Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Da har jeg fått kjøpt et ordentlig bilbur, brukt (så vidt) Herkulesbur, og fått lagt ut bomkjøpet mitt i påsken og buret fra den gamle bilen til salgs. Håper bare noen andre har bruk for det slik at det selges fort. Jeg har nemlig ikke oppbevaringsplass til alle disse burene!  Greit at andre også gjør bomkjøp, så fikk jeg buret en tusenlapp rimeligere enn det er i butikken. :) 
Men jeg ser at det er litt høyt opp til bagasjerommet, slik at jeg må få meg en rampe eller noe slik at Lady kommer seg greit inn. På hjemturen i påsken kunne jeg bare stoppe steder med bord, benker eller store steiner jeg kunne rygge inntil slik at hun fikk hjelp til å komme seg inn igjen, det er ikke en løsning å basere seg på :lol: Noen forslag som ikke koster for mye? Og som ikke tar for stor plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

6 timer siden, Siri skrev:

 

Det er de alle, det, i starten :aww:                                          :lol::lol::lol: 

Pøh, min kjære er da fortsatt snill, kjekk, morsom etc, selv etter at vi har vært sammen i over 1 år nå :D Ikke skjær alle menn over en kan da... :P 

5 timer siden, Pixie skrev:

Sukk... av og til føler jeg at jeg deler livet mitt med et barn. Behovsutsettelse finnes ikke. Vi har grusomt lite penger akkurat nå, jeg får på mandag. Type "velge mellom melk eller pålegg"- lite penger.  Han kom nettopp hjem etter å ha brukt 200 kr på å vaske bilen. Han har også vært innom butikken, kom ut med halvprismarsipan og brød (det han hadde var jo tross alt to dager gammel, at det er igjen et halvt brød og vi har både brødrister og stekeovn man kan lage ostesmørbrød i tenkte han ikke på). Frokosten min i dag var to rundstykker med smør, med en skive hamburgerrygg og en skive lettost fordelt på 4 rundstykkehalver.

Jeg ønsker meg en voksen partner av og til ja.

*Utblåsning over*

Og jeg lurer på hvorfor du egentlig er sammen med denne fyren?? :icon_confused: Han høres ut som en barnslig mann, som nekter å bli voksen eller noe sånn. Jeg hadde ikke orket å være i et sånn forhold. Synes du at du har det bra i dette forholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Malinka skrev:

Da har jeg fått kjøpt et ordentlig bilbur, brukt (så vidt) Herkulesbur, og fått lagt ut bomkjøpet mitt i påsken og buret fra den gamle bilen til salgs. Håper bare noen andre har bruk for det slik at det selges fort. Jeg har nemlig ikke oppbevaringsplass til alle disse burene!  Greit at andre også gjør bomkjøp, så fikk jeg buret en tusenlapp rimeligere enn det er i butikken. :) 
Men jeg ser at det er litt høyt opp til bagasjerommet, slik at jeg må få meg en rampe eller noe slik at Lady kommer seg greit inn. På hjemturen i påsken kunne jeg bare stoppe steder med bord, benker eller store steiner jeg kunne rygge inntil slik at hun fikk hjelp til å komme seg inn igjen, det er ikke en løsning å basere seg på :lol: Noen forslag som ikke koster for mye? Og som ikke tar for stor plass?

rampe og trapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malinka skrev:

Da har jeg fått kjøpt et ordentlig bilbur, brukt (så vidt) Herkulesbur, og fått lagt ut bomkjøpet mitt i påsken og buret fra den gamle bilen til salgs. Håper bare noen andre har bruk for det slik at det selges fort. Jeg har nemlig ikke oppbevaringsplass til alle disse burene!  Greit at andre også gjør bomkjøp, så fikk jeg buret en tusenlapp rimeligere enn det er i butikken. :) 
Men jeg ser at det er litt høyt opp til bagasjerommet, slik at jeg må få meg en rampe eller noe slik at Lady kommer seg greit inn. På hjemturen i påsken kunne jeg bare stoppe steder med bord, benker eller store steiner jeg kunne rygge inntil slik at hun fikk hjelp til å komme seg inn igjen, det er ikke en løsning å basere seg på :lol: Noen forslag som ikke koster for mye? Og som ikke tar for stor plass?

