Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase er det der?


Garp
 Share

Recommended Posts

Terven vår har blitt tatt for å være rev når han var valp, og eurasier, OFTE schæfer. En utstillingsdommer sa det var en veldig flott hollender.. Ellers er det mange som spør hvilken blanding han er. Var ei som lurte på om det var en islandsk fårehund og ;P

1378835_10152781239645941_71696705400589

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Somregel så spør folk om raser eller blandinger og "er det sånn mynde?" Men beste var da jeg og ei venninne ble stoppet av et eldre par som bare måtte vite hvaslags rase blandingen hennes var. Lup

Whippeten: Penny blir som oftest spurt om hun er mynde, men for noen dager siden ble altså denne hunden: Tatt for å være en sånn en... Til Pennys forsvar så hadde hun på seg genseren som er

Aussie, nuffe og st. bernhard har jeg også fått beskjed om at jeg har - og det er så godt å vite at om jeg skulle få akutt demens på tur, så er det alltid noen som kan fortelle meg hva slags hund jeg

Posted Images

Møtte også en gang en dame som var meget bestemt på at dverginscheren min var en chinese crested. Hun trodde absolutt ikke på meg da jeg sa det var en dvergpinscher, og ikke en cc. Hun var sikker på at jeg var blitt lurt, og trodde ikke noe på meg da jeg sa at hunden var Norsk Utstillingschampion.... Da jeg gikk hørte jeg hun si til mannen sin at det var så synd på meg som hadde blitt lurt av oppdretter... :teehe:

chinese_crested.jpg

Så utrolig komisk! :D:D:D Folk asså....

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lancashire heeler

i95770843._szw1280h1280_.jpg

Den tid jeg hadde Beauceron måtte det bare være valpen til bossen.
Den tid jeg hadde Rottweiler måtte det bare være valpen til trailer'n.
Mine har også vært Dobermannvalper, blandinger, en sånn der skip-ettellerannet som er svart og er på båter. Da jeg spurte dama om hun mente Schipperke svarte hun ja til det.
Tispa mi (lever/tan-farget) har vært Corgievalp
Buhund har det også vært, faktisk en gang en Shiba.
Det beste var vel da et par tittet på hunden og diskuterte likheter med LH og Dvergpinscher. Det var ikke måte på hvor like de var, og jeg tok meg i å tenke at vel er denne tispa lett i kroppen og ung, men DP ...? Jeg vurderte et øyeblikk å peke på en DP og informere dem om at de i grunnen ikke var spesielt like, men droppet det da de fortalte meg at de var oppdrettere av rasen. Av DP altså. Da holdt jeg munn.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste ser at Dixie har noe med cocker å gjøre. Veldig mange spør om hun er cocker, andre som har kjennskap til jaktcocker spør om det er det hun er, og det er jo ikke så rart.

Når folk spør og jeg sier hun er halvt cocker, er det overraskende mange som foreslår at det er retriever i henne, oftest flat eller labrador. Det syns jeg er rart, da hun ikke har noe retrievertrekk i utseende syns jeg, og hun veier bare 12 kg. Kan forstå flat da hun er sort og langhåret, men flater har jo så lange ansikt og er mye større :P En del har også foreslått gordon setter, noe jeg heller ikke helt ser. Ansiktet til Dixie er mye spissere enn hos cocker, og også gordon setter, så noe med spissere ansikt må finnes på farssiden tenker jeg...

Noen få foreslår border collie på farssiden, noe vi selv og har mistenkt og utseendemessig kunne det godt stemt. Under behenget på ørene skjuler det seg ganske små ører (iforhold til cocker) og cocker+BC kunne jo gitt noe midt imellom :) Men temperamentet da, er ikke spesielt bc.

2u93lgw.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stor medfølelse for de som tar feil på bullehundene. Jeg er ekstremt dårlig på det selv. Boxer, staff og bull terrier klarer jeg å plassere, men resten blir vel nesten bare gjetning. :lol:

Det er ingen gjengangere på hva folk tror Dina er. Som regel kjenner de igjen rasen, men vet ikke hva den heter. Det er mye "Ååå.. Tanten/onkelen/søskenbarnet mitt har en slik! De er så søte!". Noen spør bare om det er en retriever. Da hun var valp ble det kommentert at hun så ut som en liten gris. :lol:

Dina.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Fikk spørsmål om min finske lapphund var en border collie, ellers er det mange som spør hvilken rase det er, men det er få som har rett.

