Jump to content
Hundesonen.no

Akkurat nå September

Recommended Posts

To basisregler: 1 - fisk + fløte = sant. 2 - fisk på grønnsaker i alufolie i ovnen med smør og sitron oppå = sant.

Jeg måtte tenke meg om to ganger før jeg fikk til regnestykket ditt. Jeg leste det som "1 minus fisk pluss fløte er lik sant" og klarte ikke forstå hva du skulle trekke fisken fra :lol: .

• Like 4

Laksestykker i ildfast form, putt oppi biter av vårløk og paprika, fyll opp med matfløte til et stykke opp på fiskestykkene, 200 grader til stykkene har fått god farge. Det e så lætt!

• Like 1

Siden sambo stort sett jobber for et stort forsikringsselskap kunne vi ikke ha normale røykvarslere nei. Nei da. ..

Nå har jeg fått ørten meldinger om at alarmen i trappa visstnok har lite batteri. På mobilen. Slitsomt. 

Alt er knyttet opp til mobilen,  jeg har stålkontroll på alt fra innetemperatur i de forskjellige rommene til luftfuktigheten. Jeg kan invitere følgere ( WTF? ?) Via appen og den insisterer hele tiden å vite hvor jeg befinner meg.  

Alt jeg trengte var noe som uler høyt hvis det begynner å brenne om natta. 

Det er den nye måten å vise at man er bestevenner på, vel. :aww: "Jeg er så glad i deg! Vil du følge med på luftfuktigheten i stua mi?"

• Like 3

Forumet fortsetter under annonsen

Denne oppskriften på fisk er kjempegod! http://www.ica.no/hjemmerestauranten/slik-lager-du-autentisk-meksikansk-taco-a-la-mission-taco/  Litt tips: Jeg har ikke over limesaften før fisken er ferdig stekt, hvis ikke så blir fisken kokt. Når vi er sliten så jukser vi å kjøper tacolefser :P Og vi lager vår egen variant av guacamolen, samt at vi har til en salat til tacoen. 

Ellers er fisk ganske enkelt. Legg fisken i en illfastform som har en skvett olje i seg, ha på det krydderet du ønsker og stek den i ca.15 min på 200grader. Ha til det tilbehøret du selv ønsker. Ris, poteter, agurksalat, pasta, salat, kokte grønnsaker, potetmos, søtpotetmos, blomkålpure, gulrotpure.... Man kan også ha sauser til fisken :)

Lagret linken, dette må prøves.

Tusen takk for masse tips til resten av dere også, det som går igjen er tydeligvis å steke fisk i ovn. Noen som har peiling på kokt fisk? Er det så lett som det høres ut?

---

Har meg en liten lesepause. Har lovet meg selv at hvis jeg bare gjør ferdig én oppgave til så skal jeg få lov å spille The Sims og ta fri resten av kvelden. Så sitter jeg her å prokastinerer istedenfor, skjerpings til meg selv!!!

Guest Klematis

Søren, har visst blitt avhengig av pepsi max. Det var jo akkurat det jeg skulle unngå.

Men, siden jeg da ikke har pepsi max hjemme, men faktisk har is, så er jo det en trøst.:D

Tusen takk for masse tips til resten av dere også, det som går igjen er tydeligvis å steke fisk i ovn. Noen som har peiling på kokt fisk? Er det så lett som det høres ut?

---

Har meg en liten lesepause. Har lovet meg selv at hvis jeg bare gjør ferdig én oppgave til så skal jeg få lov å spille The Sims og ta fri resten av kvelden. Så sitter jeg her å prokastinerer istedenfor, skjerpings til meg selv!!!

Mye lettere med ovnsbakt vel! Putt i  folie, putt i ovn, ta ut og spis :D 

• Like 1

---

Kokt fisk er enkelt..

Fersk fisk vil ikke ta til seg så mye saltsmak som fisk som har vært frossent, så da skal det litt til før du oversalter.. Ved feks koking av laks kan du ha oppi litt laurbærblad i vannet..

Fisken er ferdig kokt når den flyter opp og du lett kan dra av finnen eller fisken slipper beina lett :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1

Kokt torsk er superenkelt.