Om du har bil med hengerfeste: http://www.ottostep.com/:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Lære henne å hoppe inn? Eller stille seg med fremlabbene på kanten sånn at du kan gi henne en dytt bak? Det er det billigste og tar minst plass :lol: 

Det var det som var planen før jeg kjøpte bilen :lol: kanskje det går nå med dette buret, kan jo håpe. Bomkjøpet mitt var et atlasbur som har høy kant i tillegg, så da ble det helt håpløst. Men er redd for at jeg må ha noe ekstrahjelp for henne, hun blir vel ikke mer spretten med alderen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Det er slike ramper jeg har sett på men de tar jo litt plass. Den trappen er dekket med pels/plysj og ser mest ut som den er beregnet inne. 

Akkurat nå, Polfarer skrev:

Om du har bil med hengerfeste: http://www.ottostep.com/:) 

Den var genial! Bare så synd jeg denne gangen ikke har hengerfeste..... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mardina skrev:

Pøh, min kjære er da fortsatt snill, kjekk, morsom etc, selv etter at vi har vært sammen i over 1 år nå :D Ikke skjær alle menn over en kan da... :P 

Bare fordi du ikke har bytta ut de rosa brillene ennå, det :whistle:                :lol: 

Har jeg pakket bagen for hyttetur, handlet mat og diverse, laget rørte tyttebær og lagt fram alt jeg har i skapene fra påsken - og det slår meg at vi neppe kommer til å sulte i løpet av helgen :aww:

Også har jeg børstet hele Yasmine, og duverden så mye underull som plutselig forsvant? Enten har jeg forsømt pelsstellet ei stund og vært litt slurvete, ellers har hun begynt å slippe pels før løpetid... jeg håper egentlig på det første :aww:. Men nå er hun vakker og ven igjen, og jeg skal gå løs på Willy. Han tok jeg underull på forrige helg, så jeg satser på at han ikke er like ille som Yasmine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint når de menneskene som skulle passe på deg, men som har dyttet deg ned hele livet, sitter og diskuterer deg, mens du er i naborommet, om hvor håpløs og respektløs du er. De skjønner ikke hvor det kom fra, og de mener du er hårsår når du hulker at "alt jeg gjør er feil", fordi det er det du har hørt gjennom hele oppveksten... 

Jeg er lei av dritt og baksnakking nå.... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lunatic skrev:

Det er så fint når de menneskene som skulle passe på deg, men som har dyttet deg ned hele livet, sitter og diskuterer deg, mens du er i naborommet, om hvor håpløs og respektløs du er. De skjønner ikke hvor det kom fra, og de mener du er hårsår når du hulker at "alt jeg gjør er feil", fordi det er det du har hørt gjennom hele oppveksten... 

Jeg er lei av dritt og baksnakking nå.... :( 

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lunatic skrev:

Det er så fint når de menneskene som skulle passe på deg, men som har dyttet deg ned hele livet, sitter og diskuterer deg, mens du er i naborommet, om hvor håpløs og respektløs du er. De skjønner ikke hvor det kom fra, og de mener du er hårsår når du hulker at "alt jeg gjør er feil", fordi det er det du har hørt gjennom hele oppveksten... 

Jeg er lei av dritt og baksnakking nå.... :( 

:hug:Selv familie kan velges bort. Noen ganger er det det beste man kan gjøre for seg selv. Det er ikke du som gjør feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

:hug:Selv familie kan velges bort. Noen ganger er det det beste man kan gjøre for seg selv. Det er ikke du som gjør feil!

