de jobber? Må jeg kjøpe et tonn vom når frosten gir seg, så vi har gjennom sommeren, også la vombilen sette fra seg maten på gårdsplassen i frostmånedene?

Helhetsinntrykk er jo ikke et fremmedord, det får vi jo hver gang vi går LP. Puppestadiet tror jeg noen alltid er i

Er det tidsfristen, at de må få beskrevet før du har spist opp?

Jeg har vært ille bekymra for deg i dag, altså, og lurt på om du tok det veldig tungt, når hun slang det etter deg.

Jeg skjønner at hun synes det var unødvendig at jeg ville parkere akkurat der, når hun ikke visste at det skulle løftes 100 kg veldig kald hundemat inn i bilen min, og jeg ville ha kortest mulig avstand. Men jeg synes jo også at det er helt unødvendig å ta opp så mye plass at jeg må lete under bilen hennes for å finne den hvite stripa...

Jeg lurer på hvor sent det er tillatt å klippe gresset når en har naboer som kanskje kan høre oss, men kanskje ikke. For nei, jeg klipper ikke gresset når det er 26 grader i stua og svetten siler etter å ha dyttet 100 kg vom inn i fryseren. Da henter jeg heller en av sauene til naboen og leier rundt, fram og tilbake, litt sånn som @2ne sine søte foreldre lufter Marekatten for tiden.

Naboen min klipte plena kl halv 10 en lørdagskveld, og vi fikk det ikke med oss en gang.. Naboen fortalte oss det på den søndagen :lol: så har du slike naboer som vi er, går alt helt fint :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Da er den tidligere nevnte avlsrådssaken diskutert av nytt styre, og det tidligere vedtaket blir omgjort. Kjenner det er veldig greit å ikke ha det på meg at jeg lyver og tilbakeholder informasjon til valpekjøpere :) 

Så bra! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har gått ned to kilo til skal jeg spise is. I'm gleding me!

Jeg hadde så store planer om å klippe gress etter jobb i dag, men sannheten er at jeg alltid er utslitt etter en lang arbeidsdag og etter å ha handlet og luftet hunder. Tror det gresset får vente til lørdagen jeg.

Men det jeg ikke var for sliten til var å lete byen rundt etter en capribukse som viste seg å bare eksistere i hodet mitt. Sånn er det ofte når jeg skal kjøpe klær.

Omtrent sånn, men helst med trykknapp i stedet for elastikk nederst:

89d47a5d-82b2-41f0-a722-bae871656871.jpg

Fant ikke noe som ligner en gang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...