Kok opp vannet (med litt salt), ta av plata og la fiske trekke i 10 minutter ish, så er den ferdig. Til tross for at man sier at den koker, så skal den bare trekke.

Jeg syns røkt torsk er veldig godt forøvrig, fås kjøpt i frysedisken og tilberedes akkurat likt. Kjempegodt med poteter og gulerøtter i hvit saus ved siden. Typen din blir sikkert glad om han får bacon som tilbehør til, for det hører også med mener folk.

• Like 2

hihi, beklager :P men akkurat nå vil jeg egentlig holde kortene tett enn så lenge. Kjenner ingen individer av rasen, bare sett de på utstilling og hilsa kort på to stykker, så alt er helt ukjent. Utenom det som står skrevet rundt om og hva eiere forteller, for det passer oss godt, men vil gjerne bli litt mer kjent med noen individer før jeg legger det fram :) 

Her på sonen kan du ikke si A men ikke B..... :P Vi er altfor nysgjerrig vi vettu :D

• Like 1

Guest Gråtass

Hvis vi snakker om favoritt fiskeretter så har jeg mange. Men kokt torsk med eggesmør. Det er veldig godt og enkelt, hard kok egg, hakk det opp og putt oppi litt smeltet smør. (Jeg bruker margarin, men godt er det lell).

Pangius filet, ligger i frysedisken. Flat fiskeskive, stekes i panna og ha på litt rømme rett før den er ferdig. Liker du ikke rømme, så kan du snu de i egg og mel evt brødkrumme før steking og lage din egen fish and chips.

Jeg er ikke så glad i laks, men derimot ørret. Vi lager den på alle mulige måter, på grillen, ovnsbakt, stekt, kokt. Variasjon i tilbehøret gjør at du fint kan spise ørret flere ganger i uken.

Nå har jeg spist restemiddag, ananas med vaniljesaus til dessert og to klementiner til godis. Det er tre uker siden jeg spiste sjokolade!!!

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Terminlister for AG og LP lagt ut, tror vi skal satse på å gå noen AG-stevner i Narvik til neste år. Så krysser man fingrene for at de har noen RL-stevner også som ikke kræsjer med de her sør. Så må vell gulingen inn i utstillingsringen på gulsløyfe-jakt igjen. Jau!

Bruker NBF-listene komme ut i slutten av oktober samtidig som RL? :)

• Like 1

I dag har jeg vært på tur sammen med @Bellare. Jeg fant jo ut i går at hun også er en sonis, jaggu liten verden :ahappy:  Veldig trivelig med tur-selskap altså :)

Akkurat nå er jeg mett. Kotelett, rotmos og grønnsaker var ikke så aller verst. 

• Like 1

I dag har jeg vært på tur sammen med @ Bellare. Jeg fant jo ut i går at hun også er en sonis, jaggu liten verden :ahappy:  Veldig trivelig med tur-selskap altså :)

Akkurat nå er jeg mett. Kotelett, rotmos og grønnsaker var ikke så aller verst. 

• Like 1

Da har jeg prøvd hvordan det er å kræsje litt med bil. Traff en annen bil bakfra for tre timer siden. Måtte bremse ned fort fra 70 km/t, vannplaning - dekkene bare slapp asfalten, og så fikk jeg litt tak igjen før jeg traff den foran. Det gikk helt fint med alle, ingen fikk vondt en gang. Min bil anno -91 tok støyten og må vrakes. Jeg slapp unna med skrekken og tenker at neste bil vi kjøper skal ha airbag og splitter nye dekk.

Lurer på hvorfor facebook plutselig ser slik ut:

2q0k9w4.png

Får ikke lest særlig mye der, da :P

Tegn til at du burde gjøre skolearbeid istedenfor å være på fb :lol:

Jeg måtte tenke meg om to ganger før jeg fikk til regnestykket ditt. Jeg leste det som "1 minus fisk pluss fløte er lik sant" og klarte ikke forstå hva du skulle trekke fisken fra :lol: .

:lol:

• Like 3

Da har jeg prøvd hvordan det er å kræsje litt med bil. Traff en annen bil bakfra for tre timer siden. Måtte bremse ned fort fra 70 km/t, vannplaning - dekkene bare slapp asfalten, og så fikk jeg litt tak igjen før jeg traff den foran. Det gikk helt fint med alle, ingen fikk vondt en gang. Min bil anno -91 tok støyten og må vrakes. Jeg slapp unna med skrekken og tenker at neste bil vi kjøper skal ha airbag og splitter nye dekk.