Jeg vet det. Heldigvis. Men som situasjonen er nå med Nyx så må jeg bo hjemme (hvis jeg vil hennes beste). Jeg flyttet ut for første gang da jeg var 18, midt i siste året på VGS, fordi jeg rett og slett ikke orket det lenger... Jeg flyttet hjem igjen 18. januar i år, men nå kjenner jeg at jeg snart ikke orker mer, etter bare 2 mnd her hjemme. Det er rett og slett ikke sunt for meg å bo her. Jeg vet bare ikke helt hva jeg skal gjøre og hvordan jeg eventuelt skulle klart å løse situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Malinka skrev:

Da har jeg fått kjøpt et ordentlig bilbur, brukt (så vidt) Herkulesbur, og fått lagt ut bomkjøpet mitt i påsken og buret fra den gamle bilen til salgs. Håper bare noen andre har bruk for det slik at det selges fort. Jeg har nemlig ikke oppbevaringsplass til alle disse burene!  Greit at andre også gjør bomkjøp, så fikk jeg buret en tusenlapp rimeligere enn det er i butikken. :) 
Men jeg ser at det er litt høyt opp til bagasjerommet, slik at jeg må få meg en rampe eller noe slik at Lady kommer seg greit inn. På hjemturen i påsken kunne jeg bare stoppe steder med bord, benker eller store steiner jeg kunne rygge inntil slik at hun fikk hjelp til å komme seg inn igjen, det er ikke en løsning å basere seg på :lol: Noen forslag som ikke koster for mye? Og som ikke tar for stor plass?

Fikk også kjøpt et nytt Herkules-bur "brukt". Fikk det for 2000,-. Kjempegreier altså. :D

Ang rampe, de har en sammenleggbar på Animail til rundt 500,-, det koster jo en del, men langt billigere enn mange andre alternativ. :)

Klem til deg @Lunatic :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lunatic skrev:

Det er så fint når de menneskene som skulle passe på deg, men som har dyttet deg ned hele livet, sitter og diskuterer deg, mens du er i naborommet, om hvor håpløs og respektløs du er. De skjønner ikke hvor det kom fra, og de mener du er hårsår når du hulker at "alt jeg gjør er feil", fordi det er det du har hørt gjennom hele oppveksten... 

Jeg er lei av dritt og baksnakking nå.... :( 

:hug: 

@Sagaa jeg har sett på den også, men den tar tross alt en del plass den også. Er ikke så mye mer plass igjen i bagasjerommet, men er redd jeg ender opp med noe slikt likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malinka skrev:

:hug: 

@Sagaa jeg har sett på den også, men den tar tross alt en del plass den også. Er ikke så mye mer plass igjen i bagasjerommet, men er redd jeg ender opp med noe slikt likevel. 

Skulle finne link til deg, men så de var utsolgt. De har en på Zooplus.dk på tilbud til 299,-, men jeg har ikke erfaring med nettsiden. :)  Den tar sikkert plass den også, men var jo en hyggelig pris. Her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i det hele tatt mulig! Jeg fikk en oppringing av en litt hysterisk medpolitiker om en sak i lokalavisa, han fikk ikke kontakt med den andre talspersonen i MDG og var redd for at han gikk ut i media med noe han ikke burde. Han jeg snakket med måtte vite om jeg hadde fått noen melding fra denne andre talspersonen, altså begynte jeg å stresse rundt i huset for å lete etter mobilen. Mens jeg snakket i mobilen. Fra rom til rom og nedi veska mi og i lommene på jakka mi. Først når samtalen var over gikk det opp et lys for meg.

:icon_redface:

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Mardina skrev:

Rosa briller du liksom :lol: Har landa på landjorden for lengst jeg..... :D 

Det varer ca et år sa de nettopp på TV'n :D 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Er det i det hele tatt mulig! Jeg fikk en oppringing av en litt hysterisk medpolitiker om en sak i lokalavisa, han fikk ikke kontakt med den andre talspersonen i MDG og var redd for at han gikk ut i media med noe han ikke burde. Han jeg snakket med måtte vite om jeg hadde fått noen melding fra denne andre talspersonen, altså begynte jeg å stresse rundt i huset for å lete etter mobilen. Mens jeg snakket i mobilen. Fra rom til rom og nedi veska mi og i lommene på jakka mi. Først når samtalen var over gikk det opp et lys for meg.

