Gå til innhold
Hundesonen.no

Fikk sjokk av veterinær-regning på kveldstid


MiO
 Share

Recommended Posts

http://www.osloby.no/nyheter/Da-labradoren-ble-angrepet-kom-regningen-som-et-sjokk-8112216.html

"

- Jeg fikk rett og slett bakoversveis da de sa hva sluttsummen ble. Det er helt ellevilt, sier Berit Bertling.

Labradoren Kip ble overfalt og bitt av en annen hund under en luftetur forrige uke. Bertling tok med Kip til Smådyrklinikken ved NMBU Universitetsdyresykehuset i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når jeg leste overskriften, så jeg for meg noen svimlende summer..... Men 3000 for at dyrlegen skal arbeide utenom vanlig arbeidstid, hva forventer folk egentlig? At dyrleger arbeider for luft og kjær

Det er dyrt å ha en vaktordning. Noen må være tilgjengelig hele tiden. Dvs, ikke kunne gå på kino, ikke ta et glass vin, ikke kjøre langt unna osv. F.eks: Samboeren min har vakttelefonordning på sin j

de hakke brukt mye Dyrlege 3000kr er jo ingenting Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg måtte ta med Aiko til dyrlegevakta seint en kveld da jeg trudde hun var i ferd med å dø, og da tok vi røntgen (til tross for at bikkja på magisk vis hadde kvikna til i løpet av taxituren opp) og betalte over 2000 kr for ca 15 min med "behandling". Det var noe jeg regna med, det koster jo 600 kr bare å tusle innom for feks en liten titt i et øre til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg ringte veterinærvakta i byen ved en akutt situasjon en gang, og de var flinke til å opplyse om at det kom til å koste et par tusen bare for å gå inn døra. Akkurat der og da ble jeg irritert da det var en akutt situasjon, og veterinæren brukte god tid på å forklare det med priser osv. Vi hadde måtte dratt til veterinæren om det så kostet 10k å gå inn døra liksom - bikkja måtte ha hjelp..

Veterinærvakta er vi veldig heldige som har, og folk må da forstå at det koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et argument for å ha forsikring på dyret sitt.

Når pensjonister og studenter trekkes inn blir jeg forøvrig litt oppgitt, det er denne gruppen (de med lite disponibel inntekt) som er mest avhengig av å ha en gyldig forsikring på dyret sitt om uhellet er ute. Artikkelen fikk forsikring til å høres litt ut som et luksusfenomen.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro til vetten rett etter stengetid en gang, og veterinæren hadde fortsatt ikke kommet seg hjem når jeg ringte men måtte vente på meg i 30min da jeg bor såpass i reisetid unna. Hunden ble sjekket der det måtte sjekket og jeg fikk med meg en resept på antibiotika. Det kostet meg 1800, og min veterinær er rimlig i pris.
3000 hørtes ikke ille ut i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et argument for å ha forsikring på dyret sitt.

Når pensjonister og studenter trekkes inn blir jeg forøvrig litt oppgitt, det er denne gruppen (de med lite disponibel inntekt) som er mest avhengig av å ha en gyldig forsikring på dyret sitt om uhellet er ute. Artikkelen fikk forsikring til å høres litt ut som et luksusfenomen.

Jeg synes forsikring ER et luksusfenomen. Det har jo blitt ekstremt dyrt. Det koster jo nesten like mye å forsikre et par hunder som å forsikre bilen og/eller huset. Når man har 8 hunder er det altså helt uaktuelt å skulle ut med 16k i året for noe man sjelden og aldri har brukt for. (jeg har bufferkonto i stedet).

Jeg ville kanskje vurdert annerledes om jeg hadde en annen rase eller drev med noe som var mer høyrisiko for skader, men i mine 21 år med rasen har jeg hatt ting jeg kunne brukt forsikring på 2 ganger med litt beløp (dødsfall + keisnersnitt) og 3 småskader (som den til 1800). Hadde forøvrig livsforsikring på dødsfall hunden, så der fikk jeg jo brukt den. De 8000 det keisersnittet kostet meg er jo under halvparten av hva jeg må betale for mine 8 på et år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes forsikring ER et luksusfenomen. Det har jo blitt ekstremt dyrt. Det koster jo nesten like mye å forsikre et par hunder som å forsikre bilen og/eller huset. Når man har 8 hunder er det altså helt uaktuelt å skulle ut med 16k i året for noe  man sjelden og aldri har brukt for. (jeg har bufferkonto i stedet).