Små barn pleier å kalle Chihuahua'en for pus, de fleste andre skjønner at det er en Chi, men noen spør hvilken rase det er, og sier de trodde Chihuahua'en hadde mer pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varga blir hele tiden kaldt schæfer eller schæferblanding, ikke så rart egentlig når man er malle. Malamutene ble kalt ulv eller husky. Har opplevd hylende barn som måtte bæres forbi muttene livredde for ulvene, hehe.

Lillesøster hadde to schæfere i nabohuset der de nettopp hadde flyttet inn. Eller, det var kanskje ikke schæfere likevel, de var liksom litt tynnere og hadde kortere pels. ;) Jeg har ikke sett dem enda, men pengene mine står på malle enn så lenge.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år tilbake var faktisk Dingo ett ganske gjennomgående alternativ for hvilken rase jeg hadde. Hører det faktisk ikke så mye nå lengre. Men så bor jeg ikke i Oslo lengre heller :P

dsc_0482.jpg?w=1560

dingo.jpg

Hadde jeg skaffet meg en cream farget Wk på den tiden så hadde jeg vel brått fått ett problem: For alle mente 100% sikkert at siden den var Australsk i fornavnet så var det en Dingo :P

cream.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

029_zps50e33a50.jpg

004_zpsa74f5371.jpg

Teo er jo blandingshund (setter mest sannsynlig og elghund), men det er utrolig mange som tror han er en støver. Det får jeg høre stadig vekk. Elghunden i han er nesten ikke synlig, så det er mange som ikke tror at det er elghund i han når jeg forteller det.

Jeg har også fått høre at han ser ut som en Rottweiler, Dobermann eller en Schæfer.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dogoen var labrador som valp, amstaff/pitbull som ung unghund og har nå blitt "Hva =#!# for hund er det der?!" (stor dogo). Staffen var også labrador som valp, men rasen har blitt ganske vanlig nå, så de som ikke vet hva det er kaller han bare kamphund eller muskelhund. De fleste spør ikke om begge blir lufta samtidig.... :huh:

edit: Ja, også er staffen minigris og dogoen en ponni da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milo er alt fra chihuahua, til JRT, til DSG til doberman-valp! Han som mente han var en dobermanvalp sto i evigheter og prøvde å forklare meg at jeg hadde blitt lurt da jeg kjøpte han, så jeg burde grue meg til han ble eldre. Han kom jo til å bli gigantisk! Eh, ja... Den gangen var Milo rett under året, han blir 5 år neste uke, og han har ikke vokst nevneverdig enda. Så jeg venter tålmodig enda jeg :lol:

10003254_10152289814615734_276576461_n.j

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gutten er som oftest

P9116907_zps46913e69.jpg

Ulv, elg (min tolkning), husky, malamute, ulvehund, tosa inu, kai,

P7125666_zps5d1cf90d.jpg

Denne karen bruker å være:

Dingo, husky, malamute, finsk spitz, japansk spisshund, buhund, lundehund, pitbull!!, akita, "that internet dog", chow chow, shar pei, basenji

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen i hele verden som har mistenkt dette for å være Puli..

20141122_093040.jpg

Bortsett fra de som har Puli selv selvfølgelig.

Doodle og portis - valp er gjengangere, ev " en slags vannhund?" , og det er fullt forståelig.

Morsomt nok tror alle det er en Mudi når jeg sier Puli. Akkurat det trodde jeg ørene avslørte at det ikke var, men..

Det er vel den eneste ungareren "alle" har hørt om..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canarioen er pitbull (vanligste forslag) eller bare "sånn derre kamphund". Hun har også vært Napolitaner og Corso.

Hygenen er Finne eller Hamilton

Dachsene er bare "ovnsrør" :P Bortsett fra den gangen et par-tre av dem var valpene til min digre KV hanhund.... (ååååå, så søtt; mor og barna :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått overraskende lite stygge kommentarer om min. Folk har visst bedre folkeskikk enn jeg trodde :P De fleste spør hva han er, ellers går det litt i staff, amstaff, kamphund. Gjengangeren er dog et litt sarkastisk spørsmål om det er en sånn en:

966A8478-D722-43D6-8532-06A37EB6F232.jpg

Noe jeg tar med et smil, siden han ofte ser sånn ut:

8C300411-5EA0-46D9-8C55-A2F2E116D854.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...