:icon_redface:

:lol::lol::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Er det i det hele tatt mulig! Jeg fikk en oppringing av en litt hysterisk medpolitiker om en sak i lokalavisa, han fikk ikke kontakt med den andre talspersonen i MDG og var redd for at han gikk ut i media med noe han ikke burde. Han jeg snakket med måtte vite om jeg hadde fått noen melding fra denne andre talspersonen, altså begynte jeg å stresse rundt i huset for å lete etter mobilen. Mens jeg snakket i mobilen. Fra rom til rom og nedi veska mi og i lommene på jakka mi. Først når samtalen var over gikk det opp et lys for meg.

:icon_redface:

:P

I går bakte jeg rundstykker. Tok ut brett nr 2, la rundstykkene på rista og det varme brettet i hylla under ovnen, satte på rundstykkeprogrammet mitt og gikk. Da ovnen peip at programmet var ferdig gikk jeg for å ta ut brett nr 3- som fortsatt sto på benken og hevet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Lunatic skrev:

Det er så fint når de menneskene som skulle passe på deg, men som har dyttet deg ned hele livet, sitter og diskuterer deg, mens du er i naborommet, om hvor håpløs og respektløs du er. De skjønner ikke hvor det kom fra, og de mener du er hårsår når du hulker at "alt jeg gjør er feil", fordi det er det du har hørt gjennom hele oppveksten... 

Jeg er lei av dritt og baksnakking nå.... :( 

:hug:

Kjenner meg dessverre veldig igjen i noe av det du skriver. Håper du får kommet deg ut igjen fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryser så, brrr. nå er det varm kakao og varmepute. Jeg hater å fryse. 

Prima er våryr, og jeg er sliten- dårlig kombo. Men nå har vi roet oss alle sammen. Jeg vil bare smyge meg under dyna og kose meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lunatic skrev:

Det er så fint når de menneskene som skulle passe på deg, men som har dyttet deg ned hele livet, sitter og diskuterer deg, mens du er i naborommet, om hvor håpløs og respektløs du er. De skjønner ikke hvor det kom fra, og de mener du er hårsår når du hulker at "alt jeg gjør er feil", fordi det er det du har hørt gjennom hele oppveksten... 

Jeg er lei av dritt og baksnakking nå.... :( 

Sett deg i samme rom som dem, eller kom deg ut :hug:

Foenix har virket rolig og "ferdig" med valpen inntil nå, men i kveld har hun gravd litt, og vært oppe for å sjekke valpekassa et par ganger. Men vi har trent litt lydighet på kjøkkengulvet, og det synes hun er innmari moro, er helt med og på. Så det er vel bare litt etterdønninger. Nå skal jeg spise is til dessert, rett fra boksen fordi jeg er gammel nok til å gi beng, og så skal jeg gjøre alvor av å få bort den valpekassa. Det hjelper nok oss begge to.

Jeg må få noen til å filme hennes neddekk en gang, for hun er så innmari kjapp og fin, ho bare klasker ned. Hun har fått trene neddekk (jeg må ha litt kroppsspråk enda, så kommandoen er ikke stø nok selv om bevegelsen er super) og dekk & bli, med Glam som forstyrrelse. Han har fått fjompe rundt oss og tigge godbiter, og var forstyrrelse ved at jeg satt på huk og klødde på ham og ga ham godbiter mens Foenix måtte ligge tre meter unna. Det var vanskelig, sa hun, men hun gjorde det. Fine lille! Hun har vel ikke vært trent i noe som helst siden sist hun startet rundt St. Hans, så det er moro å se hvor mye som ligger så latent med bare litt enkel støvtørking. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...