Jeg ville kanskje vurdert annerledes om jeg hadde en annen rase eller drev med noe som var mer høyrisiko for skader, men i mine 21 år med rasen har jeg hatt ting jeg kunne brukt forsikring på 2 ganger med litt beløp (dødsfall + keisnersnitt) og 3 småskader (som den til 1800).  Hadde forøvrig livsforsikring på dødsfall hunden, så der fikk jeg jo brukt den. De 8000 det keisersnittet kostet meg er jo under halvparten av hva jeg må betale for mine 8 på et år...

Man trenger ikke mer enn 3 hunder før det begynner å ikke lønne seg med forsikring så lenge man sparer..

Så fremt hundene ikke dør i ung alder da, som de har gjort her i huset :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forsikring ER et luksusfenomen. Det har jo blitt ekstremt dyrt. Det koster jo nesten like mye å forsikre et par hunder som å forsikre bilen og/eller huset. Når man har 8 hunder er det altså helt uaktuelt å skulle ut med 16k i året for noe man sjelden og aldri har brukt for. (jeg har bufferkonto i stedet).

Jeg ville kanskje vurdert annerledes om jeg hadde en annen rase eller drev med noe som var mer høyrisiko for skader, men i mine 21 år med rasen har jeg hatt ting jeg kunne brukt forsikring på 2 ganger med litt beløp (dødsfall + keisnersnitt) og 3 småskader (som den til 1800). Hadde forøvrig livsforsikring på dødsfall hunden, så der fikk jeg jo brukt den. De 8000 det keisersnittet kostet meg er jo under halvparten av hva jeg må betale for mine 8 på et år...

Ot... Men du vet, det er jo kun når man IKKE har forsikring det skjer ting ;) Så det er en fin måte å være sikker på at det ikke skjer noe med bikkjene :P Ellers synes jeg 16 lapper i året hørtes mye ut for 8 bikkjer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forsikring ER et luksusfenomen. Det har jo blitt ekstremt dyrt. Det koster jo nesten like mye å forsikre et par hunder som å forsikre bilen og/eller huset. Når man har 8 hunder er det altså helt uaktuelt å skulle ut med 16k i året for noe man sjelden og aldri har brukt for. (jeg har bufferkonto i stedet).

Jeg ville kanskje vurdert annerledes om jeg hadde en annen rase eller drev med noe som var mer høyrisiko for skader, men i mine 21 år med rasen har jeg hatt ting jeg kunne brukt forsikring på 2 ganger med litt beløp (dødsfall + keisnersnitt) og 3 småskader (som den til 1800). Hadde forøvrig livsforsikring på dødsfall hunden, så der fikk jeg jo brukt den. De 8000 det keisersnittet kostet meg er jo under halvparten av hva jeg må betale for mine 8 på et år...

Jeg vil påstå at de fleste som har ett større antall dyr ikke havner i gruppen studenter/pensjonister og andre med lite disponibel inntekt uten å enten ha ordna seg ei løsning, eventuelt tatt vann over hodet.

Det å ha (mange) dyr er luksusen, å finne vettuge løsninger for å ta hånd om de bare en del av pakka.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg er student, og forsikring på 2 hunder merkes når det betales. Jeg passer på å spare litt her og der slik at jeg har penger når fakturaen kommer. I tilegg har jeg et mastercard tilgjengelig for akutte tilfeller som f.eks når vi må til en veterinær som ikke har direkte oppgjør, og jeg må legge ut der og da. Et alternativ (som nevnt) kunne vært å hatt en bufferkonto, men som student syns jeg det er tryggere med forsikring. I fjor og året før rant jeg nærmest ned dørene til veterinæren etter diverse ulykker samt sykdom, og fikk tilbake mer penger fra forsikringen enn hva forsikring på to hunder koster... Jeg fatter ikke at folk tør å hverken ha forsikring eller bufferkonto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe GALT med samfunnet vårt, når man

1) Har en forventning om at ting skal være nærmest gratis, det være klær, veterinærtjenester eller flybilletter.

2) Når man reagerer med å sutre om det til avisene

3) Når avisene bruker tid på å skrive om det

WTF? Why? Hvordan skal samfunnet gå rundt om alle tjenester rundt oss skal være importerte lavbetalte øst-europeere eller asiatere? Eller enda verre, outsourcing? Kanskje vi kan ordne det sånn at det flys inn 10 bangladeshiske veterinærer hver måned som bor i et telt og behandler hundene. Så flys de hjem, før neste runde lavbetalte arbeidere kommer. Selskapet ville sikkert vært eid fra irland eller noe, og registrert i ulan bator. Det hadde sikkert gjort tjenestene billigere! Men hva skal nordmenn jobbe med da? Det er pokker meg så fjernt at ... djiis. /RANT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ot... Men du vet, det er jo kun når man IKKE har forsikring det skjer ting ;) Så det er en fin måte å være sikker på at det ikke skjer noe med bikkjene :P Ellers synes jeg 16 lapper i året hørtes mye ut for 8 bikkjer.

