Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

Du har kanskje noen tips? Kikket litt på e-bay i går helt til mannen bemerket at det var høy kjerringfaktor på surfingen min (?) :icon_confused::lol:

Jeg kjøpte cheapo fra Kina på ebay. Garnvinden har holdt koken, men jeg byttet hespetreet fra et i metall til et i tre. Først kjøpte jeg garnvinden og treet i metall som et sett og fikk det til rett under tohundrelappen, det i tre betalte jeg vel ca det samme for om jeg husker riktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Nå holder jeg på med en marius med rund sal i en kjempefin isblå farge som skal være julegave til svigerinnen min. Jeg manglet åtte omganger med bunnfarge da jeg gikk tom og dro på garnbutikken for å kjøpe et nøste til. Og tror dere ikke fargen har gått ut av produksjon?! Jeg har hørt med tre forskjellige garnbutikker, alle er utsolgt, så jeg prøver her:

Er det noen som har litt Sandnes smart-garn i fargekode 5930 liggende? Jeg betaler mer enn gjerne både fullpris, dobbeltpris og frakt for det, jeg orker ikke tanken på å skulle begynne på nytt i en annen farge :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiaiaiaiaai! Sorry, trodde jeg hadde funnet garnfargen, men så feil på ett tall! Sorryyyyyy! Skal gå å legge meg nå siden øya tydeligvis ikke funker lenger :P

Men jeg håper du finner det garnet du trenger :) Kanskje det finnes noe strikkegruppe på facebook som kan hjelpe deg? :)

Endret av førstegangs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei! Så utrolig kjedelig! Jeg har desverre ikke noe garn å sende deg, men ser at de kanskje selger det her:

http://www.sandnesgarn.no/garn/smart-superwash-1102

Ellers så finnes det kanskje noe strikkegruppe på facebook som kan hjelpe deg? :) Håper du finner ut av det iallefall! Det er en skikkelig kjip situasjon å være i..

Edit: hvis det var det garnet du mente da ;)

Det var det garnet, ja, men ikke fargen :( Men jeg skal tråle Facebook og se om jeg finner noen strikkegrupper eller lignende der, det var en god idé :)

Det er jo virkelig urtypisk, altså! Det er ikke engang 3 uker siden jeg kjøpte garnet! Dumme Sandnesgarn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå holder jeg på med en marius med rund sal i en kjempefin isblå farge som skal være julegave til svigerinnen min. Jeg manglet åtte omganger med bunnfarge da jeg gikk tom og dro på garnbutikken for å kjøpe et nøste til. Og tror dere ikke fargen har gått ut av produksjon?! Jeg har hørt med tre forskjellige garnbutikker, alle er utsolgt, så jeg prøver her:

Er det noen som har litt Sandnes smart-garn i fargekode 5930 liggende? Jeg betaler mer enn gjerne både fullpris, dobbeltpris og frakt for det, jeg orker ikke tanken på å skulle begynne på nytt i en annen farge :no:

Er du på FB? Prøv å spørre i denne gruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det garnet, ja, men ikke fargen :( Men jeg skal tråle Facebook og se om jeg finner noen strikkegrupper eller lignende der, det var en god idé :)

Det er jo virkelig urtypisk, altså! Det er ikke engang 3 uker siden jeg kjøpte garnet! Dumme Sandnesgarn :(

Jeg så det litt for sent! Trodde de hadde fargen men så feil på ene tallet... Skikkelig kjipt! Men jeg tror facebook kan være veien å gå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte cheapo fra Kina på ebay. Garnvinden har holdt koken, men jeg byttet hespetreet fra et i metall til et i tre. Først kjøpte jeg garnvinden og treet i metall som et sett og fikk det til rett under tohundrelappen, det i tre betalte jeg vel ca det samme for om jeg husker riktig. :)

Kult, da tør jeg kjøpe billigbillig jeg også. Fant garnvind og trehespetre (er det et ord? :D ) til 400ish. DA kan jeg kjøpe masse fiiiine garnhesper da! :D

Neste på ønskelisten er garnbolle (seriøst, den du hadde er noe av det fineste jeg har sett på lenge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, da tør jeg kjøpe billigbillig jeg også. Fant garnvind og trehespetre (er det et ord? :D ) til 400ish. DA kan jeg kjøpe masse fiiiine garnhesper da! :D

Neste på ønskelisten er garnbolle (seriøst, den du hadde er noe av det fineste jeg har sett på lenge).

Aww, det skal jeg si til Marimannen. Han laget den til meg i bursdagsgave. :) Den har fått mye bruk!

400 er en god pris. Fra Kina skriver de gjerne ned verdien uten at du spør om det engang, så da slipper mn som regel unna momsen også. Få hør om du blir fornøyd da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger nytt strikkeprosjekt! Jeg er jo blitt avhengig av å hele tiden ha noe å strikke :lol:

Noen forslag til fine nybegynner prosjekter? Kan være noe til min bror sin kommende sønn, noe til meg selv, eller noe jeg kan gi i presang til noen andre kanskje? :)

Denne strikket jeg til min nevø ifjor. Jeg var helt nybegynner og det er det første jeg har strikket som ikke var lue eller skjerf :P

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=14&lang=no

En annen versjon: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=2&lang=no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm. Genser på gang her. Har strikket ca 20 cm opp på bolen og felt 3 runder. Nå står det:

*Strikk 5 cm glatt. Nå økes i hver side slik..gjenta hver 4 cm 3 ggr...strikk til arbeid måler 36 cm.*

Da er det 5 cm UTEN øking først ja?

Jeg ville tolket det slik, ja. Først 5 cm, og så øke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å prøve meg litt på engelske strikkeoppskrifter (SÅ mye mer å velge i), så jeg må ha litt hjelp til oversetting, dette i førsteomgang:

- Work K 1, P 1 ribbing for 1". Ribbestrikk, ok. Men hva står egentlig K og P for?

- pinnestørrelse. I denne oppskriften som jeg antar er amerikansk står det No. 1 and 5. English sizes 12 and 8. Hvilke av de er de vi bruker til vanlig i Norge?

Mari? Anyone? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har bestilt dette mønsteret som kommer snart. Det fikk meg til å gå på garnjakt. Det er det tåpeligste jeg kan gjøre akkurat nå!

I need help... :(

littlesparefront2small_medium2.jpg

Beklager jeg ble så opphengt i øynene at jeg knapt fikk sett genseren. Men elsker slike melerte farger.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...