Oi, så ekkelt! Godt det gikk bra! Jeg var skjelven kjempelenge etter min lille bulking i 40-sone...

---

IKKE KOK FISK! Det er virkelig noe av det verste jeg kan få servert, stek den heller i stekepannen.

Guest Klematis

Føler med deg. Jeg er skjelven enda etter min frontkollisjon, totalvraking og nakkesleng i 2008. Lurt å kjøre igjen så fort som mulig.

IKKE KOK FISK! Det er virkelig noe av det verste jeg kan få servert, stek den heller i stekepannen.

Man steker ikke røkt tosk :aww: 

• Like 4

Man steker ikke røkt tosk :aww: 

Har kun erfaring med overkokt tosk (med overkokte poteter og gulrøtter) :aww: Så hadde aldri funnet på å kjøpe fisk som må kokes :aww: 

Forumet fortsetter under annonsen
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• 😄 Det er nok jeg som har vært teit og trent for mye innsitt i front og så rett i utgangsstilling etterpå. Ser det tydelig når hun koker litt over eller er veldig ivrig 😂  Skal prøve meg frem med forskjellig type belønning og få henne inn på høyre siden noen ganger. Så skal vi se om vi får retta opp rumpa 😄 
    • Ja, jeg bomma jo helt på problemet ser jeg. Aner ikke hvilke briller jeg leste med. 😅 jeg var overbevist om at det var utgangsstilling du snakket om. 🙈 Ville trent innsitt i front for seg selv uten å ta henne inn på fot etterpå. Kalle inn til front, gå bakover med henne i front, lokke henne inn i front både fra venstre og høyre. Bytt på å belønn fra venstre hånd eller høyre hånd, viss ikke begynner de fort å sitte skjevt pga forventning til det og likeså forventning til å gå videre inn i utgangsstilling om man følger opp med det. Belønner du med lek kan du lære inn å løpe mellom bena dine så hun går rett bak. Evt ha ball under haka eller noe å slippe ned til henne når du er fornøyd. Også er dette gjerne en ganske vanskelig øvelse å skjønne fult og helt sammenlignet med utgangsstilling feks, så det er bare å trene og trene og trene til de gjør det uten å tenke, nesten. Haketarget er det en del som bruker og. Men om du fortsatt lokker så ville jeg bare styrt henne på plass og hjulpet henne å gjøre rett en god stund😊  
    • Ja, og for noen er det tydeligvis totalt krise når man stiller litt krav til hunden... Den "lille" forskjellen - stille litt krav - utgjør som regel veldig mye.. Vi som bruker hunden vår til praktisk jakt under alle slags væreforhold, når hunden er sliten, og ikke minst at den skal apportere varm, blodig fugl, og ikke bare en apportbukk, er avhengig at hunden utfører jobben sin.  Ikke minst med tanke på det etiske i forhold til evt. skadeskutt vilt. Synes dette er veldig godt skrevet: "Uansett metode for inntrening av apport så er apport et viktig element i forhold til utøvelse av jakt, ikke kun et element i forhold til prøver! En god apportør finner viltet og er i mange tilfelle avgjørende for å finne skadeskutt vilt og det er vel det viktigste?! Mine vorstehere, som nok har mer arvelige interesse for apport enn f. eks settere, er likevel gjennom en treningsperiode som unghunder hvor ikke lyst står i fokus men hvor jeg konsekvent jobber gjennom hold, grip og hent. De blir ikke mindre glade apportører av det og jeg vet med sikkerhet at de henter viltet når det er nødvendig selv når lysten til å fortsette å jakte er stor." 
    • Takk for tips😁 Haha, akkurat det advarte oppdretter meg også mot! Har heldigvis ikke sett noe til det her på Vestlandet, men blir ikke overrasket hvis noe annet sticky bestemmer seg for å sette seg fast🙈
    • Katter med FIV kan fint dele utstyr med andre katter uten å smitte 🙂 Står litt om det her.
  • Nylig opprettede emner