Så hvis jeg hadde hatt forsikring hadde jeg sluppet et keisersnitt? jaja, overlever det altså ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at de fleste som har ett større antall dyr ikke havner i gruppen studenter/pensjonister og andre med lite disponibel inntekt uten å enten ha ordna seg ei løsning, eventuelt tatt vann over hodet.

Det å ha (mange) dyr er luksusen, å finne vettuge løsninger for å ta hånd om de bare en del av pakka.

Greit nok, men enkelte raser koster over 4000 å forsikre på et år. Det er nesten like mye som huset... Jeg synes det er litt vel mye. Dersom noe skjer med huset så forsikring må benyttes så snakker man heller ikke om mask 30k liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ot... Men du vet, det er jo kun når man IKKE har forsikring det skjer ting ;) Så det er en fin måte å være sikker på at det ikke skjer noe med bikkjene :P Ellers synes jeg 16 lapper i året hørtes mye ut for 8 bikkjer.

Hear, hear :P Jeg har vurdert å si opp forsikringen på Freya, men i går måtte jeg ut med 4500,- for trekking av rovtann (inkl tannrens da). Da var jeg glad for at jeg har forsikring gitt ;) I sommer har jeg hatt bruk for den to ganger, og dvs at jeg har fått igjen det forsikringen koster og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, men enkelte raser koster over 4000 å forsikre på et år. Det er nesten like mye som huset... Jeg synes det er litt vel mye. Dersom noe skjer med huset så forsikring må benyttes så snakker man heller ikke om mask 30k liksom.

Kan man ikke få kennelforsikring? Nå veit jeg ikke pris eller hva det går ut på, men de jeg kjenner som oppdretter og eier mange hunder har det
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke få kennelforsikring? Nå veit jeg ikke pris eller hva det går ut på, men de jeg kjenner som oppdretter og eier mange hunder har det

Så vidt jeg vet har Agria dette. Har ikke undersøkt pris, har bare hørt andre si at det er dyrt. Og det var i alle fall i vilkårene at man måtte ha minst 8 hunder. Det har jeg jo bare hatt i noen få uker ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Dem som ikke bruker vet noe særlig tenker vel som vanlig lege som er subsiert av staten. Men andre vet jo at det ikke er sant. Ellers når en skal regne på om det lønner seg med forsikring eller ikke må vi jo regne hele hundens liv og i de fleste tilfellene lønner det seg ikke. Forsikringsselskapet gir ikke ut penger dem vil gjerne tjene penger på oss. Men siden jeg har dårlig inntekt så har jeg forsikret hunden for nå klarer jeg ikke en stor utgiftspost san ut av det blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er vant til at det er bare en liten egenandel når man selv trenger lege og tenker ikke over hva som er den reelle prisen på helsetjenester.

Angående forsikring: Da vi kjøpte Pippin var vi to og hadde relativt rommelig økonomi. Vi bestemte oss for å ikke ha forsikring. Brakk han foten så skulle vi nok klare det likevel. Han har aldri hatt skader, og trengt veterinær bare en gang, det kostet ikke stort. Vi har spart mye penger på å ikke ha forsikring de elleve årene han har levd. Nå som jeg er alene er det jo litt risikosport, men det skal nok gå bra. Symra er forsikret, hvis jeg husker rett så var det oppdretteren som hadde et sterkt ønske om det, og det var jo greit å ikke drive sjansespill med to hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg tenker på å si opp forsikringen på noen av dyra (har både hunder, hester og katter forsikret) så skjer det noe dyrt noe. :aww: sluttet å tenke på sånt og betaler med glede. Vi har veterinær uten direkteoppgjør, heldigvis får vi faktura ved behov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hunder i 20 år og kun en gang for noen mnd siden måtte fra til vetrinærvakta i helg. De så bare over frøkena gå oss resept da det var mage og tarmkatar. Jeg er jo vant til at det koster 600-700 bare på en vanlig time. Hadde forventet meg å betale minst 7000 siden det var helg. Da det bare ble 2000 ble jeg litt sånn hæ så billig?! Hehe. Så ja dama i avisa der kan virkelig ikke ha vært mye til vetrinæren nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...