Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

ingen problem :) Hekling på engelsk er crochet. finnes mer videoer om du søker på det og ikke norsk :)

Husk at termene er forskjellig på britisk og amerikansk.

Eksempel er at stav = single crochet på britisk og double crochet på amerikansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Susselussa: måtte google quilling for jeg har aldri hørt om det før, men så kult! Er det vanskelig?

Absolutt ikke vanskelig! :D fikk et lite sett av mamma til jul, og er er kjempe moro ^^ veldig fint å bruke til kort og sånn :) bare vær litt obs på du kan få litt småkutt på fingrene for du ruller på papir ^^

Edit: kan forklare litt mer når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått noen fine charms, og innser at jeg er i ferd med å lage kolleksjoner. :lol:

Noen av disse er vist fram før. Knytelås:

B147D277-2950-4271-A18B-8B1B7A901BFE-360

Disse liker jeg kjempegodt. Lotus- og ohm-charm med glasstein og lavastein:

0C60F37D-C331-49CD-A6C5-29FD26189D97-360

Dette er vel litt sånn Afrika-inspirert. Brukt lavastein og treperler fra smykker jeg har kjøpt i Ghana, pluss up to date-malahodeskaller og piecetegn. Fatimas hånd, liten ohm og Buddha som charm:

06F38B33-5062-48B7-8493-F0C9783C8968-360

Barnearmbånd eller til jenter med svært små hender og håndledd. Passer riktignok til meg, men er litt vrange å få over håndbaken. Små skjell, glasstein og noen hjerter:

16903A96-0F87-46C1-A90D-5F11F8C41AEC-360

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er quick knit?

En jukseblanding av hekling og strikking :-D Fester på en runding med "pigger" også drar man tråden over den som er festet først og ta-da, en rad. For bedre info, sjekk youtube :-D Men artig for slike som meg uten tolmodighet og evnen til å strikke rett og like stramt over lengre tid ^^,

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt på babyteppe, grønt og i en lysblå/lilla farge (veldig dus og behagelig) Dobbel tråd og 9er pinner :aww::lol: Viktig å se rask fremgang med nye prosjekter.. Min bror ble kjempegiret når han så jeg strikket

"E det til Elmer? :D :D :D " Søte broren min :ahappy::lol: (Han så at det stod "babyull" på papiret rundt garnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått noen fine charms, og innser at jeg er i ferd med å lage kolleksjoner. :lol:

Noen av disse er vist fram før. Knytelås:

B147D277-2950-4271-A18B-8B1B7A901BFE-360

Disse liker jeg kjempegodt. Lotus- og ohm-charm med glasstein og lavastein:

0C60F37D-C331-49CD-A6C5-29FD26189D97-360

Dette er vel litt sånn Afrika-inspirert. Brukt lavastein og treperler fra smykker jeg har kjøpt i Ghana, pluss up to date-malahodeskaller og piecetegn. Fatimas hånd, liten ohm og Buddha som charm:

06F38B33-5062-48B7-8493-F0C9783C8968-360

Barnearmbånd eller til jenter med svært små hender og håndledd. Passer riktignok til meg, men er litt vrange å få over håndbaken. Små skjell, glasstein og noen hjerter:

16903A96-0F87-46C1-A90D-5F11F8C41AEC-360

Åå lager du på bestilling??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte 1 hvit, 1 svart og 3 orange. Tok 3 orange da jeg var usikker på om 2 ville holde *preget av å strikke med supertykt garn på store pinner*

Så lite? Skjerfet hekles rundt og rundt, ikke fram og tilbake, så da går det endel mer garn. Big Merino har 75 meter pr 50? Hmm, jeg er usikker på om det holder med 3, men garn er jo veldig forskjellig da. Hekling krever ca 30% mer garn enn strikking også.

Kan være greit å spørre i comments på Rav siden kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Så lite? Skjerfet hekles rundt og rundt, ikke fram og tilbake, så da går det endel mer garn. Big Merino har 75 meter pr 50? Hmm, jeg er usikker på om det holder med 3, men garn er jo veldig forskjellig da. Hekling krever ca 30% mer garn enn strikking også.

Kan være greit å spørre i comments på Rav siden kanskje?

Oi, nå ble jeg veldig usikker :S Kanskje det da er lurt med 6 nøster allikevel? Sender en comment og spør jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå ble jeg veldig usikker :S Kanskje det da er lurt med 6 nøster allikevel? Sender en comment og spør jeg!

Jeg ser at de som har laget det har brukt henholdsvis 200 og 300 gram oransje garn. Men en har brukt DK og ikke worsted. Det er ikke så mange som har skrevet opp forbruk dessverre. 6 nøster er sikkert ikke nødvendig, men kanskje iallfall 4? Ugh, sånt er alltid så vanskelig. Og veldig dumt når oppskriften ikke angir yardage. Litt uproft på en oppskrift som koster penger. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg ser at de som har laget det har brukt henholdsvis 200 og 300 gram oransje garn. Men en har brukt DK og ikke worsted. Det er ikke så mange som har skrevet opp forbruk dessverre. 6 nøster er sikkert ikke nødvendig, men kanskje iallfall 4? Ugh, sånt er alltid så vanskelig. Og veldig dumt når oppskriften ikke angir yardage. Litt uproft på en oppskrift som koster penger. :hmm:

Enig. Så var jeg også litt teit som ikke tenkte på at det hekles rundt og rundt :lol: Eller, jeg så det, men tenkte ikke mer over det. Litt vandt til å hekle frem og tilbake :lol: Tror jeg kjører 5 oransje og 2 hvite + 1 svart, sånn for sikkerhetens skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...